Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Ook maar ffies voorstellen

Schrijver emiel
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juni 2007 19:21 
Hallo allemaal,

ik kan natuurlijk niet achterblijven en wil me dan ook ff voorstellen hier op dit toffe forum!

Mijn naam is Emiel en ik ben 45jaar, ik ben sinds ruim drie weken de trotse eigenaar van een CX500 uit `82(een ex- Theo Jansen).
Ik ben al vanaf mijn twaalfde motorrijder(van Veen crossers 3en honda elsinore) en vanf mijn achtiende in hetbezit van het motorrijbewijs(toen bestond de oefenvergunning nog en ik had een suzuki GT750 met blauw L plaatje) en ik heb in al die jaren heel wat fietsen gehad in bijna alle categorieën.
Vijftien jaar geleden had ik een bedrijfsongeval en ben toen mijn linker oog kwijt geraakt, ik heb toen opnieuw af moeten rijden voor de motor en de personenauto en ben daar (gelukkig) weer voor geslaagd(mn vrachtwagen en bus rijbewijs was ik wel voorgoed kwijt) en ik kon dus gewoon doorgaan met motorrijden.
Zo`n twee jaar geleden kreeg ik een ernstige ontsteking achter m`n kunstoog en het was zo ver dat er voor m`n leven gevreesd werd, het is gelukkig allemaal goed gekomen alleen adviseerde de professor mij om te stoppen met motorrijden.
Tja dat was een klap en ik heb mijn kindje(een Yamaha XJR 1300SP met 147pk aan het achterwiel) van de hand gedaan.
Nu twee jaar verder kriebelde het motorbloed zo erg dat ik samen met Andrea(mijn vrouw) besloot dat er weer een fiets moest komen, Andrea vond wel dat het een motor moest zijn waarop wij samen comfortabel op rond kunnen toeren, tja en dan is een CX erg voor de hand liggend.
Ff speuren op marktplaats en er stond er een in Delden( wij wonen in Borne) en de prijs was ook alleszins redelijk.
Na een proefrit was ik verkocht en de CX aan ons!
Het gaat om een CX500 uit `82 met schurgers stuurkuip en krauser kofferset.
We hebben samen inmiddels al een aantal flinke ritten van zo`n 300 kilometer per keer gemaakt en zijn zeer tevreden over onze CX!!

Zo dat was het wel ffies, iedereen de groetjes van Emiel & Andrea uit Borne

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2007 21:10 
Hallo Emiel, welkom ook bij de CX-V club. Zo te lezen heb je al aardig wat km's met je "nieuwe" aanwinst gereden. Lijkt mij wel lastig om dat met een oog te moeten doen, je ziet immers geen diepte. Maar ik neem aan dat jij daar inmiddels aan gewend bent.
Nog veel (meer) rijplezier!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2007 21:45 
Hoi Emiel en Andrea,

Welkom bij de club! Leuk dat Andrea ook mee wilt op de motor. Een vrouwelijke (bij)rijder kunnen we wel gebruiken. Ze zijn er wel, maar degene die elkaar kennen, zijn schaars (jammer genoeg). Maar tijdens de treffens die we hebben vinden wij, (de vrouwelijke kant), het ook wel eens leuk om niet alleen die mannen aan te moeten horen ;-)

Andrea: Heb je ook zelf je rijbewijs of wil je er aan beginnen of vind je het alleen leuk om mee te rijden?

Vechta is het eerst volgend treffen, en natuurlijk willen we vast wel weten of jullie daar ook heen komen. Verder worden wel ritten georganiseerd, maar niet zo als een kleine plaatselijke motorclubs dat doen. Is wel te doen, maar niet zo vaak. Er komen vaak ideeen naar boven en dan maar zien of er hier en daar 'collega' cx-rijders op af komen.

Ons eigen treffen is in augustus en natuurlijk zijn jullie daar van harte welkom en zo kan je andere leden leren kennen.

Verder veel rijplezier op de cx en doe voorzichtig!

Groetjes
Lieke
(die het leuk vindt dat de club maar blijft groeien)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 juni 2007 23:19 
Hoi Emiel en Andrea .
of net andersom als je dat liever leest
welkom en namens mij ook veel veilige en plezierige kmetjes
ook al is het dan met wat minder vermogen
ik hoop ook naar het SJK te komen
Maar eerst de bruiloft
daar zal het dorpje van op kijken zo veel herrie uit die ploffertjes
lees er verder maar over op een van de draadjes

Gr Arnold

Schrijver emiel
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2007 07:34 
Zo dat is nog eens een warm welkom!

Inderdaad gaat het met diepte inschatten soms een beetje mis en dat uit zich meestal in haagse bakjes koffie.

Andrea heeft haar motorrijbewijs niet(en voorlopig ook geen plannen) maar ze vindt het super om als duo mee te gaan en vandaar dat wij voor de CX kozen.

Vechta dat redden we niet, dat is helaas mijn werkweekend, ik werk als piwer in een Huis van Bewaring.
We hopen dat jullie daar hetzelfde weer krijgen dan wat we nu(zon) hebben.

Groetjes,

Emiel & Andrea( of Andrea & Emiel)

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 juni 2007 12:40 
fijne motor hè?
veel plezier ermee en welkom bij de club.
groet, theo.

Schrijver emiel
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2007 14:50 
Hoi Theo,

het is inderdaad een prima fiets!
Hij schijnt tot voor een jaar of twwe terug in jouw bezit te zijn geweest en misschien kun je eens een keertje iets over de CX vertellen?

Zodra de zon schijnt en we zijn samen vrij dan pakken we de CX en maken een rondje, dat de CX minder pk`s heeft dan de XJR maakt niets het rijplezier(en daar gaat het om) is hetzelfde!!

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 juni 2007 21:54 
dag Emiel en Andrea,
als je eens in de buurt komt ben je van harte welkom.
ik ben ook zeer benieuwd hoe de motor er nu uit ziet en ik kan je er ook over vertellen.
groet, theo

Schrijver emiel
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 juni 2007 09:47 
Ffies een vraag van algemene aard: ik hoorde van de vorige bezitter van de CX dat er minerale olie 10W40 ingaat en dat hij die bij Roukama besteld, nu mijn vraag is dit soort olie ook gewoon in de handel te verkrijgen?

Groetjes,

Emiel & Andrea

(die gisteren saampjes vrij waren en met de CX op pad zijn geweest)

Schrijver arthur
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 juni 2007 10:16 
hallo emiel,
alles goed, welkom als motorrijder,
ik heb ook zo,n suzuki GT750 gehad, en ben ook begonnen met een L,
mijn vrienden hadden ook zo,n oefenvergunning, en deze hadden we onderaan het achterspatbord, met een vleugelmoer bevestigd, zodat je ,m
omhoog kon klappen, achter het spatbord, voor als we buiten ons gebied gingen, of deed jij dat nooit?

Schrijver emiel
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 juni 2007 13:43 
Hahahahaha,

ik was alleen maar buiten het "gebied" te vinden en de truc van de vleugelmoer gebruikten wij ook!

Bedankt voor jouw welkom en de CX geeft echt wel veel rijplezier!

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver emiel
Gast 
#12 | Geplaatst: 6 juni 2007 11:46 
Zo net een andere topkoffer gemonteerd.
De oude sloot niet goed meer en zo`n ding is toch wel verrekte handig.
Op ebay.de een koffer gekocht van het merk easyone(??), de kwaliteit valt helemaal niet tegen en hij was ook zo gemonteerd met de bijgeleverde plaat(en we hebben hem thuis geleverd gekregen voor 33,50).

Groetjes,

Emiel & Andrea
Ook Andrea vindt het lekker om met haar rug een beetje tegen de koffer aan te leunen

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ook maar ffies voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven