Ik heb mijn CX ook tijdens m'n studie gekocht, maar toen (15 jaar terug) bestond dit forum nog niet. Ik begrijp dus precies wat je bedoelt.
Er is wel een verschil tussen Marktplaats en de club. Je zegt het zelf al, je wilt niemand een poot uitdraaien en dat verwachten we ook van elkaar. Hier is het vrijwel nooit bieden, hier moet je meestal een vraagprijs noemen en afwachten of iemand bijt.
Binnen de club worden hele redelijke prijzen gehanteerd. Zeker als de onderdelen niet in superconditie zijn gaan ze soms voor luttele bedragen van de hand. Schaarse onderdelen (zadels bv) of gloedjenieuw zijn wat duurder. Soms gaan onderdelen zelfs gratis van de hand ;-) Let wel, soms gaan hele CX-en voor minder dan € 250,-- over de toonbank, dus je moet de waarde van je onderdelen niet overschatten.
Ter indicatie: Ik heb pas (binnen de club) een redelijke pot + bochten gekocht voor € 40,--. Voor een Vetter-kuip vind je volgens mij altijd wel gegadigden, CX-ers zijn dol op kuipjes ;-) Gewoon een kwestie van proberen. De originele CX-dempers gaan vrij snel roesten op de naden, dus als je echte goede hebt, raak je die zeker kwijt, daar mag je best minimaal € 50,-- rekenen. Qua vering heb ik ook geen idee, maar me dunkt dat Jos een redelijk bedrag heeft genoemd...
Succes, Edward |