Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Het is begonnen....

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 sept. 2007 19:31 
Gisteren ben ik ermee begonnen. Een tijdlijn, waarbij het eindpunt op eind Maart 2008 ligt, 3 trajecten, die ieder een maand of twee mogen/kunnen duren.

Wat ? Waarmee ?

De demontage van de Rakker, om het blok te verwijderen, een nieuwe stator te zetten, en eventueel andere zaken op te knappen.

Momenteel zijn de carburatuers uitgebouwd. Niet eraf gesloopt, dat klinkt zo dramatisch en finaal. Uitgebouwd klinkt veel beter.

Vrijwel alle dragende bouten zijn aangepakt, en één á twee slagen gelost, zodat, als straks het blok er echt uitgaat (huiver) de bouten in elk geval zullen meewerken.

Ik hou jullie op de hoogte !

Harmony,
Hans.
( die het wel spannend vind, maar gelukkig een reserve CX heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 sept. 2007 20:38 
Succes Hans, met je stappenplan.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 sept. 2007 21:41 
Je zult zien dat het eigenlijk wel meevalt. Meer Mecano voor grote kinderen. Een goed werkplaatshandboek doet wonderen, mocht je er 1 nodig hebben, geef maar een seintje.
Zie ook mijn voormalige CX500 (waar is 'ie gebleven?).

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 sept. 2007 22:31 
Succes Hans,

Ga zelf ook een CX -blok onder handen nemen.
Stator, distr.ketting, waterpompseal.
En wvtk (wat verder te voorschijn komt !)

Groet,
Joost
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 sept. 2007 22:34 
Ik heb me even laten leiden door Rob uit engeland. Het Peters werkplaatsboek was me op dit punt een beetje te warrig. Rob gaf de tip om eerst de carbjes te verwijderen, zodat je later, bij het verwijderen van het blok, ruimte "over"hebt.
We zullen zien in hoeverre hij gelijk heeft.

Ik kwam maar op één punt in de knoop, en dat was toen ik de carburateurs achter de cilinders vandaan wilde halen. Rob's site had het nergens over een dikke zwarte slang, die tussen de twee potjes door loopt. Maar goed lezen hier op de site, en zelf nadenken, leidde tot de conclusie dat die slang gewoon los kon. Olie overloop vanuit de cilinder naar het luchtfilterhuis, of zo iets.

Word vervolgd....

Harmony,
Hans.
( die langzaam verder gaat, en niet bang is om "help" te roepen als het nodig is )

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 21 sept. 2007 23:07 
Hallo Hans, mooi dat je begonnen bent! Heb je al gedacht aan een hulpje voor het verwijderen van je motorblok?
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 sept. 2007 23:27 
Succes Hans ! Het is simpeler dan je denkt

(en je zal er vast wel weer een mooi verslag van maken!)

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 sept. 2007 10:06 
Hans, ik heb het blok binnen een jaar tijd noodgedwongen driemaal in en uitgebouwd. Ik spreek dus uit ervaring wanneer ik zeg dat het prima te doen is. Gewoon voor de voet aan beginnen. Rustig werken en goed kijken wat je doet. Zorg er in ieder geval voor dat je het blok stevig hebt opgeklost voordat je alle bouten verwijderd. Ik heb de laatste keer overigens de carbs gewoon laten zitten. En weet je het even niet meer - of vertrouw je het niet - kijk dan in het handboek waarin de in-/uitbouw stap voor stap staat beschreven. Of schakel even dit forum in.

Succes, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 sept. 2007 12:13 
Vandaag maar even een verslagje geschreven. Het begin is er in elk geval.

Harmony,
Hans.
( die al weer een ander boutje los heeft gehaald )

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Het is begonnen....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven