Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Nieuw achterbandje.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 okt. 2007 16:48 
Het was weer eens zover, achterbandje glad. Dit was de achterband van weilen Harry en nu maar weer zoeen laten monteren; BT45.
Nu wilde ik eens weten wat jullie daar gemiddeld voor kwijt zijn, ik betaalde 105 euro all inn, en hoeveel kilometer er gemiddeld mee gereden wordt. Toen ik de wielen van Harry monteerde hadden de banden er al zo'n 2500 km op zitten maar dat kan ook wel meer of minder zijn geweest, maar ik heb er dan ongeveer 10000 mee gereden. Is dat gangbaar?

Groeten!

Ton Oostveen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 okt. 2007 17:17 
De prijs klopt wel ongeveer, ik betaalde €85 plus €15 montagekosten voor een BT45 4.00 H 18. Ongetwijfeld kan het ergens €10 goedkoper, maar dan moet ik een flink stuk verder van huis zijn.

Uiteraard hangt slijtage af van je rijstijl. De BT45 is een vrij zachte band en ik doe er ongeveer 12.000 km mee. Bij 2mm profiel gaat-ie eraf want met minder profiel wil ik niet rijden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 okt. 2007 17:22 
Ik haal met moeite de 10.000 kilo meter. Het vreemde wil nu dat ik moemnteel op een Maxxis band rij. Lekker goed koop. Troep dus, zou je zeggen.
Het gekke wil nu dat ik eigenlijk zeer te spreken ben over deze band.
Gek he. Ik snap het zelf ook niet. Wel nu de BT45 heeft voor de winter maanden een beetje afgedaan. Het is niet de idiale band voor de winter maanden. het verschil tussen zacht en hard rubber wordt te groot door de kou. Zeker als de band meer dan 5000 kilomet heeft gereden. Vandaar dat ik een goed kope band met nieuw profiel heb gemonteerd. Maar ja ik rij er al 6000 kilometer op en het zit er nog steeds goed uit en aanrdig rond.
Dus zeg het maar. Ik weet wel dat ik die band vaker ga kopen en verkopen. Ik heb hem zelf voorop gemonteerd. Bevalt ook goed. De band laat het wel afweten bij snelheden boven de 150 kilometer per uur en is in bepaald sporen (spoorvorming) sosm iets wat gevoelig.

De prijs van de BT 45 is netjes waar jij het over hebt.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 okt. 2007 18:49 
Heb in 2004 een keer voor een achterband €144 betaald, blijkt achteraf dus een dure te zijn geweest.

In 2006 heb ik een keer € 106 betaald voor een achterband en in 2005 €119 voor een voorband van hetzelfde merk (Continental Super Twin), gemonteerd en uitgebalanceerd en wel.

Je hebt dus een redelijke prijs betaald, lijkt mij.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 okt. 2007 19:09 
Ik heb nu een wat goedkoper adresje, betaalde eerst ook de door jullie genomede prijzen zit nu 15 tot 20 euro goedkoper en ik hoef de oude band ook niet meer mee terug te nemen.
dat moest eerst wel of ik moest er extra voor betalen.
Ik heb het over de BT 45 die ik onlangs voor op mijn BMw heb laten leggen.
Voor de achterkant neem ik nu Shinko en dat bevalt me ook prima en die zijn maar 70 euro, alles incl.

De service is ook goed de velg word steeds goed schoongemaakt (eerst nooit) en ventiel vernieuwd, eerst ook nooit.Ventiel kost iets van 1,65 dus

Schrijver Bikermouse
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 okt. 2007 14:06 
Die band heb ik ook voor zo iets gekocht, en is dus ook met de reacties hierboven dus een nette prijs.

Over die maxxis band is een maat van me ook tevreden, die heeft ze onder zn Fireblade en ze blijven volgens hem idd mooi rond ook bij veel snelweg rijden.

Joost

Schrijver whaaa
Gast 
#7 | Geplaatst: 31 okt. 2007 20:11 
Ik ben vanmiddag wezen informeren bij Motorport voor een achterband. Het zou 140 euro kosten. Erg veel dus. Weet iemand een adresje waar ik goedkoper (een goede) achterband kan laten monteren. En dan in de regio Den Bosch - Oss

gr. Dirk

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 31 okt. 2007 21:40 
@ Dirk, het schijnt dat je bij "de Molen" banden goed terecht kan. Je kan ook een band via internet bij "de motorbandenmarkt" bestellen, houdt dan wel rekening met montagekosten.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Nieuw achterbandje.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven