Hallo, ik heb me eigen hier aangemeld omdat ik gisteren een Cx500 dmv van inruil heb verkregen, weer een leuk opknap projektje naast de ceebeetjes hier. De Cx is van 1978, heeft een mooie kilometerstand {88.000} en op zich klinkt het blok nog heel fris, geen nokkenasketting/spanner geschraap, geen kleppen die liggen te tikken, koeling is prima en de bak schakelt keurig. Wel houdt de Cx behoorlijk in tussen de 5000-7500 toeren zodra het gazzzzz tot aan de stuit gaat, bij rustig optrekken is dit nauwlijks dus ik vermoed een tekort aan lucht [vuil luchtfilter?] eventueel een vuile carb en in erger gevallen een elektra probleem of uitgesleten gazzz naalden/buisjes.............evengoed gaat de Cx volgende week op de heftafel en ga ik er eens wat aandacht aan schenken, een andere orginele buddy is besteld want nu zit er een bankstel op welke met klemmen gemonteerd is. Ik ga hem gebruiken voor woon-werk verkeer en enkele uitstapjes waaronder Elefantentreffen [Eiffel] in februari...........nu eerst een rondneuzen hier! |