Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Waarom nou ?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 26 mei 2007 10:49 
Gisteren het nieuwe MotoPort magazine (jaargang 9, nr 2) in de bus gekregen. Michael had me al gewaarschuwd, er staat een afbeelding in van een CX-blok in. Klopt, een 500E als ik me niet vergis.

De foto staat bij een artikel waarin staat dat de motorkoper relatief duur uit is bij de particulier. Ik zie vaker afbeeldingen van een CX in motorbladen en calogi. In de Polo catalogus een keer een twee pagina grote afbeelding bij het begin van het hoofdstuk over onderdelen.

Altijd leuk om een CX tegen te komen. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de CX altijd wordt gekoppeld aan achterstallig onderhoud en slechte particulier aankopen. Het blok is vrijwel altijd verweerd en her en der is roest te zien. Dat vind ik jammer. Ik slaap er wel om, maar toch.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 mei 2007 11:41 
Ja een cx is nu toch al weer een oudje, en de meeste mensen die hem nu verkopen doen dat omdat het te veel hobby wordt. De verkoop is dan wel goedkoop maar je moet er toch weer wat extra tyd en geld in doen.
Maar voor alles geld dat er gebruikssporen bijkomen, ik takel ook al af.

Er rijden toch nog genoeg prachtige exemplaren rond om een mooi beeld te kunnen blijven geven van onze prachtige motoren , enkele uitzonderingen daargelaten.

Maar coen slaap maar lekker hoor want ik vind dat de cx zoeen beetje het zelfde levensgenieters status krijgt als de (kuch)"harley davidson" live to ride ride to live. hij is alleen niet zo duur en je hebt er langer plezier van, kijk hij rijdt nog.

Cosmar (die trots blijft op zijn CX hoe ze er ook uitziet)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 26 mei 2007 12:13 
oude liefde roest niet, en niet alles wat blinkt is goed, een glanzende Rolls Roys kan ook problemen krijgen.

Ok je zal iets meer betalen voor een R-R, maar je weet ook niet wat je onderhuids krijgt, dan maar een cx die betrouwbaar is en een beetje meer roest heeft.

groetjes

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 26 mei 2007 12:18 
Cosmar,

Over de HD status... Gisteren belde Edward mij vanuit de omgeving Apeldoorn. Hij is samen met Gilbert op een HD treffen met 14000 motoren ! Allemaal HD, aparte mensen, mooie vrouwen, maar ook gezinnen en een goede sfeer. Klonk goed. Maar toch. 14.000. Dat krijgen we niet voor elkaar. Ik zie vaker een harley dan een CX. Is de laatste toch wat schaarser en voor mij bijzonderder.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 mei 2007 17:06 
Niet alles schitterd wat goud is
Niet ieder die zwerft gaat teloor
Wat goed is verkwijnt niet als 't oud is
Vorst dringt niet tot wortels diep door
Bilbo Balings

Ja, 't is inderdaad jammer als CX altijd aan sloop motoren worden gekoppeld. Ik vind het ook jammer als ik een CX (van marktplaats o.i.d.) zie verdwijnen vermoedelijk richting sloper. Waarom niet opknappen ? Als ik tijd en geld zou hebben....

Natuurlijk moet je heel goed uitkijken wat je koopt. Ik kocht via internet twee inlaatrubbers, en er werd vol overtuiging gezegd dat die rubbers voor een A of Z zouden zijn. Achteraf bleken ze voor een 'E' te zijn.

Mijn Rode Rakker heeft iets wat veel moderne motoren missen. Karakter!
Het ding is zo eigenwijs, dat straalt ervan af. En het fijnste van alles is : hij doet het vrijwel altijd, behalve als de accu leeg is, of het electra niet goed, of........ nou, ja je begrijpt het wel.

Ik denk dat, omdat de CX nog steeds in vrij grote getale rijdt, het een perfecte 'kapstok' is om een onderdelen verhaal aan op te hangen. Iemand heeft me verteld dat een CX de motor is, waarbij het eenvoudigst het grootste gedeelte van het onderhoud (zelf) gedaan kan worden. En natuurlijk is een CX-blok bijzonder fotogeniek, zelfs al is het dof en hier en daar wat roestig.
Het lijkt het blok van mijn cx wel :(

Harmony,
Hans
( heeft de mooiste CX, want deze is van mij )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Ron Spek
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 mei 2007 22:20 
Ach... Geniet gewoon van het sturen op deze mooie en bijna altijd probleemloze bike.

Ron

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Waarom nou ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven