Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

even voorstellen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver oldsnowman
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 mei 2007 22:52 
Hoi, even voorstellen:
Hans Elderkamp, 45 jr woonachtig in Venray en werkend in Nijmegen.en sinds kort lid van deze aktieve club.
Na in de begin jaren 80 veel op een CX gereden te hebben voor mijn toenmalige werk (GL 500 Silverwing, gemeentepolitie Deurne) was ik weer op zoek naar een betaalbare motor voor woon-werk verkeer. Bij toeval kwam ik op jullie site terecht en vrijwel meteen zag ik de voordelen van de CX weer voorbij komen, betrouwbaar, cardan en gewoon fijn sturen.
Dus mijn keus was snel gemaakt.

Sinds enkele weken ben ik dan in het bezit van een CX 500 E, bj. 12-1984, km.stand 36000km. De motor zat onder een dikke laag stof en er was een paar jaar niet mee gereden. Zo trots als een pauw in de wolken zonder problemen naar huis gereden, maar bij thuiskomst meteen weer op aarde terug gesmakt........ waterlekkage en de remmen stonden wat vast. De technische info op jullie site kwam hierbij goed van pas maar ik durfde daar nu nog niet zelf aan te beginnen. Meteen het zaakje laten opknappen ( waterpompseal en remklauwen, alle vloeistofen en smeermiddelen) en vandaag eindelijk weer een eerste proefritje gemaakt.Nu nog wel wat problemen met de carburateurs,(liep goed maar na een ritje van 10 km. begon hij te stotteren en lijkt het of hij niet genoeg benzine krijgt maar daar gaan we komende dagen wel weer mee aan de slag. Dus vanaf vandaag weer op de weg in de omgeving tussen Venray en Nijmegen te zien deze beauty.
Bijzonderheden: Volle schurgerskuip en Givi top- en zijkoffers. en helemaal pekelvrij.

Ik hoop dat je de foto's binnenkort in de showroom staan

Gr. Hans Elderkamp,( die van plan is de nodige kilometertjes met jullie mee te gaan rijden)

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 mei 2007 23:00 
Welkom bij de club ik rijdt voor de lol een blauwe cx met een mooi blauw zadel. dagelijks rijdt ik van well naar venray maar dan op een groene diversion.

gefeliciteerd met je E, ze zijn de jongste niet meer dus die kwaaltjes blijven ze houden maar meer lol zul je niet van een andere motor krijgen. Maar zo te horen doet hij het goed na de jaren stilstand.

cosmar (die een hoop kilometers maakt met of zonder zijn cx maar altijd met plezier)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 31 mei 2007 23:18 
Beste Hans,

Hartelijk dank dat je je zo uitgebreid voorgesteld hebt en welkom bij de club ! Je gaat vast heel veel plezier beleven met je aankoop.

Waar ik heel erg nieuwsgierig naar ben: heb je nog foto's uit de tijd dat je op die politiesilverwing reed ? Ik zou graag een paar duidelijke foto's voor de site willen hebben.

Coen
(die zich voorzitter van deze club noemt en blij is eindelijk een echte politieman bij de club te hebben en niet een look-alike zoals Beussie)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver oldsnowman
Gast 
#4 | Geplaatst: 31 mei 2007 23:30 
Hoi Coen,
hartelijk dank voor je welkomswoord. Helaas heb ik geen enkele foto van mijzelf op de Silverwing. In die tijd werd er nog niet zoveel vastgelegd als nu in het digitale tijdperk. Ik heb ergens in een (gewoon)album nog wel een foto zitten van mij op een cb550F, bj.+/- 1976 voorzien van een torpedokuip, zoals destijds gebruikt bij de polite, maar dat is waarschijnlijk voor deze club niet zo interessant. (indien wel dan zal ik hem binnenkort inscannen)Verder is dat "echte" inmiddels wel van deze politieman af hoor, beetje ouder, beetje zwaarder en ronder en inmiddels meer levens- en werkervaring buiten de politie.

gr. Hans

Schrijver Ron Spek
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 juni 2007 08:03 
Ha Hans
Welkom bij de club. Ook ik ben nog maar net lid. Na bijna 30 jaar niet meer op de motor ben ik deze week ook weer opgestapt. Een fijne CX uit 80. Onbekommert sturen.

Groet
Ron

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juni 2007 08:34 
Nu moeten we toch uit gaan kijken ,mijn broer Beussie Ha Ha Politie man
ja ja hij zou het vroeger wel van gedroomd hebben maar onze Walrus
denkt daar nu heel anders over
Maar Mijnheer Hans welkom in ons midden en we zien je wel met de CX
in SJK en natuurlijk ook de mede club leden
Coen voor jou heb ik nog een foto thuis daar ik nu Limburger bent
kan ik je die nu niet opsturen
Groeten van die Ouwe_Jan en de Yzerenmaagd
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 1 juni 2007 08:48 
We hebben wel een paar foto's die staan onder ' Over CX' en 'CX aan het werk'. Maar dat zijn foto's van de voorkant. Ik zou erg graag een paar van de zijkant willen hebben. Een aantal jaren terug kon ik een ex-politie GL kopen hier in de buurt. Ik had echter destijds nog het idee dat ik het bij 1 motor moest laten en ben er niet achter aan gegaan. Nu spijt natuurlijk.

Kijk voor de foto's hier

Schrijver jerrimy
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 juni 2007 08:51 
Welkom bij deze fijne club, en gefeliciteerd met je Euro.
het stotteren zou goed kunnen komen door de lange stilstand vergomming van de oude benzine, die gom lost nu in brokjes op door alle verse benzine.
Schilvertjes roest in de tank kunnen ook los komen nu dat de fiets weer in gebruik genomen is.

Ik zou de carberateurs een goede schoonmaakbeurt geven en een benzine filter ervoor zetten.

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 juni 2007 10:21 
Yep, een brandstoffilter, weinig moeite veel plezier, ik spreek uit ervaring. Ik hoop dat andere problemen je bespaard blijven, na jaren stilstand wil de stator nog wel eens schrikken van die warme olie...zo heb ik gehoord.

Welkom Hans (weer een Hans). Ik ben zoon van een motoragent en ben ooit (toen ik 4 was) door m'n vader van de snelweg geplukt toen ik met kiezelsteentjes naar autos stond te gooien. Ja ja, ik was mijn tijd ver vooruit ;-)

Haha Coen die ooit dacht dat hij het bij één CX zou houden, zijn voor- en achtertuin staan er nu vol mee. Erg spijtig dat je die politieCX aan je neus voorbij hebt laten gaan. Gelukkig hebben we Monique nog binnen de gelederen, met haar CX-politie-trike.

Groet en tot kijk,
Edward

Schrijver Engeltje

Moderator 
#10 | Geplaatst: 1 juni 2007 11:12 
Edward,

Ik ben de boosdoender. Hij zei vanmorgen nog dat hij blij is dat hij nu iemand heeft die hem stimuleert met motorrijden etc.
Alleen ik kan er ook niets aan doen dat ik ook die passie deel. Het valt best mee hoor, beide hebben we ieder 3 motoren: 1 woon-werk verkeer, 1 club-motor en een motor die in opslag staat. Verder wat we nog te logeren hebben is de donormotor, maar die gaat op een gegeven moment ook wel weg

De witte Angel(met zijspan) is nu voorlopig mijn club-motor en De Groene Draeck gaat in opslag totdat we tijd hebben om hem op te knappen.

Volgens mij ben je gewoon jaloers ;-) Je hebt het er steeds over dat onze carpoort vol staat met de leukste voertuigen te wereld.

Lieke
(die zich weer staat te verdedigen)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 1 juni 2007 12:33 
En ja. dat hele spul van ons kost volgens mij bij elkaar minder dan, eh.. , nou bijvoorbeeld een gebruikte Harley Davidson. En voordeel is, dat van ons kunnen ze niet in 1 keer jatten. En we kunnen kiezen, ook als eentje het even niet doet.

Coen
(die niet verdedigt maar uitlegt)

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 juni 2007 17:07 
Hallo Hans ,

Welkom ik wil ook nog even een duit in het zakje doen
maak het lucht filter goed schoon of een nieuwe , olie verversen en een nieuw olie filter misschien de kleppen even nakijken en stellen dan zal het probleem wel opgelost zijn
op de site staan meer mensen die problemen hadden na aankoop van een motor die lang had stilgestaan en vaak zijn deze dingetjes dan hard nodig
In ieder geval welkom en nog veel veilige kmetjes

Gr Arnold

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 juni 2007 19:02 
Welkom!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver oldsnowman
Gast 
#14 | Geplaatst: 1 juni 2007 19:07 
hoi allemaal,
bedankt voo jullie tips.
Olie en filters zijn al aan de beurt geweest en bij aankoop was de tank nagenoeg leeg. De brandsoffilter ga ik straks nog halen en de carb. zal ik eens grondig gaan reinigen. Denk dat er inderdaad vuiligheid in zit ,ook omdat ik ook even benzinelekkage had .Volgens mij liep de carb.over. (vlotter of iets dergelijks blijven hangen?)In elk geval... wordt vervolgd..

Gr. Hans

Schrijver edward
Gast 
#15 | Geplaatst: 4 juni 2007 11:45 
Lekkende vlotterkamer, heb ik ook gehad. Nadat ik een ouwe (gepimpte)tank had gemonteerd.

Waarschijnlijk zit er een vuiltje in de buurt van je vlotternaald. Reparatie valt erg mee, je moet gewoon het vlotterbakje verwijderen (achterste schroefje met een elleboogje, anders lukt het niet). Goed doorspoelen met benzine was bij mij voldoende. Anders voorzichtig (!) schoonmaken.

Ik heb nadien een benzinefilter gemonteerd en nooit geen trammelant meer gehad.

Lees ook het topic: "HELP Benzineoverloop" van twee jaar geleden.
Succes,
Edward

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven