Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

nieuwe bezoeker

Schrijver wolter
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 mei 2007 23:11 
Hallo,

Eergisteren heb ik mijn eerste motorfiets gekocht. Ben helaas nog niet in het bezit van mijn motorrijbewijs dus alleen nog (kilo)meters in de straat...
Mijn motor betreft een witte cx 500 c uit '82 met veel kuip en koffer. Het is een echte gebruiksmotor geweest maar heeft het laatste jaar weinig gereden. Er zit nog wel wat werk aan tot mijn rijbewijs:
- 2 gladde banden
- lekke uitlaat (op zo'n tussenstuk)
- 1 knipperlicht werkt niet
- olielekkage bij versnellingspookje
- motor houdt consequent in boven 4000 toeren (cdi?)
- periodiek onderhoud en algemene inspectie
- kilometertellerkabel kapot

Ik hoop de motor in de toekomst veel te kunnen gebruiken (woon-werk, weekendje weg, misschien eens op vakantie enz). Mijn motor hoeft geen schoonheidsprijs te bedienen, hij moet vooral rijden! Ik ben nu al overtuigd dat motorrijden mij veel plezier gaat geven. Ook tót 4000rpm rijdt 'ie al superlekker. Hij klinkt ook zo mooi (vooral met die lekke uitlaat :) )
Ik ben een leek met motorfietsen en mijn bijdrage zal vooral vragen zijn...

Ik woon in gem Vianen.
Mijn overige voertuigen zijn een 1981 vw busje en een 1983 vw kever.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 mei 2007 23:25 
welkom bij de club

ik rijdt bijna elke dag door vianen heen
als het mooi weer is op de cx en anders met de auto
alleen de route verschilt dan ook een beetje
met de auto over de snelweg en op de cx lekker over de dijk
maar ik wens je een hoop cx plezier
en nu eerst maar snel je rijbewijs dan kun je van hem genieten

gr Arnold

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 mei 2007 07:06 | Aangepast door: gompie 
Was naar bij je kevers gebleven...!
Nee, hoor! Welkom bij de club.
Een CX motor heeft in principe dezelfde opzet als een kever.
Degelijk en saai.
CX mooier dan een Volkswagen
Hij heeft alleen twee wielen i.p.v. vier en hij heeft waterkoeling.
Voor de rest is alles ook anders... maar goed.

Een CX is een goede keuze voor een woon-werk fiets, maar een kevertje achter de hand kan nooit kwaad.
Groeten, Dirk (die naast CX-cyclist, ook Kangoonaut is)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 mei 2007 11:22 
Welkom en veel plezier met je cx.

banden ja die mag je zelf uitkiezen.
is de uitlaat doorgeroest dan moet ie vervangen worden maar misschien heb je al genoeg aan een nieuwe klem.
knipperlicht is vaak zo dat er geen goede massa gemaakt wordt, even de unit los halen in zijn geheel en alles weer goed en schoon monteren(moet ik zelf ook nog eens doen).
er zijn nieuwe keerringen te koop voor je versnellingspook weet alleen niet of het achterdeksel ervoor afmoet?
het inhouden kan idd de cdi zijn maar ook de dynamo. om de dynamo te testen kun je dit proberen. kabeltjes verwisselen en dan moet ie eigenlijk niets doen(staat in het engels goed uitgelegt. en anders van iemand de cdi lenen en dan weet je het ook meteen.
onderhouds beurt is dit en dan kun je weer lekker rijden.
Ja en zolang je dat probleem met de toeren niet opgelost hebt hoeft die kilometer teller ook nog niet, hard gaat hij nu toch niet ;)

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 27 mei 2007 12:27 | Aangepast door: coenox 
Hoi Wolter.

Welkom bij de club ! Dat inhouden zou nog wel het grootste probleem kunnen zijn. De 'Groene Draeck' hield ook in, maar dit bleek het bekende stator probleem te zijn. Maar het makkelijkste is wel om te kijken of het aan de CDI ligt. Als je wilt kun je even een CDI van me lenen om het uit te proberen. Vianen is niet zo ver van Linschoten.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver wolter
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 mei 2007 18:00 
Alvast bedankt voor de reacties. Fijn dat mensen hier zo bereid zijn om mee te denken!

Volgens mij is de dynamo goed... Hij laadt in ieder geval goed bij. Ik begreep dat het blok uit elkaar moet om bij de dynamo te kunnen.
Heb jij een goede losse CDI liggen dan Coen, of moet je die dan van je eigen motor verwijderen?

Ik lees net dat ook de stator zich in het blok bevind... Ik hoop dan toch de CDI. Bij aankoop dacht ik aan vervuilde carbs, echter onder de 4000rpm loopt'ie supergoed ook stationair.

Groeten, Wolter

Schrijver wolter
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 mei 2007 21:32 
voor mijn verdere bevindingen en vragen zie het 'techniek' forum.

vr gr

Wolter

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 nieuwe bezoeker

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven