Het was een geslaagde beursje in Bunnik. Aardige mensen gesproken en hun motoren bewonderd. Zo was er Henk. Hij had sinds dertig jaar geen motor meer gereden omdat hij de schrik te pakken had gekregen toen hij een bocht niet haalde met een Triumpf, en dus onderuit ging, maar de CX heeft hem over de streep getrokken. Het is een grijze CX500C met maar één remschijf voor. De kenners onder ons zullen ongetwijfeld weten wanneer die van de band is gerold.
Coen heeft zijn rode CX 500 tank verkocht. Een beetje heiligschennis is het wel, want de tank wordt omgebouwd, er wordt in gezaagd!, om deel te gaan uitmaken van een caferacer. Deze koper mag dat: hij rijdt sinds 1986 op een CX650E, en heeft daar sindsdien al 230.000 kilometer mee gereden. Geweldig.
Mark vond bij Coen twee zijkapjes voor zijn CX500. Hij was er ooit onderweg een verloren, en dat is jammer. Ook voor hem een geslaagde beurs.
En wat vind je van die mooie rode CX650E. Zijn pas nieuwe eigenaar had er nog maar iets meer dan 300 kilometer op gereden. En nu al de CV-V club gevonden. Van hem vernam ik dat je het best met een gele lamp kunt rijden en grootlicht, dan val je het beste op. Dus op naar de Renault-garage.
Kun je je voorstellen dat iemand iets kan doen met het roestige frame op een van de foto’s? Wel dus, iemand ging naar huis met de zijstandaard die hij op het moment dat de foto genomen werd al vakkundig gedemonteerd had. Op de beurs ontdekte hij dat de standaard op zijn eigen motor niet origineel was. Hij stond altijd al zo eng schuin, net alsof hij elk moment kon omvallen. Eerst wat werk, maar straks staat zijn motor weer veilig op de zijstandaard.
Er liepen een aantal experts rond. Een ervan was Jan uit Wieringenwerf. Hij had een hele uitleg over de carburateur, vijf man stonden om hem heen. Hij zou volgende keer zijn witte jas meenemen.
Ikzelf zocht een rechterspiegel voor mijn CX500C, en weer niet gevonden. Het zal me een keer lukken. Een mooi clubshirt was wel mijn deel, en een geslaagde bijeenkomst dus.
Op de Cx-meeting in september weer een onderdelenbeurs Theo? |