Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Filerijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 juni 2007 16:41 
Een leuke vergelijking: filerijden met de auto c.q. motor.
FILMPJE
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 27 juni 2007 20:19 
Leuk filmpje. Ik rij op dit moment eigenlijk nog nauwelijks auto voor woon-werk. Het is gewoon niet meer te doen. Voor dit filmpje hadden ze eigenlijk wel het omkleden in de tijd mee moeten nemen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 juni 2007 21:07 
Ede-Doorwerth is niet echt file gevoeling, en ik rij meestal ook nog lekker rustig binnendoor. Dat is 10 km korter, duurt evenlang in tijd en ik krijg toch de langere route verrekend....

Maar dat terzijde. Leuk filmpje, ja. Pak aan-uittrekken kost inderdaad ook een paar minuten extra. Maar och, dat rij je er zo weer uit bij een file.
En zeg nou zelf : Het rijd veel lekkerder op de motor, dan met de auto (tenzij het regent)
Voor de goede orde : Ik heb nog nooit in de file gestaan met de motor. Dus het tussen de rijen doorrijden ken ik alleen vanaf de auto kant, als ik even iets opzij ga voor een motorrijder.

Harmony,
Hans.
( morgen weer met de motor ipv de auto )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 juni 2007 22:09 | Aangepast door: Erik1 
Ik herken het helemaal! Jammer dat er nog geen hele smale bus bestaat op 2 wielen, anders nam ik die mee naar de klanten!!

Ach wat leg ik toch te zeuren! Ik zit nu al weer 4 maanden op kantoor, altijd 22km met de motor en heb bijna geen last meer van file's tenzij ze me wéér op storingen afsturen... Is de afgelopen 2 weken 4 keer gebeurt!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 juni 2007 22:44 | Aangepast door: Johan de Vries 
Er zijn verschillende redenen waarom ik zowel voor werk als privé als het enigszins kan op de motor (lees: CX) stap.

De eerste is: ik vind motorrijden leuker dan autorijden.
De tweede reden is de besparing op parkeergeld.
De derde reden is het op vlotte wijze passeren van files en opstoppingen.
De vierde reden is dat de CX net wat zuiniger is dan mijn auto.
De vijfde, maar misschien wel eigenlijk de belangrijkste reden is gewoon lekker uitwaaien en een frisse neus halen en daarmee verhelderde gedachten, niet gehinderd door file's.

Al met al is de vergelijking auto/motor geen momentopname maar een herkenbaar gegeven. Je bent er op twee wielen vlotter. En daar hoef je heus niet hard voor te rijden.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 juni 2007 22:48 
Johan, dat is een mooie samenvatting.
Ik kan me vooral in het 5e punt herkennen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 juni 2007 23:29 
Leuk filmpje! In mijn hoofd boek ik tijdwinst door met de motor in de spits te rijden, maar het is idd vooral punt 5 wat het zo de moeite waard maakt.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Filerijden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven