Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Bandenadvies

Schrijver Toine
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 nov. 2007 14:57 
Hoi, Ik heb net mijn eeste motor gekocht...Bewust een CX, maar nu wil ik wel opn korte termijn twee nieuwe banden..Ik ben tot nu toe zelf op een Dunlop GT 501 gekomen, maar wat is jullie advies?..
Ik hoor jullie wel.
Gr. Toine

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 nov. 2007 15:22 
http://www.guellepumpe.de/reifentest.htm
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Frans
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 nov. 2007 16:05 | Aangepast door: Frans 
Hoi Toine,

Je kunt hierover op het prikbord veel vinden, er is al vaak over geschreven.
Klik boven op Zoeken.
Succes!
Frans

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 nov. 2007 19:26 
Toch weer die BT45 band. Jip die is goed, maar dan wel voor boven de 12 graden en uiteraard met een nieuw loop vlak. Dan is die band echt heel goed.
Tijdens de winter maanden rij ik liever iets anders, maar de keus is moeilijk.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Dinges
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 nov. 2007 20:45 
Zag net ergens een andere reactie van Marco over een nieuwe ontdekking van hem. Maxxis. Was je die zelf vergeten Marco?
Niet te duur, slijt netjes en ook bij een "stoute" rijstijl goeie grip. Heb er nu ruim een jaar een voorband opzitten van dat merk en mijn seizoen loopt van 1 januari tot 31 december. Mij bevalt hij erg goed. Alleen in de regen doe ik rustig aan, maar dat is omdat ik achter nog op een oude cheng shin sta die ik in de regen niet helemaal vertrouw nu hij aardig op raakt (en een muurvast zittende pro-link werkt ook niet echt mee)

Al met al zeg ik, Maxxis dus.
Maar dat is mijn mening

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 nov. 2007 08:34 | Aangepast door: marcobecker 
He, je hebt het dus gelezen. Kijk ik wil niet iedereen meteen op de Maxxis band hebben. Trouwens de oude cheng shin band die ik achter op de XS650 Yamaha had beviel mij ook uitstekend. Zelf in de regen is deze band nog redelijk. Sterker nog, als ik moet kiezen tussen een BT45 en een Maxxis band bij 5 graden boven nul met regen, kies ik voor de maxxis band.

De cheng shin band is niet meer leverbaar. Ik heb daar laats nog naar gevraagt. Het merk bestaat ook niet meer. Het is over genomen door Maxxis. Zo is mij dat verteld. Dus mocht je nog een cheng shin band tegen komen, kijk dan naar de productie datum. Ouder dan 2 jaar, laat dan maar liggen. Maxxis banden zitten normaal heel veel op chooters gemonteerd. Dus ze weten wel hoe ze banden moeten maken. Het leuke is dat de BT45 ook uit een van die landen komt. Wie weet wel uit de zelfde fabriek. Dus het ontloopt mekaar niet zo veel.

Maar nu het belangrijkste, iedereen moet kiezen waar hij of zij zich het lekkerst bij voelt. Ik kan en mag niet oordelen voor een ander. Ook veiligheid speeld een rol. Een BT45 band is zeker veilig. Een maxxis band lijkt me minder veilig. Hij is gewoon wat soepeler dus minder koort lagen. Neem een Contie tour en deze is zo sterk dat ik die niet eens kan buigen (de band wangen). Dus er zijn wel degelijk verschillen. Ik zelf ga van de zomer weer terug naar de BT45 band omdat ik dan weet wat deze band aankan. En geloof me dat is heel veel. Als het wat kouder wordt kies ik op dit moment voor de Maxxis band.

Dus mensen, laten we de discussie maar weer in beeld gooien, en zeg er vooral bij waarom die band voor jouw het beste is.
Moet ik op dit moment een band aan bevelen, dan is dat toch de BT45 en of als de klant iets goedkoper wil een Maxxis band.

(vind de Maxxis band een mooiere band voor mijn achter wiel, heeft een lekkere byte.)

Groetjes marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Dinges
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 nov. 2007 12:58 
Bedoelde het ook niet in de zin van je moet zo'n ding kopen natuurlijk.
En ja, heb het gelezen en had gelijk iets van herkenning. Aangezien het voor de meeste mensen een onbekend merk is wou ik toch mijn ervaringen hiermee even delen vandaar de reactie.
En mijn Cheng Shin is gegarandeerd ouder als 2 jaar, zat er onder toen ik hem kocht vorig jaar en stond toen al 3 jaar buiten dus...
Maar doet het nog redelijk en angezien het geld niet op mijn rug groeit (understatement) rij ik hem eerst af, wat nu langzaam aan op begint te schieten. 3 keer raden wat ik er daarna om laat leggen dus

Schrijver Toine
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 nov. 2007 23:33 
Ik ben even niet geweest, maar merk dat er een hoop informatie is gekomen. Zat zelf toch aan de 45 te denken, maar de garage "Bolman" in De Haag vond een continetal goed genoeg voor CX. Ik ga binnenkort knoop doorhakken...Bedankt voor jullie tijd!!
Gr. Toine

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Bandenadvies

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven