Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Onzeker met geel hesje???

Schrijver Engeltje

Moderator 
#1 | Geplaatst: 16 sept. 2007 21:13 
Ik zit ergens mee....

Vorige week zaterdag heeft mijn ex, samen met Robin in zijn auto mij zien rijden.

Op zich niet zo erg, zou je zeggen. Totdat ik hoorde van Robin wat hij zei over mij:

Ik had mijn gele hesje aan (die ene die de clubleden van ons ook hebben gekregen die Coen hebben begeleid naar ons trouwplechtigheid), en hij vond, omdat ik die aan had, onzeker reed......

Nu mijn vraag aan jullie rijders...

In Belgie is het eigenlijk al verplicht om met een fluoricerend hesje te rijden. Degene die dagelijks met zo een hesje rijden...of nog net niet....voelen jullie zekerder rijden met hesje??

Lieke
(die steeds vaker "onzekere" rijders op de Nederlandse wegen ziet rijden)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 sept. 2007 21:28 
Lieke,

in België is het niet verplicht om een hesje te dragen. Je moet er enkel 1 bijhebben in de wagen op de snelweg.

Met een hesje ben je zowiezo beter gezien.
Het heeft niks te maken met onzeker zijn.
Als motorrijder moet je gewoon aan je eigen veiligheid denken.
Zien én gezien worden, dat is het belangrijkste.

Groeten,
Jörgen, Evelyn en Lone.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 sept. 2007 21:33 
misschien heeft het meer te maken met mama even plagen
daar zijn die van mij ook goed in
dus zit er maar niet over in
kijk hem eens diep in de ogen en er ontstaat vanzelf een lach

Gr A Koopmans

(die sinds het heropstappen ook voor M Muis word versleten)

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 sept. 2007 21:57 | Aangepast door: sieds 
Wat is onzeker of zeker motorrijden?
Volgens van Dale zou dit voor onzeker kunnen zijn:
onvast, onbetrouwbaar, twijfelachtig, wisselvallig en
voor zeker: buiten of zonder gevaar, veilig, niet twijfelen, betrouwbaar.
En hoe is dit objectief waar te nemen dat je zeker of onzeker bent?
Ach Lieke het is je ex en die ziet jou nu eenmaal door zijn bril en dat is subjectief dus trek je er niks van aan want daar wordt je onzeker van.

Groeten Sieds die altijd zonder hesje rijdt en dat graag zo wil houden.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 sept. 2007 22:41 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb het genoegen gehad om achter je te rijden, vanuit Vechta. Onzeker ? Ben je betoeterd! Omdat je extra veilig rijdt met een hesje aan ? Wat een onzin zeg!

Ik heb dat hesje ook wel eens aan. Omdat ik bij de CX club hoor (en daar best stiekum een beetje trots op ben) , omdat ik beter opval, en dus mijn passieve (ja toch?) veiligheid actief vergroot, en niet omdat ik onzeker ben. Ik / jij zal niet de eerste motorrijder zijn die door een auto geschept wordt omdat "de automobilist helemaal niets gezien" heeft.

Veiligheid voor alles. En laat die ex maar uit z'n n....... sorry, ik bedoel, dat een ander dingen kan zien, die de ander WIL zien.
Evenals schoonheid is ook zekerheid in de ogen van de aanschouwer.

Blijf gewoon jezelf. Hesjes zijn extra, zeker rijden is een houding. Volgens mij is daar niets mis mee.

Harmony,
Hans.
( die met en zonder hesje steeds zekerder rijd )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 sept. 2007 07:32 
Lieke,
ik ben een beetje kort door de bocht ermee maar mijn moeder vind het fijn als ik met een hesje rijdt. Dan wordt ik meer gezien.
Zelf heb ik hem meestal alleen in de winter aan omdat het zicht dan minder is maar met zo'een hesje aan scheld ik de automobilisten wel een stuk harder uit want nu moeten ze me toch wel gezien hebben!
Zelf zie of merk je niets van dat hesje.
Ht gaat erom dat die *&! automobilisten je zien tijdens het "scheren kammen krantlezen koffie drinken"en weet ik allemaal wat ze doen.

Denk maar zo zonder dat hesje had niemand je zien rijden en dan lig je weer op de grond.

cosmar ( die met en zonder hesje niet altijd een heer in het verkeer is)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 17 sept. 2007 08:44 
Pfff. ben weer op mijn werk. Door de ochtendfile. Was blij dat ik mijn hesje aan had.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beussie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 sept. 2007 10:30 
zouden al die motoragenten in het geel evenals de ambulancemedewerkers in het geel ook onzeker zijn? dacht het niet maar dat geel is om als persoon/motorrijder beter op te vallen in het dagelijkse verkeer van tegenwoordig.
Dus gewoon veiligheid voor de motorrijder zelf voor al die onnozele halzen die denken dat alle motorrijders groot wild zijn waar op gejaagd mag worden.
succes Lieke en kijk om je heen naar al het moois wat er nog steeds is.
groeten Beussie.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 sept. 2007 13:30 
Nou Lieke Wij kijken al jaren om ons heen
Je ziet het wat Beussie schrijft zo denk ik ook
Wij zijn al aan het aftellen tewijl jij nog moet optellen
dus rij zoals je zelf doet en stoor je niet aan de andere motorrijders die
het beter weten of kunnen
Mijn Gele jack is mee genomen door Bas uit Thailand want in Bangkok wordt je echt bang als je met een motor rijdt
Maar Lieke als je nog een Jack over hebt stuur hem dan even naar Wieringerwerf al vast bedankt
O.J. of Ouwe_Jan want de krant staat vol over O.J. die nergens van af weet
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 sept. 2007 21:03 | Aangepast door: sieds 
Heb nog contact gehad met ons enige Thaise CX club lid, Bas Snijder, die met zijn CX in Bangkok rondrijd.
Hij wacht op een nieuwe tank omdat de oude zwaar verroest is.
Hij werkt voor Caterpillar Asia Pacific.
Mijn zoon rijd na de CX hier, in Thailand rond op een knal oranje Tiger Boxer, waar ook de Thaise politie op rijdt, 200 cc 1 cylinder
In Thailand heb je weinig zware motoren, de meeste zijn 125 cc halfautomaat en 200 cc. URL

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#11 | Geplaatst: 20 sept. 2007 13:48 
Grappig dat jullie nu over veiligheid en "gezien worden" praten, ik zit momenteel in de VS voor mijn werk en zie hier iedereen zonder enige vorm van veiligheid op de motor rondscheuren en niet aleen de Harley's.
Geen helm, shorts en een t-shirt is alles wat men aan heeft, oh ja en een bril tegen de vliegen.
Sporadisch zie je een jet helmpje en tot nu toe zag ik welgeteld een intergraalhelm.
Gisteren zag ik ook nog een CX custom langskomen, zonder helm enz...

Groeten, Ton Oostveen

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 sept. 2007 22:29 | Aangepast door: Roelof 
Ik heb wel altijd een hesje bij me, in de topkoffer. Voor het geval ik met pech langs de snelweg strandt. Blijf in voorkomend geval niet op de vluchtstrook staan! Ga op het tegelpad naar een praatpaal, of in de buitenberm staan.

Van en naar Kent had ik 'em wel aan, omdat het in Engeland gemeengoed is om zo'n hesje te dragen op de motor. Ook bij het treffen in Vechta had ik 'em aan. Kan me niet herinneren dat het van invloed is op m'n rijprestaties, zowel positief als negatief.

Nadat ik vanmorgen om 06:05 uur de snelweg bij EDE/OOSTERBEEK heb verlaten, weer na de gestaag aanzwellende vrijdagspits gekeken ( www.verkeerscentrale.nl ).

Groeten, roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Onzeker met geel hesje???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven