Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Dit kan niet waar zijn ...

 
Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 juni 2007 01:02 | Aangepast door: Johan de Vries 
Wat ik vanavond meegemaakt heb ...

Ik had een werkafspraak in Lunteren, en dus rond de klok van half zeven in Beverwijk op de CX gestapt. Vlak voor de afslag Barneveld langs de A1 stop ik om te tanken, dan hoef ik dat niet meer op de terugweg te doen.

Maar wat blijkt als ik de motor uit wil zetten; de contactsleutel is verdwenen! Let wel, de motor draait, het contact staat op 'on', maar de sleutel dus weg. En dus ook de sleutel om de tank te openen. Probleem.

Telefoontje naar Beverwijk: kun je een reservesleutel komen brengen? Met nog genoeg liters in de tank naar de werkafspraak. Daar met de stopknop de motor afgezet, en achter het zijkapje de 'plus' van de accu gehaald. Nu kan de accu niet leeg raken en men zou er ook niet met mijn CX vandoor kunnen gaan.

Rond de klok van tien komt mijn vrouw met de reservesleutels aan. Is de sleutel niet ergens tusen gevallen? Nee, dat kan niet ... Kijk nog eens goed dan ... Kijken, nee joh, onmogelijk. Op de radiateur blijven liggen, na ruim 80 km 100 - 120 km/uur rijden?

Nog eens kijken, aan de andere kant ... dit kan niet waar zijn ... vanuit een opening aan de rechterkant tussen cilinderkop en radiateur zie ik het rubberen label hangen, de sleutel steekt in het gat ...

Hoe groot is de kans dat je contactsleutel al rijdende uit het slot raakt? Hoe groot is de kans dat je sleutel niet op straat valt maar in een opening tussen frame en motorblok blijft hangen? Hoe groot is de kans dat je hem alsnog niet verliest?

In gedachten ga ik mijn wegen na. Ben ik hard over een verkeersdrempel gereden? Door een kuil in de weg? Over een venijnige bult? Ik kan het mij niet herinneren.

Dan kom ik terug bij het moment van vertrek uit Beverwijk. Ik rijd mijn CX 500 Custom uit de tuin en zet hem op de zijstandard in de poort. Ik draai het contact aan en start de motor die gelijk aanslaat. Ik klik de Tom Tom in de houder waarbij ik al rijdende de contactsleutel niet kan zien. Ik loop naar het hek van de poort om die te openen. In de poort spelen wat kinderen van een jaar of zes. Rustig tuf ik de poort uit vanwege het groepje spelende kinderen ...

Kinderen?!? Het zal toch niet waar zijn ... ?!?
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juni 2007 06:23 
het is en blijft toch een cx (lol)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juni 2007 07:09 
Johan je bent niet de eenigste die dat is overkomen er zijn meer gevallen van deze raadsels
Neem nou die van mij ,ga van huis met de motor naar Utrecht kom daar aan en wil mijn motorfiets ook af zetten en geen sleutels in het contact slot ,nood knop uit gezet ,maar koffers op slot ,voor sleutel tien om de accu los te halen,wil uit mijn motorjasje mijn hulp tangetje pakken en daar heb ik mijn sleutels,ik allang blij,maar nu komt de grap sleutel er in contact slot draaid , weer kontact aan en de sleutel haal ik er zo uit
Daar baalde ik wel van ,nu de oplossing,Muscatonhaak gekocht stuk veerend gerold draad genomen deze aan een bout bevestigt van je voorvork en Muscatonhaak en walla nooit geen probleem meer met sleutel die er uit gaan bij het motorrijden,want deze blijft nu aan dat stukje draad hangen
PROBEER HET ALLEMAAL ALS CONTACT AAN IS DE SLEUTEL ER UIT TE HALEN GEBEURD DAT MAAK DAN DEZE OPLOSSING
O.J. die nu geen hart kloppingen meer heeft [Waar is mijn contact sleutel gebleven ]
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver arthur
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 juni 2007 08:32 
hallo,
ja, dat heb ik ook eens meegemaakt,
en dat is schrikken, als je kijkt naar je contactslot, en de sleutels zijn weg,
zeker als je sleutels van huis, en van je werk er aan zitten, maar bij mij waren ze ook ergens blijven hangen, en dan wat een opluchting!!!
Maar ja zo houd onze gouwe ouwe cx je wel alert.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juni 2007 10:02 
Vanmorgen heb ik mijn custom nog eens goed bekeken: het is inderdaad mogelijk dat wanneer de contactsleutel uit het slot komt, de sleutel over het zekeringendeksel naar achteren glijdt, dan onder de tank schiet en bovenop het motorblok achter de radiateur terecht komt, of zoals in mijn geval rechts boven de uitlaat. De wat fors uitgevallen rubberen sleutelhanger is het behoud van de sleutel geweest! Meer geluk dan wijsheid. Borging met een lijntje o.i.d. is iets om over na te denken!
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 juni 2007 11:03 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Hetzelfde idee heb ik met mijn tankdop gehad. Je gelooft het of niet, maar na een uur in het donker op de WW gewacht te hebben, omdat -bleek later- de membraam van de benzinekraan kapot was en er geen benzine meer in de motor kwam. De WWer had een omleiding gemaakt, waardoor de tankdop er af moest en die had ik even op de buddysit gelegd. Totaal vergeten en na het wegrijden in het stikkedonker, toen ik er aan dacht, teruggegaan, maar geen tankdop meer te vinden op de plaats des onheils. Thuis gekomen bleek die dop van de buddysit gegleden te zijn en tussen de bevestigingbeugel van de koffer en de koffer te zitten. Wat betreft de sleutel, bij mijn Custom 5 standenslot is die er altijd uit te halen en bij mijn B met 3 standenslot is de sleutel vergrendeld.

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver techsolo
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 juni 2007 11:16 
Heb het ook al meegemaakt :) ging net doorrijden toen ik zag dat de sleutel weg was lag naast de motor op de grond. Heb 'm dan ook maar eerst een keertje laten kopieren

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 juni 2007 18:38 
Ja en nu maar niet gaan denken dat jullie een beschermengeltje hebben he, want dat klopt niet.

Nee heb het al eens eerder gelezen in een tijdschrift.
God gaat op vakantie in schotland en rijdt daar op een "ja" een CX.

Sleutelen laat hij ons zelf nog doen, maar deze andere kleine dingetjes daar let hij/zij wel op.

cosmar (die blij is met zo'een cx-rijder)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 juni 2007 18:56 
Ik deed altijd de sleutel terugstoppen in mijn jaszak. Pas weer uit de jaszak halen als ik op bestemming het contactslot uit wil zetten.
gr. kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:08 | Aangepast door: Johan de Vries 
Dat één na laatste staat dicht bij mijn levensvisie;

Met beide benen op de grond,
het hart gericht naar boven.
de blik naar wat nog komt ...

En inderdaad, wat wijzelf kunnen doen wordt niet uit handen genomen,
maar soms blijkt er onverwacht een stille hulp te zijn ...

Johan de Vries
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:25 
Mij is het gelukkig nog nooit overkomen maar ik heb altijd reserev sleutels in mijn zak zitten van zowel contact slot als kettingslot voor het geval dat ik het eens verlies. Het heeft Rob Davis een keer heel erg geholpen toen ik hem op de terugweg van een rally tegenkwam met hetzelfde probleem. 1 van mijn reserve sleutels bleek met wat wrikken te passen en hij kon weer verder dus mijn advies is om altijd een reserve set bij je te hebben. Als het niet voor je zelf is dan kan het ook nog wel eens van pas komen om een andere CX rijder uit de brand te helpen!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:25 
Je hebt politie agenten en potloden
Maar CX rijders en Paters
De Heer zij met U
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 juni 2007 21:07 | Aangepast door: Johan de Vries 
Zo vond ik mijn sleutel terug ...

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=49897427&key=NNXJEI43
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver edho
Gast 
#14 | Geplaatst: 7 juni 2007 22:35 
De heilige Antonius was je gunstig gezind!

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Dit kan niet waar zijn ...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven