Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

waarde tweedehand onderdelen

Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2007 11:36 
we (mijn vriendin en ik) hebben kort geleden een CX gekocht waar een hoop onderdelen bij zaten waarvan een hoop dubbel of overbodig. Omdat we beiden student zijn en we nog wle wat kosten aan de motor gaan hebben wil ik graag van die onderdelen af, alleen ik heb dus echt, echt, echt geen flauw idee van wat ze waard zijn. Ik wil mensen zeker geen poot uitdraaien of eindeloos met reserveonderdelen opgescheept zitten waar we geen ruimte of nut voor hebben, maar aan de andere kant, van de studiefinanciering kunnen we geen motor rijden.

Ik heb al markplaats e.d. afgezocht naar vergelijkbare onderdelen, maar die niet (of niet in vergelijkbare staat) gevonden, ook hier op het forum werd ik bij te koop en gezocht niet veel wijzer.

Hoe kom ik achter de waarde?

Het gaat om een in uitstekende staat verkerende Vetter/windjammerkuip met alles erop en eraan, een nette balanspot, setje hele nette originele uitlaatdempers, een setje Hagon achterveren (nieuw) en een setje originele veren (nieuwstaat).

dit alles van een cx a (of z?) uit 78.

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2007 12:38 
Ik zou zeggen bewaar de balanspot, en de dempers als je ze zelf nodig hebt kom je snel achter de waarde hahahahaha.

De kuip is het meest waard in het najaar als het kouder word ....
Voor een setje nieuwe veren vraag je ong de helft v/d nieuwprijs, voor de gebruikte niet te veel dan ben je ze snel kwijt.

Clubleden geef je forse korting ....

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2007 12:40 
Tja, vaste prijs is moeilijk te geven en afhankelijk van allerlei factoren. Vorig jaar heb ik een goede Polaris kuip gekocht voor eur 40. balanspot heb ik pas gekocht voor eur 20. dempers (goede harde) bij roukama voor eur 70. hagons?? geen idee. (ik heb er overigens wel 50 piek voor over mocht je er vanaf willen en als ze werkelijk nieuw zijn)

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 mei 2007 12:42 
of anders ruilen voor rempedaal, schakelpoot en vooras :)))

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 mei 2007 16:58 
Ook hier had ik al geantwoord, maar dat is blijkbaar niet doorgekomen?

We hebben de balanspot en uitlaten niet nodig omdat we een zgan Marshall 2 in 1 erop hebben zitten. Aangezien we nogal krap in de ruimte zitten zal de rest dus weg moeten.

@ Jos: Ik zal onthouden dat je interesse hebt in de hagons. Ik wil ze niet ruilen tegen een rempedaal, versnellingspookje en vooras. De laatste heb ik al geregeld, de eertse twee waren door de vorige eigenara doorgeslepen, maar ik heb ze bij wijze van noodoplossing weer vastgelast, supermooi is het niet, functioneel wel.

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 mei 2007 17:28 
Ik heb mijn CX ook tijdens m'n studie gekocht, maar toen (15 jaar terug) bestond dit forum nog niet. Ik begrijp dus precies wat je bedoelt.

Er is wel een verschil tussen Marktplaats en de club. Je zegt het zelf al, je wilt niemand een poot uitdraaien en dat verwachten we ook van elkaar. Hier is het vrijwel nooit bieden, hier moet je meestal een vraagprijs noemen en afwachten of iemand bijt.

Binnen de club worden hele redelijke prijzen gehanteerd. Zeker als de onderdelen niet in superconditie zijn gaan ze soms voor luttele bedragen van de hand. Schaarse onderdelen (zadels bv) of gloedjenieuw zijn wat duurder. Soms gaan onderdelen zelfs gratis van de hand ;-) Let wel, soms gaan hele CX-en voor minder dan € 250,-- over de toonbank, dus je moet de waarde van je onderdelen niet overschatten.

Ter indicatie: Ik heb pas (binnen de club) een redelijke pot + bochten gekocht voor € 40,--. Voor een Vetter-kuip vind je volgens mij altijd wel gegadigden, CX-ers zijn dol op kuipjes ;-) Gewoon een kwestie van proberen. De originele CX-dempers gaan vrij snel roesten op de naden, dus als je echte goede hebt, raak je die zeker kwijt, daar mag je best minimaal € 50,-- rekenen. Qua vering heb ik ook geen idee, maar me dunkt dat Jos een redelijk bedrag heeft genoemd...

Succes,
Edward

Schrijver MIOB
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 mei 2007 18:21 
[quote]Er is wel een verschil tussen Marktplaats en de club. Je zegt het zelf al, je wilt niemand een poot uitdraaien en dat verwachten we ook van elkaar. Hier is het vrijwel nooit bieden, hier moet je meestal een vraagprijs noemen en afwachten of iemand bijt.

Binnen de club worden hele redelijke prijzen gehanteerd. Zeker als de onderdelen niet in superconditie zijn gaan ze soms voor luttele bedragen van de hand.[/quote]

Ik probeer ook 'binnen de club' de prijzen wat lager te houden dan op marktplaats (alleen de kuip staat nogmaar op marktplaats). De site bespaart mij ook een hoop geld uit aan monteurskosten omdat ik het nu met wat hulp ook zelf kan, dus het lijkt mij niet meer dan fair om hier de onderdelen voor een zachter prijsje neer te zetten. Maar om dat te doen moet je dus eerst de harde prijs weten, zo had ik bijvoorbeeld de balanspot veel hoger ingeschat en de uitlaten (ze zijn echt mooi nog) weer wat lager.

bedankt voor de informatie!

Schrijver MIOB
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 mei 2007 09:40 
Is iedereen bereikbaar via prikbordnaam @ hondacx500 . nl?

Ik heb die Hagons voor je liggen Jos.

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 20 mei 2007 17:12 
hoi,

ik heb geen emailadres via het board. Ik wil ze zeker hebben, dus hou ze heel effe voor me vast. ik ben momenteel niet thuis en ga vanaf dinsdag tot vrijdag een paar dagen met vakantie (helaas in blik). ik kan ze of morgenmiddag komen halen of anders van het weekend. je kunt me eventueel bereiken via jos_van_rijswijkAPESTAARTJEhotmail.com

bedankt alvast

Schrijver MIOB
Gast 
#10 | Geplaatst: 22 mei 2007 23:36 
Wegens eerdere ervaringen (een enkele uitzondering daargelaten)

"Clubleden geef je forse korting ...." ]

betalen clubleden vanaf nu 75% extra.

Alsjeblieft :(

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 waarde tweedehand onderdelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven