Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

cx 500c aanpassen of wegdoen

 
Schrijver wolter
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 sept. 2007 15:38 | Aangepast door: wolter 
Beste cx-ers

Inmiddels heb ik mijn rijbewijs gehaald en rij ik met een big smile dagelijks op mijn cx. Mijn vw busje vereenzaamt sinds mijn motorrijbewijs...
Nu loop ik er tegenaan dat ik een beetje te lang ben voor mijn custom (1.95). Mijn benen zijn steeds opgetrokken en door het customstuur zit ik als een zoutzak waardoor ik last van mijn rug krijg.
Nu vraag ik mij af of ik mijn cx500c (nu ik er nog niet zo aan gehecht ben)het beste kan verkopen om een andere uitvoering te kopen en welke dan?(O jee, dan zit ik tijdelijk zonder motor!) of zijn er andere langere mensen die goede resultaten hebben bereikt met het aanpassen van de 'c'. Ik dacht al aan een stuur van een crosser oid. Ik weet niet of dit kan ivm de windjammer...

vr gr Wolter
(die door zijn lengte wel vaker ergens tegenaan loopt)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 sept. 2007 15:51 
Nou Wolter ik ben 1,98 en rijdt op een GL Silverwing en een CX650 Sport
maar geen last van mijn rug
Het voordeel van een Silverwing is je zit recht op en bij een Sport naar vooren maar als onder de 100 kilometer blijft rijden geen centje pijn
je moet gewoon eens bij een treffen van de club eens vragen of je met een andere type motor mag rijden
Wieringerwerf is te ver voor jou anders staan er twee tot je beschiking
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 sept. 2007 16:02 
Hallo Wolter,

met m'n 1.90 zat ik ook niet lekker op een C, op m'n Z met standaard stuur zit ik al een stuk beter. Probeer eens een cx500Z/A/B te lenen, maar 't blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Ombouwen is niet zo simpel. Anders zijn o.a. buddy, voetsteunen, schakelpook, rempedaal, beschermers balanspot en stuur.

m.vr.gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 sept. 2007 17:54 
Wolter,

zijn forward controls misschien een optie met bijvoorbeeld een ander stuur? Met een ander stuur om zo weer wat meer naar voor te zitten.
Er zijn er een paar die ze op hun motor geplaatst hebben dus ervaring met aanbrengen is er hier.
De vraag blijft helpt het je van je probleem af?
Edward weet ik van dat hij forward controls heeft met een laag stuur
(heeft ook een HD maar dat is een ander probleem).

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 sept. 2007 20:44 | Aangepast door: Johan de Vries 
Alhoewel ikzelf niet al te groot van stuk ben een herkenbaar gegeven dat de Custom nodigen kan tot wat onderuitgezakt zitten. Mijzelf dwing ik regelmatig de rug recht te houden. Overigens niet alleen op de motor, maar dit terzijde ...

Vooralsnog niet aan de orde, maar zelf zou ik de CX 500 of 650 Eurosport overwegen. Mooie motor qua stijl, technisch voor zijn tijd vooruitstrevend en op het gezicht mooie zit waar je het denk ik aardig wat kilometers op uit kunt houden.

Maar de 'oer-Cx' de 'A' zit zeker ook niet verkeerd. Daarin spreek ik uit ervaring.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Jan
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 sept. 2007 20:54 
1.95m, ik zou zeggen, ga op zoek naar een ander model nu je nog niet gehecht bent aan de custom. Ik ben 1.85m en ken het probleem ook met mijn custom (sinds vijf jaar). Wat dacht je voorlopig van een niergordel als rugsteun? Ik kan niet meer zonder.

Jan

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 sept. 2007 00:11 
ik ben 2.02 meter en rij ook een custom. zat ook als een zak aardappelen.

mijn oplossing: oa een cxA tank, zodat het zadel een cm of 4 naar achteren ging, en een laag stuurtje erop zodat je wat meer naar voren moet gaan, ik zit nu redelijk recht en heb bijna geen last meer van mijn rug (heb overigens ook een niergordel)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 sept. 2007 08:55 
Wolter,

Probeer eens een stuur van een CX-a of b te monteren dan zit je ineens heel anders op je CXc. Er is vast wel iemand die er één heeft liggen.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 sept. 2007 17:33 
ja heb wel een cxa stuur, maar het stuur dat ik heb gemonteerd op mijn C is een lager model M-stuur
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver wolter
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 okt. 2007 17:47 
Bedankt voor alle reacties. Blijkbaar ben ik niet de enige... Inmiddels heb ik een lager stuur gemonteerd (van een crossbrommer...). Nu heb ik al minder last, echter is de zit nu wel erg voorover. Ik overweeg nu inderdaad een a/b stuur te monteren. Met het huidige stuur kan ik mijn kuip ook niet meer monteren en ik verwacht dat dat met een A stuur wel zal gaan.

Vandaag heb ik een paar legerkisten gekocht die de rubberlaarzen vervangen. Een niergordel wordt de volgende aankoop.

Ook het idee van een tank van een A lijkt me zinvol, te meer nog door ook meer tankinhoud. Moet nu bijna elke dag tanken. De aanschaf van een andere cx zal voorlopig nog niet gebeuren, ik denk dat het moeilijk is mijn cx te verkopen én ik zit dan in de tussentijd zonder motor.

De onderzijde (steppenbalk e.d.) laat ik voorlopig nog voor wat het is. Op lange stukken zet ik mijn benen op de achterstepjes...

Bedankt voor de tips en de groeten!

Wolter
die ook zijn best doet de rug recht te houden...

Schrijver edward
Gast 
#11 | Geplaatst: 31 okt. 2007 14:33 
Ik heb zelf een ander zadel op m'n C gemaakt, vrij simpel van alu, foam en leer. Hierdoor zit ik wat lager en een stuk verder naar achter. In combinatie met een breed en laag stuur zit ik uitermate comfortabel. Ik kan door highwaysteps bovendien regelmatig van positie veranderen, zodat ik zelfs lange stukken probleemloos aaneengesloten kan rijden.

Zie voor foto's www.leoneric.nl onder Vrije Tijd en Honda. Een verslag over het simpel en goedkoop zelf maken van een zadel is in de maak.

Succes,
Edward (1.86)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 cx 500c aanpassen of wegdoen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven