Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Tankbescherming bij tanktas

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 juni 2007 12:31 | Aangepast door: Johan de Vries 
Tanktassen zijn mooie dingen om mee op vakantie te gaan, maar willen ook nog wel eens krassen en slijtplekken achterlaten, niet in de laatste plaats bij de bevestigingssluitingen. Vrij houden van zand is wel het minste wat te doen staat om beschadigingen te voorkomen.

Ik ben wat aan het plakken en knippen geweest met vilten ondertapijt van ongeveer 3 mm dikte, als extra beschermlaag tussen tank en tas. Door middel van inkepingen wordt de vorm van de tank benaderd, dubbelzijdig plakband zorgt voor de verbindingen.

Het 'ondertapijt' bestaat uit vilt met een laagje folie, het laatste voorkomt naar verwachting het niet doordrenkt raken bij een regenbui onderweg.

Een opening voor de tankdop draagt ertoe bij dat de beschermmat bij het tanken (bij mijn Custom met zijn kleine tank regelmatig aan de orde) op zijn plaats kan blijven.

De eerste indruk is dat de tanktas mede dankzij de magneetbevestiging (let op je PIN-pas, de mijne is er al twee maal door van slag geraakt) en een extra lijntje voor je weet maar nooit prima blijft zitten.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver antoon

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juni 2007 15:44 
Johan,
Wat ook goed werkt een antieslip matje onder de tanktas bevestigen of vast plakken,knippen in de vorm van de tas,zijn te koop bij de ACTION of bij BLOKKER.succes.

Groet Antoon.

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 juni 2007 19:01 
Zo'n anti-slipmatje werkt prima, alleen wel opletten met plakband en lijm. Als deze (zoals mij is overkomen) nat wordt van de benzine lost de lijm (gedeeltelijk) op en bij het drogen heb je een mooie kans dat je (mijn tank dus) onder de lijmvlekken komt te zitten.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 juni 2007 23:55 | Aangepast door: gompie 
Zijn jullie niet bang dat - als er een antislipmatje tussen de magneten en de tank komt en de afstand dus groter wordt - de aantrekkingskracht vermindert?
D.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 juni 2007 00:20 
Het is waar dat de trek-/houdkracht van de magneten iets afneemt; echter de magneten op mijn tanktas zijn beresterk, het moet wel gek gaan wil je de tas van je tank verliezen. Uiteraard gebruik ik ook de riemen die erbij horen, je weet immers maar nooit.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 24 juni 2007 10:59 
magneten van een tanktas zijn inderdaad wel sterk, maar roy is sterker!
als die staat en naar voren wil gaat de tanktas bij het zadel toch echt wel omhoog een stukkie haha...
maar we zijn niet bang, we verliezen hem niet. we zijn het wilde gedrag ondertussen gewend, en ik doe tijdens het rijden de magneten wel omlaag

groetjes werner en roy
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Tankbescherming bij tanktas

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven