Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Afgelopen zaterdag mijn eerste eigen CX

Schrijver TonH
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 okt. 2007 13:35 
Hallo allemaal.

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een CX-650 Custom uit 1983. Het is een motor die in 1993 vanuit Amerika is geimporteerd. Volgens de teller 30.000 mijl gereden heeft (maar dat geloof ik natuurlijk niet). Tank heeft flinke kras en de buddyseat is op bijna alle plaatsen gescheurd. Het motorblok ziet er goed uit, geen sporen van enige lekkage. De achterrem voelt een beetje "sponzig". Wat condens in de dashboard metertjes. Maar ik ben er enorm gelukkig mee. Hij gaat helemaal opgeknapt worden.
In 1972 reed ik vaak cross op een 500c Hurqvarna crosser. In 1992 schafte ik een Honda FT-500 aan, welke in 1994 door een Honda Magna V65C werd vervangen. De magna heb ik, na er heel weinig km mee te hebben gereden, in 2004 verkocht. Ik vond hem te krachtig, en omdat ik er eigenlijk niet op reed stond ie alleen maar in de weg.
Onlangs is het motorbloed bij deze veteraan weer gaan stromen toen ik ergens een CX zag staan. Op jullie site zie ik dat de CX vaak als lelijk wordt omschreven. Nou ik ben het daar dus niet mee eens. Ik vind ze prachtig. Zeker mn eigen CX-650C... ook al moet er nog het nodige aan gebeuren.
Zo dit waren even mijn eerste regeltjes op deze site. Er zullen er vast nog wel meer volgen.
CX liefhebbers.. Er is er eentje bijgekomen.

Groet
TonH
P.s. Ik ben nog op zoek naar valbeugels. Kan iemand mij daarmee helpen?

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 okt. 2007 13:38 
Ton, succes met je restauratie, en laat 'm maar eens zien, zodra die klaar is.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 okt. 2007 13:54 
Ton veel geluk met je bezit ,wees er zuinig op want het worden collector -ytems
Niet van dit jaar maar later
Rij zelf een CX en een GL 650
Ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 okt. 2007 15:24 
Beste Ton,

Maak er iets moois van!
Een CX is meer dan de moeite waard.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver TonH
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 okt. 2007 13:19 
Theo, Ouwe Jan en Johan.

Hartstikke bedankt voor jullie berichtjes.
Inmiddels heb ik al weer wat kilometertjes ermee gereden. Heerlijk zoals dat blok af en toe kan schudden.
Ik ben er zeer tevreden over. Volgend jaar belastingvrij, en nu al is de verzekering slechts 39,- euri.
Ik ga jullie allemaal zeker op de hoogte houden van het vervolg.

Ik had ook een zoekopdracht voor vaslbeugels geplaatst. Maar dat zal moeilijk worden in NL. Ga dus maar op zoek in het buitenland, en als dat niet lukt ga ik proberen om er een paar zelf te maken. Moet toch wel lukken !

Groetjes,
Ton

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 okt. 2007 21:34 
De CX 650 Custom is zo'n beetje de zeldzaamste aller CX-en. In Duitsland is er een grote schare aanhangers van dit type, hier kan je dan ook de meeste onderdelen aantreffen.

Zelf ben ik ook groot fan van de 650 motor. Het karakter spreekt mij meer aan dan de 500. De mijne huist in een GL frame.

Voor onderdelen en tips zie ook de 'Links', in de zwarte balk hierboven.

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver TonH
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 okt. 2007 12:05 
Hoi Roelof

Dat zeldzame... kan natuurlijk ook een nadeel zijn als je op zoek bent naar onderdelen. Maar goed, ik ben heel blij met de motorfiets. Ik vind in ieder geval dat ie voor mij ruim voldopende kracht heeft.
Ik ben inderdaad al wezen kijken bij de links. Ook bij de oosterburen, waar ze de CX vergelijken met een mestpomp... Nou ja, het zal z'n redenen wel hebben.

Groetjes
TonH

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Afgelopen zaterdag mijn eerste eigen CX

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven