Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Pieper knipperlicht

Schrijver Henk Wieman
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 aug. 2007 22:29 
Hallo,

Ik vergeet regelmatig om mijn knipperlicht uit te doen. Ik weet dat mijn vorige motor een pieper had. Weet iemand of dit ook voor een cx te krijgen is? En hoe dit gemonteerd moet worden?

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 aug. 2007 22:49 
Ja ,,ik heb er uit de auto zaak gehaald, die als verklikker werkenvoorlicht aan te laten staan.
twee mogelijk heden;
1 je maakt hem bij de uitgang van de knipperlicht automaat, achter zijdeksel links.
2 je maakt hem aan iedere draad van de knipperlicht voor l en r , met een diode ertussen. , dat heb ik gedaan en de pieper zit op het dashbord.
theo cx ds

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 aug. 2007 23:00 
Hallo Henk,

je kan losse 12V piepdingetjes kopen in vele maten en soorten (in autohandel voor vergeten licht uit o.a.) en b.v. aansluiten tussen de kabels voor links en rechts. Dat klinkt als een leuk idee nietwaar? Heb dat ook eens in een ouderwetse cabrio geprobeerd. Resultaat : op snelheid hoor je 'm niet, bij rustig rijden wordt je zelf het ding snel zat, en anders wel de buren op de hoek van de straat.

Zelf heb ik geleerd toch maar op de lampjes te letten en dan nog vergeet ik ook wel eens ze af te zetten. Mocht er iemand een werkbaar idee hebben om het piep volume afhankelijk te maken van snelheid, vertel het hier graag, dan kan ik ook gaan bouwen!

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 aug. 2007 11:18 
Bij de ACTION verkopen ze lampjes met ingebouwde pieper.

Het is een bajonet-uitvoering met een piëzo-pieper.
Je kunt dit dus zo in de plaats zetten van het bestaande lampje.

Ik gebruik het voor het achteruitrij-licht en dat werkt erg goed.

Ze kosten een paar euro, dus de moeite van het proberen waard!

Joost Hilders.

PS; ACTION is een soort actiewinkel voor allerlei dingen, zéér goedkoop en ze hebben soms hele handige dingen.
Nadeel is dat het partij-verkoop is en dan geldt: op-is-op!
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Pieper knipperlicht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ chantal ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven