's Middags dineren bij Beussie die een half varken gekocht had. Moeilijk om een half varken te verkolen op een half benzine-vlammetje en een uitgedoofd BBQ-roostertje, maar het smaakte goed. Tesamen met de halve liters origineel Liddl-bier was het prima weg te werken...
(laten we in ieder geval even duidelijk maken dat het om het alcoholperentage gaat en niet zo zeer om de smaak...) Ik was ondertussen gepromoveerd van een donker hok wat ik moest delen met 20 vliegen tot een mooi groot appartement met een eenpersoons bed en een lits-jumeaux, een nieuwe keuken, een nagelnieuwe badkamer en een kleuren-tv met satelietontvanger.
Voor het vervoer reed 'de boer' (Wim, dus) voorop in zijn dikke Audi, gevolgd door Henny in haar Golfje GTD die mijn persoontje wegbracht naar "Het Oude Raadhuis". alwaar wij een plezierig feest ter ere van het huwelijk van de Bruid en Bruidegom (zij waren beiden namelijk op dezelfde dag getrouwd)
's Avonds laat zijn wij (?) door een snorder met een Volkswagentje naar huis gereden. Aan het eind van de rit kwam hij, laverend tussen de dranknevels, mij toch wel bekend voor; het bleek Edward te zijn die ons een lift aanbood in zijn luxe Passat met rood-blauwe lampjes op het dashboard. Klasse - Bedankt!!!
"s Nachts kwam 'de man met de hamer' nog even langs maar ik viel weer in slaag zonder aan mijn hoofdpijnpilletje toe te komen om de volgende ochtend redelijk fris weer op te staan.
De volgende ochtend (denk ik) even naar de camping gelopen.
Ik kon het niet laten om even te showen met de Smurfin.
De sleutel in het contact steken en even snel starten - ja hoor, hij liep in één keer, vlekkeloos mooi... Wat een verademing na die oude dingen die ik voorheen had. Grijnzend liep ik weer verder...
Edward kwam nog met zijn HD, nu weet ik waar men de uitdrukking 'knalpot' vandaan gehaald heeft...!
Hij trakteerde ons nog op een kort maar krachtig toertochtje in de omgeving waarna we uitkwamen bij Coen en Lieke.
Het zat aardig vol en, nadat de CXers erbij gekomen waren, barstte het huis zowat uit z'n voegen.
Na de afscheid en de vele zoenen
(wat ben ik toch populair...) ben ik op mijn gemak via Woerden, Wilnis, Uithoorn naar het mooie Alkmaar teruggereden, voor het eerst mijn motorfiets schoongemaakt en grijnzend en met plezier naar huis gestapt.
Groetsels van Dirk (die er lol in heeft om de boel nog eens even te recapituleren
Rookworst zonder R is ook worst!