Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

aarde probleem

 
Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 aug. 2007 22:13 
Hallo allemaal ,

in het licht van metingen aan de stator van onze cx-en
en de soms vreemde waarde's die naar voren komen had ik vandaag dus iets met mijn koekblik waar van ik de oorzaak waarschijnlijk niet zelf had gevonden
na een 5 tal weken stilstand van mijn auto wilde hij in eens niet meer starten
accu leeg er uit gehaald en opgeladen
maar dat mocht niet echt helpen als ik wilde starten gaf hij een tik en verder niets hmmmmmmm even een andere auto er naast en nog eens proberen (met overstart kabels )
weer hetzelde een tik en verder niets
dan zal de startmoter wel kapot zijn dus naar de sloop en een andere eronder proberen en precies hetzelfde een tik en verder niets
hmmmmmm wat nu nieuwe accu andere start motor
mijn resources waren op ik snapte het niet meer ik had hem tenslotte rijdend weggezet,en als ik hem sleepte liep hij gelijkwant dat had ik dus al geprobeerd
komt de schoonzoon van mijn buurman langs en die vraagt wat is er allemaal aan de hand <<<ik vertel het hele relaas>>>>
<<zijn vraag heb je een startkabel >> ja die heb ik
hij zet de ene kant op de min van de accu en de andere kant op het motorblok en alle problemen opgelost
Dus de aarde waarvan er dus 2 aanzitten van het blok naar de carroserie
waren alletwee niet goed meer
gelijk schoot door mijn gedachte als je ooit eens wat moet meten zorg er dan voor dat je de aarde van het blok af haalt en niet van het frame want die aarde is dus bij ouderdom niet meer te vertrouwen

vr gr Arnold

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 aug. 2007 08:29 
Arnold dat was een mooi stukje
Maar ouderdom kan ook vele jaren nog mee gaan op Aarde
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 aug. 2007 12:48 | Aangepast door: Ray 
Hee, das gek..ik had laatst ook zoiets geks...
Mijn CX had een lege accu. Normaal hang ik m dan aan de autoaccu met startkabels. Min aan min, plus op plus. Dan starten. Gaat altijd goed.
Nu heb ik een andere auto sinds een tijdje en deed met deze auto voor het eerst deze truuk. De CX wilde niet starten, net alsof ie niet aan de auto hing. Totdat ik de minpool niet aan de minpool van de motoraccu deed, maar aan een bout van het frame. Toen was de stroomkring in een keer wel OK en starttie ie als een tierelier. De minpool kabel zat goed op de autoaccu.
Iemand een theorie hoe dat kan? Heeft een Renault ( Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd) een andere minpool dan een Volvo ( Volgende Onderdeel Ligt Verder Op)??
Groeten
Ray ( die altijd loopt te plussen en minnen)

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 10 aug. 2007 13:22 | Aangepast door: MAST 
Gokje, interne weerstand in de accu te hoog? Of klets ik nou uit mijn nek?
Marcel. (rijdt Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks en Hoge Onkosten Na Dure Aanschaf )
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2007 14:38 
die van de auto of van honda ( Hier Op N**kt De Amateur)
Groeten
Ray ( die nooit een Stuur Uw Zelf Uw Kist In zal kopen)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 aug. 2007 14:54 
Loopt altijd uwe massa na, oja, laat ik ook maar een spreuk in gooien.
Had je maar een Jeep gehad, Je Eerste Echte Paard. Dan had je ook genoeg massa gehad.... Grapje.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 aug. 2007 15:02 
Ik zal het door geven aan Philippe .....die heeft een Ferrari maar daarop kan ik niks verzinnen....die heeft ook geen accu maar wel Massa, dus...
Groeten
Ray ( die in een transformatorenfabriek werkt maar niets van electriciteit snapt)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 aug. 2007 15:16 | Aangepast door: marcobecker 
Zeg, nouw je het zegt, hoeveel massa koperdraad neem jij nu in de week mee naar huis?
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 10 aug. 2007 15:31 
Ray, ik bedoelde de accu van je motor.
En Massa rijdt in een: Fanatieke Egoistische Rakker Rijdt Alleen Roestige Italianen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#10 | Geplaatst: 10 aug. 2007 16:55 
@ marco: koperdraad raken we idd nogal wat van kwijt...maar ik ben wel inkoper van koper, geen verkoperaar van koper , of het nou ver koper of dichtbij koper is....
@Marcel: eh te hoge interne weerstand van de accu...als in dat ie in de fik kan gaan vliegen dan? Neeeeeee heee!!!!
Groetjes
Ray ( rent naar buiten met deja vu en brandblusser....)

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 10 aug. 2007 18:27 
Ik geloof niet dat het jou 2x overkomt dat je motor in de fik vliegt vanwege de accu. Garp (John Irving) kocht het huis van zijn dromen, juist nadat er een vliegtuigje ingevlogen was. De kans dat dat nog een keer zou gebeuren achtte hij zo klein, dat het hem wel een goed gevoel gaf juist dat huis te kopen. Maar ik dwaal af.
Ik weet het niet, het was maar een ideetje, ik hoop dat er iemand hier iets zinnigs op kan zeggen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 10 aug. 2007 20:42 
Op wikipedia staat een verhaal over batterijen en accu's. Een gedeelte van de tekst luidt: De spanning aan de klemmen van een batterij is afhankelijk van de ladingstoestand, de inwendige weerstand en de belasting van de batterij. Bij belasting heeft een batterij een lagere spanning dan onbelast doordat de geleverde stroom een spanningsval veroorzaakt over de inwendige weerstand. De inwendige weerstand kan veranderen door ontlading en veroudering van de batterij. Vooral de laatste zin lijkt me van toepassing op jou motoraccu.
(Spanning=volt, stroom=ampere.)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 aug. 2007 22:24 
Nou Nou wat een reactie's
maar met minnen en plussen komen we dus een heel eind mits we met onze voeten op de aarde blijven staan
een nieuwe auto accu geeft zonder belasting 12.75 volt
op het moment dat de motor draait loopt de spanning op tot 13.45
dat is te danken aan de dynamo
Wat ook nog belanrijk is is dat de accu in percentage(5 tot 10%) afloopt bij elke 5 graden onder de 18 graden ook heeft dit percentage te maken met de leeftijd van de accu
Als je dan ook nog rekening houd met de olie in je blok wat dikker word door de kou en daardoor de motor zwaarder gaat draaien
dan is het ook logisch dat de meeste accu's 's winters aan hun einde zijn/komen

gr Arnold

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 aug. 2007 22:32 
Ray,
Als je het boekje van de auto erbij pakt
staat er in dat als je overstart kabels gebruik je nooit de min aan de min van de accu mag hangen alleen aan de aarde van de auto of het motorblok
dit heeft te maken met de stroompieken die er onstaan en er voor kunnen zorgen dat de computer in de auto de geest geeft
en dat zijn dure geintjes
ik praat nu dus over de auto die een lege accu heeft om het even duidelijk te maken
nadat hij gestart is beide auto's nog 3 minuten laten draaien

Arnold (die na 4 jaar voor het eerst zijn boekje heeft nagelezen)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 aarde probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven