Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Pas op voor gladheid

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 mei 2007 10:04 
De weersvoorspellingen voor volgende week zijn dat het zal gaan regenen. De toestand van het wegdek na een lange periode van droogte is een heel andere verhaal dan de verminderde grip die je hebt als het al langere tijd geregend heeft. Rubberresten van banden, olie- en benzineresten en andere rotzooi, zoals zand, trekken bij droogte in het wegdek. Wanneer het dan begint te regenen, komen deze resten naar boven. Als het net begonnen is met regenen wordt het op sommige plekken spiegelglad. Pas als het flink doorgaat met regenen spoelt de vuiligheid op het wegdek weg. Pas daarom in alle gevallen je snelheid aan. Liever nog: wacht even met motorrijden tot het wegdek redelijk schoongespoeld is.
Sommige oppervlakken leveren extra gevaar op. Dit geldt vooral voor metaal, geverfde delen en plekken waar de olie en vet nog niet van het wegdek gespoeld zijn. Bij gladde oppervlakken geldt: maak geen onverwachte bewegingen, gebruik je rem uiterst voorzichtig en geef geen gas. Zorg dat je in een rechte hoek over een spoor- of tramrail (metaal) rijdt zodat je wiel niet in een gleuf slipt. Kijk vooral uit voor putdeksels in het wegdek en rijd niet door plassen. Deze kunnen dieper zijn dan je verwacht.

bron: http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief33.htm
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 mei 2007 18:44 
Ik kon het niet beter zeggen floris en ben blij dat je dit gepost hebt , vooral voor onze jonge rijders bespaard dit nogal onaangename verassingen of ergere gevolgen,
Van de geverfde delen op de weg kun je beter altijd afblijven, sommige types verf zijn erg dik en doen je motorfiets zelfs afwijken als je er half op komt , vele van die dikke pijlen bevinden zich dan ook nog eens aan stoplichten, waardoor olie verliezen van andere voertuigen er mooi op blijft liggen en doordat het verf is trekt het niet in maar zorgt voor een extra vettige film!!
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 mei 2007 23:46 
Ik hoop, na het lezen van bovenstaande, dat het of zondag heel laat, of pas nadat al onze 'engelandrijders' allemaal terug zijn gaat regenen.

Harmony,
Hans.
( die niet van gladde wegen onder z'n CX houd )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 mei 2007 08:51 
Let vooral op voor kruisingen met verkeerslichten, daar willen weggebruikers nog wel eens olie verliezen. En op het midden van de rijbaan idem, daar ligt soms ook een oliespoor (rij dus links of rechts van het midden)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Pas op voor gladheid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven