Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Nieuw hier.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 aug. 2007 09:45 
Hallo, ik heb me eigen hier aangemeld omdat ik gisteren een Cx500 dmv van inruil heb verkregen, weer een leuk opknap projektje naast de ceebeetjes hier. De Cx is van 1978, heeft een mooie kilometerstand {88.000} en op zich klinkt het blok nog heel fris, geen nokkenasketting/spanner geschraap, geen kleppen die liggen te tikken, koeling is prima en de bak schakelt keurig. Wel houdt de Cx behoorlijk in tussen de 5000-7500 toeren zodra het gazzzzz tot aan de stuit gaat, bij rustig optrekken is dit nauwlijks dus ik vermoed een tekort aan lucht [vuil luchtfilter?] eventueel een vuile carb en in erger gevallen een elektra probleem of uitgesleten gazzz naalden/buisjes.............evengoed gaat de Cx volgende week op de heftafel en ga ik er eens wat aandacht aan schenken, een andere orginele buddy is besteld want nu zit er een bankstel op welke met klemmen gemonteerd is. Ik ga hem gebruiken voor woon-werk verkeer en enkele uitstapjes waaronder Elefantentreffen [Eiffel] in februari...........nu eerst een rondneuzen hier!

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 aug. 2007 10:45 
Als je gaat rondneuzen kom je vast ook wat statorinfo tegen...inhouden boven de 5000 toeren is meestal een statorprobleem...

Succes,
Edward

Schrijver emiel
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 aug. 2007 11:38 
Hoihoi,

welkom hier en alvast veel plezierige en veilige CX kilometers toegewenst!

Emiel & Andrea

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 aug. 2007 12:36 
Dank............ik vermoed zelf dat het geen stator probleem is aangezien het blok weldegelijk doortrekt bij rustig gazzzz geven, evengoed moet ik nog alles doormeten en zo nodig vervangen we ook de stator!

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 aug. 2007 16:09 
Probeer eerst maar eens verse bougies....daar is de CX ook erg gevoelig voor..
En welkom dus!
Groeten
Ray ( die vindt dat de stator de laatste tijd wel erg vaak voorbijkomt)

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 aug. 2007 18:18 
Zeker eerst eens een grote beurt uitvoeren en dan weten we meer!

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 aug. 2007 18:57 
Hoi motorfreak,

Welkom bij de club. Ik heb exact dezelfde problemen: bij vlot gasgeven hapert hij. Ik benm bezig de stator en de pulsgevers te vervangen. Je leest nog wel wat het effect daarvan is.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 aug. 2007 22:46 
Is prima Marcel.............volgende week zet ik de mijne op de heftafel en klussen maar.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 sept. 2007 19:04 
Zo mijn CX rijdt weer prima, voor wie intresse heeft hier een linkje naar de mijne.

http://www.zmvc.nl/forum/index.php?topic=2765.msg93954#new

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Nieuw hier.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven