Niet alles schitterd wat goud is
Niet ieder die zwerft gaat teloor
Wat goed is verkwijnt niet als 't oud is
Vorst dringt niet tot wortels diep door
Bilbo BalingsJa, 't is inderdaad jammer als CX altijd aan sloop motoren worden gekoppeld. Ik vind het ook jammer als ik een CX (van marktplaats o.i.d.) zie verdwijnen vermoedelijk richting sloper. Waarom niet opknappen ? Als ik tijd en geld zou hebben....
Natuurlijk moet je heel goed uitkijken wat je koopt. Ik kocht via internet twee inlaatrubbers, en er werd vol overtuiging gezegd dat die rubbers voor een A of Z zouden zijn. Achteraf bleken ze voor een 'E' te zijn.
Mijn Rode Rakker heeft iets wat veel moderne motoren missen. Karakter!
Het ding is zo eigenwijs, dat straalt ervan af. En het fijnste van alles is : hij doet het vrijwel altijd, behalve als de accu leeg is, of het electra niet goed, of........ nou, ja je begrijpt het wel.
Ik denk dat, omdat de CX nog steeds in vrij grote getale rijdt, het een perfecte 'kapstok' is om een onderdelen verhaal aan op te hangen. Iemand heeft me verteld dat een CX de motor is, waarbij het eenvoudigst het grootste gedeelte van het onderhoud (zelf) gedaan kan worden. En natuurlijk is een CX-blok bijzonder fotogeniek, zelfs al is het dof en hier en daar wat roestig.
Het lijkt het blok van mijn cx wel :(
Harmony,
Hans
( heeft de mooiste CX, want deze is van mij )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken