Laurens en anderen,
Klopt er zitten 'virtuele' leden in het bestand en het aantal is niet helemaal realistisch. Formeel mogen we niet eens van leden spreken omdat we geen vereniging zijn. Deze club en de website valt onder de Stichting CX motorVrienden. Dit is een bewuste keuze geweest.
De club is ontstaan uit een idee van Frans en mij. We vonden het leuk en ons enthousiasme sloeg over op anderen. Met het organiseren van ritten en bijeenkomsten kwam de verantwoordelijkheid om de hoek kijken. een vereniging oprichten is een optie, maar we waren bang het vriendelijke en vrijblijvende karakter van de club en de site kwijt te raken. Geen vrijheid blijheid meer dus. De CX is voor velen een keuze uit overtuiging, maar voor net zo velen een keuze uit financiele overwegingen. We vinden het belangrijk dat ieder CX rijder toegang heeft tot de informatie en tips op deze site, zonder kosten.
Maar de club maakt natuurlijk wel kosten (website, investering in shopspullen, verzekeringen). Daarom hebben we het systeem van donateurs opgezet. Iedereen die ons wil steunen kan een donatie doen. Jaarlijks, vrijblijvend, zonder opzegging. Daar zitten risico's aan, maar tot nu toe blijken er al twee jaar achtereen meer dan 100 mensen te zijn die dit willen doen. Het verplicht ons ook ons best te blijven doen, donateurs stemmen met hun voeten/portemonnee.
Ik wil daarmee niet stellen dat we het kaf van het koren gescheiden hebben. Mensen die niet doneren horen niet per se tot het kaf, maar we weten wel dat we een bestand van dik 100 mensen hebben waarvan we zeker weten dat ze serieus zijn. Dei 10% klopt dus aardig. Ik weet niet of ik bekend zou willen maken wie doneert en wie niet. Maar is iets om in het bestuur te bespreken.
Voor wat betreft het 'ledenbestand' gaan we nadenken hoe we dit kunnen opschonen. Gelukkig krijgen we ook wel mailtjes van mensen die verzoeken hun gegevens te verwijderen, maar er zijn er ook veel die de nieuwsbrieven gewoon blijven ontvangen terwijl de CX al lang de deur uit is.
Coen
voorzitter CX motorVrienden
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison