Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Het is eruit....

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2007 19:49 | Aangepast door: Hansv 
Vandaag was het dan zover.

Het blok van de Rode Rakker, zeg maar zijn hart, is uit het frame gehaald.

Ik weet dat er mensen zijn die tussen de koffie en de lunch het blok van hun CX uitbouwen. Maar zo ben ik niet.
Ik heb er iets langer over gedaan. Vanaf het verwijderen van het zadel, totdat het blok op het Flondje naast de machine stond, duurde bijna twee weken. Niet continue, want er waren ook nog andere dingen te doen, maar toch. Traag maar gestaag.

Nu moeten er andere dingen gebeuren. Naast het plaatsen van een nieuwe stator zullen er vast nog wel een aantal dingen zijn die gedaan moeten worden.
Ik weet alleen niet wat. Suggesties en ideëen zijn welkom.

Harmony,
Hans.
( die voor het eerst van z'n leven een blok heeft uitgebouwd : een mijlpaal )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2007 20:26 
Mooi zo Hans !

Een aardig dingetje dat niet met zoveel woorden in het boekje staat is om nu zeker maken dat alle koelvloeistof er uit komt. Dan plonst het niet later ineens over de vloer en/of het open motorblok in. Voorop de cylinders zitten ook nog twee aftapboutjes. En dan beginnen met dekseltje pomp losmaken, komt ook nog wel wat uit.

Meer dingen kom je in de volgende afleveringen vanzelf wel tegen!

Plezier,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 okt. 2007 22:15 
Kijk je bent amateur of je bent het niet. jij bent het.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 okt. 2007 22:46 
Goh Frans,

Je bent een beetje aan de late kant met je opmerking over de koelvloeistof. Ik moest de toerentellerkabel nog losmaken, en daar zat het schroefje er van bovenaf in. Logisch natuurlijk, de enige 'goede' manier.
Dus de radiator eraf. Maar het aftappen had ik gedaan langs de normale weg, de plastic aftapplug onder de radiator. Kwam er toch nog een hele plens koelspul uit de waterpijp lopen......

Maar toch bedankt voor de tip, want er zal nog zat olie en koelspul in het blok achtergebleven zijn.

Harmony,
Hans.
( die over de volgende stappen aan het denken is )

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 okt. 2007 23:05 
Als je hem weer in elkaar zet, houd je altijd zo'n partijtje met ondefinieerbare onderdeeltjes over...
Maar dat geeft niet.
Zonder dit kan hij ook prima lopen...!

Sterkte, Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 okt. 2007 08:59 
Hallo hans,

Als je het in 1 keer goed wilt doen dan zal je er wat geld tegen aan moeten smijten. Naast de stator raad ik dan ook aan om het distributie ketting geheel te vervangen en de waterpomp keerring. Zo weet je zeker dat als je het blok terug hangt er niet een week later wat anders kapot kan want dan is het nieuw.

Verder zou dit het eigenljik moeten zijn.

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 okt. 2007 09:59 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Hans, gefeliciteerd met je eerste (en hopelijk laatste) uitbouw van het blok. Maf gezicht he, het blok zo in zijn uppie.

De meeste tips zijn al wel zo'n beetje gegeven: distr.ketting, waterpompkeering en stator vervangen. Dat laatste heb ik onlangs ook gedaan: een stator van Carmo-electronics (via internet). Loopt weer als een speer. Als je die ook neemt en je zover bent, moet je het maar even zeggen. Zijn paar dingen waar je dan even goed naar moet kijken.

Succes en knutsel ze! Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 okt. 2007 22:10 
Het verhaal van de blokverwijdering staat op m'n site.

Lees het verhaal HIER

Harmony,
Hans.
( even uitgebouwd )

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 4 okt. 2007 22:25 
Hoi Hans, je bent lekker bezig zo! Gaat prima toch! Hou vol en je rode rakker zal over een tijdje weer over neerlands wegen rijden met een van trots glimmende Hansv aan het stuur.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Het is eruit....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven