Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Polijstpasta

Schrijver Lemmy
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 juni 2007 20:57 
Weet iemand waar je fatsoenlijke polijstpasta kunt kopen? Bij de bouwmarkten heeft alleen de Gamma iets (groene polijstpaste). Meende dat je voor het polijsten de witte en bruine nodig hebt?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 27 juni 2007 22:18 
Probeer het eens bij een ijzerwarenzaak of een auto-onderdelen zaak bij jou in de buurt.
Of kijk hier eens.
Succes met het poetsen! Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 juni 2007 23:03 
bij brezan

Schrijver Lemmy
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 juni 2007 23:14 
Was vanmiddag mij een auto-onderdelenzaak, maar die hadden niks op dat gebied.

Morgen maar even bij Brezan kijken. Zie dat ze vlak bij mij in de buurt zitten ;)

En anders is Bos ook nog een hele goede optie.

Thx!

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 juni 2007 23:21 
blokker. Ik ben de naam even kwijt, maar het is voor potten en pannen. ANders motozoom of brezan.

Schrijver jerrimy
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 juni 2007 04:08 
Ik weet niet wat je wilt polijsten maar met commedant cleaner heb ik mooie resultaten behaald. Geeft een hoop troep maar werkt beter dan zo'n blokje.

Schrijver Lemmy
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 juni 2007 08:06 
Blok, vorkpoten e.d. moeten gepolijst. Misschien dat commandant op een polijstschijf ook werkt trouwens (geen idee). Iemand dat al eens geprobeerd?

Schrijver Bikermouse
Gast 
#8 | Geplaatst: 28 juni 2007 09:19 
Bij motoport en safe hebben ze polijstpasta vaak Belgom (is een wit plastic potje).
Ik gebruik zelf altijd Autosol (is een tube, maar dat zit weer in een heel fout zilver glimmend doosje), dat heb ik op een motorbeurs verkocht, maar volgens mij heb ik dat ook wel eens bij halfords gezien.

I.i.g. veel succes, want het is een hoop werk!

Joost

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 juni 2007 12:27 
volgens mij kun je met autosol geen vorkpoten polijsten, want dat is met name bedoeld om chroom te laten blinken. Commandant gebruik je om doffe lak weer te laten glimmen. Als je echt wilt gaan polijsten moet je bij de bouwmarkt (hornbach bv) zo'n polijsttol kopen die je op een boor zet of in een bankslijpapparaat van een paar centen. Die moet je vervolgens insmeren met die bruine meuk en dan maar fijn polijsten. Daarna nog eens met de blauwe meuk laten glimmen. Klinkt leuk maar voor een blok zie ik je dat nog niet gauw doen. Ik heb zelf eieren voor mijn geld gekozen en de voorpoten lekker opnieuw laten hardverchromen. Kost een paar centen maar dat is echt de allerbeste en meest permanente oplossing

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 juni 2007 12:40 
He Lemmy,

Je hebt autosol voor chroom maar ik heb nu ook een blikje voor aluminium gekocht op de beurs.
Ook kun je polijstsetjes kopen met lappenschijven.
www.autosol.de
http://www.elsware.nl/ (gereedschappen e.d.)
http://www.ni-kit.com/nederlands/nederlands.htm

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Lemmy
Gast 
#11 | Geplaatst: 28 juni 2007 23:18 
Het hele blok polijsten is inderdaad erg veel werk (vooral het voorwerk=schuren). Ik denk er dan ook over na om het blok eerst te laten ijsstralen en daarna te polijsten. Maar moet nog even uitzoeken wie dat kan doen en wat zoiets kost.

Voor de rest wil ik wel zoveel mogelijk zelf doen; dat geeft toch de meeste voldoening (mij dan).

Schrijver jerrimy
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 juni 2007 06:44 
Commadant gebruik je inderddad om doffe lak op te halen, het is dus polijstmiddel.

Ook werkt het prima in combinatie met een lappen schijf op de boormachine.
Het voorwerk blijft de belangrijkste fase en is monnikken werk echt alle pitjes en krassen wegschuren tot aan waterproof korrel 400 schuurpapier.

Daarna vet ik de lappenschijf in met commadant laat hem even tollen in een emmer om de grootste klodders eraf te spetteren en gaan met die banaan.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Polijstpasta

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven