Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

even voorstellen

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 april 2007 21:44 
Hallo Allemaal

Na ruim 30 jaar niet meer in het bezit van een motor te zijn geweest (kawa 500 mach III) ben sinds 2 weken in het bezit van een Honda cx 500
toen ik hem kocht zou het balhoofdlager kapot zijn maar dat was gewoon losgelopen het gekke vind ik ik zie ze hier met kogellagers of met ton lagers die van mij heeft ton lagers aan de onderkant en kogels aan de boven kant
dat vind ik hier dus nergens terug

wat ik eigenlijk zoek is iemand die mij op weg wil helpen om de kleppen en de nokken as ketting te stellen , ik heb hier zitten lezen maar het is mij toch allemaal een beetje onduidelijk
ben ook nog op zoek naar een werkplaatshandboek misschien verduidelijk dat een hoop

Ben 53 jaar en ik woon in Culemborg

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 april 2007 22:14 | Aangepast door: voorbijganger 
Hoi
welkom alhier.
voor werkplaatshandboek kun je mij wel mailen

telton@supermail.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 18 april 2007 22:34 
Hallo en welkom bij de CX club. Op de site van hejo staat het werkplaats handboek digitaal. Kan je zo downloaden.
jasononline.nl
Je kan de kleppen ook op een alternatieve manier stellen, kijk hier, of hier.(als je engels goed is)
Een combinatie van kogel en ton lagers is niet gewoon. Meestal vervang je onder en boven door ton lagers.
Succes. Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 april 2007 22:46 
bedankt voor jullie reactie

ik heb niks vervangen het was alleen losgelopen
dus oud vet verwijderd en nieuw er op gedaan toen alles weer op zijn plaats gezet en de moer eerst met de hand en toen met de haaksleutel aangedraaid niet eens zo erg vast en geen speling meer voelbaar en soepel draaiend

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 april 2007 22:52 
Welkom bij de club!

Als er geen speling is en het stuurt verder goed laat het dan maar ecebn zitten en doe er volgende winter iets aan. Ik denk dat een vorige eigenaar geprobeerd heeft om het te vervangen en daarbij 1 van de lagers vernield heeft en daardoor een oud lager weer heeft gemonteerd om het weer rijdend te krijgen. Als er geen speling is dan is er niets aan de hand maar ik zou het wel op niet te lange termijn vervangen zodat je weet dat het weer nieuw is.

Ik dacht ook dat mijn balhoofdlagers vervangenn moesten worden en had een aangename verassing dat er al naald lagers in zitten maar gewoon los zat. dat scheelde mij een hoop werk.

Groeten,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 22 april 2007 13:56 
Hallo A Koopmans, ik ben benieuwd of het je nog gelukt is om de kleppen te stellen?
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 april 2007 21:28 
Hallo Marcel
het is er nog niet van gekomen zaterdag was de betuwse bloesemtocht en daar ben ik e.h.b.o. vrijwilliger dus de hele dag in touw
ik kwam er ook achter dat mijn voelermaten set niet geschikt is want 0.8 zit er niet bij en ik heb niet de juiste bougiesleutel dus daar moet ik eerst achteraan

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 april 2007 21:30 
0.08 dus sorry 1 nul vergeten

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 april 2007 22:45 
Mast ik heb vandaag de kleppen gesteld
de recntse cilinder moest ik iets verstellen zowel in als uit maar de linkse stond eigenlijk goed dus daar heb ik niets aan gedaan
olie ververst (15w40) en een nieuw olie filter erin
in het oude olie filter zat wel hier en daar een glimmend stukje aluminium maar je moest daar echt goed voor kijken dus naar mijn menig is alles ok dan
het blok is wel rustiger geworden maar de kleppen hoor je nog wel
misschien moeten de carburateurs nog een keer afgesteld worden met een vaguum meter maar die heb ik niet dus moet daar erst naar op zoek ???

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 april 2007 21:41 
Marcel ;

vandaag even een proefrit gemaakt
de mortor is een stukje rustiger geworden maakt minder herrie
maar trekt een stuk beter
als hij boven de 5000 toeren komt dan lijkt het wel of hij een schop onder de kont krijg dan trekt hij ineens flink door dus al met al is hij er wel beter op geworden
was denk ik hard nodig dat kliene onderhoudsbeurtje

gr Arnold

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven