Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Kilomterteller kapot en bril kwijt.

Schrijver Gertjan
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 dec. 2007 14:13 
Een paar weken geleden kon ik het niet laten om tijdens één van de laatste mooie najaarsdagen met de CX naar het werk te gaan.
Op de heenweg maakte de motor ineens een gierende herrie Voor de brug in Bruinisse was er gelukkig een parkeerplaats en heb ik het rijdend gedeelte even aan een kleine inspectie onderworpen.
De motor liep rustig stationair en aan wielen en banden was niets ernstigs te ontdekken, ik ben dan wel niet zo'n wilde rijder maar toch...
Gelukkig was ik de bewuste donderdag vroeg uit mijn werk en was naar aanleiding van dat geluid er niet geruster op geworden.
Gedachtenloos leg ik mijn bril even achterop de buddysit en ja hoor zo verstrooid als ik regelmatig kan zijn op de motor gestapt bij mooi helder weer en dacht halverwege de terugreis o ja ik had vanochtend toch mijn bril op ....
Nou die heb ik dus ergens in de bosjes geschopt of is er onderweg afgevallen inmiddels is er een nieuwe besteld en lag er ergens in een gereedschapskist nog een bril waarmee ik best goed kon zien nadat alle verfspetters verwijderd waren.
De tellerkabel is inmidels vervangen maar het geluid is er nog steeds.
Omdat mijn CX 3jaar in een oude lekkende loods heeft gestaan voor ik hem opknapte kan het best zijn dat de tellers daar onder hebben geleden.
Nu staat hij gelukkig in een verwarmde garage.
Tot slot een vraagje.
Gieren die dingen wel meer zo hard dat je dat boven alles uit hoort komen ?
Gezien de bewegingen van de naald zou het de teller best wel kunnen zijn.
Iemand nog een teller over ?
Ik zie de reacties wel.

Gertjan

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 dec. 2007 14:18 | Aangepast door: A Koopmans 
Vraag het maar eens aan Hans V (harmony)
of lees zijn verhaaltje er over na dan weet je genoeg
misschien als je hem heeeeeel snel uit elkaar haalt en schoonmaak is er nog een kans anders snel op zoek naar een andere teller

http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/tellerstuk.html

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 30 dec. 2007 15:25 
Ik heb het met de kmteller (en de toerenteller) van mijn CX ook gehad, een gierend geluid, wat zich voordoet als je iets harder dan 20km/u rijdt. De teller in eerste instantie nog weten herstellen, maar na een poosje begon het gegier weer opnieuw. De tellers zijn inmiddels vervangen.
Zie ook het verhaal van Hans.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 dec. 2007 19:36 
Het is echt de teller zelf. De binnenkant is het aan het begeven, en daar is helemaal niets meer aan te doen. Nieuwe teller erop, en klaar.

Dat gekrijs gaat inderdaad door merg en been, en de tellernaald danst heen en weer over de wijzerplaat. Blijf maar doorrijden, er is niets aan de hand, behalve dat je op een gegeven de snelheid moet inschatten vanaf te toerenteller, samen met de versnelling waar je op dat moment mee rijd.

Marcel en Arnold hebben het al vermeld (waarvoor dank): er staat op mijn site een verhaal over precies hetzelfde.

Harmony,
Hans.
( deelt graag ervaringen, ook minder positive )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Gertjan
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 dec. 2007 21:39 
Dat dacht ik al op zoek naar een andere teller dan maar .
Bedankt voor de snelle reacties.

Gertjan

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 30 dec. 2007 23:12 
Misschien kan Cmtheman je helpen? Kijk bij zijn advertentie.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 dec. 2007 23:19 
Ik zit een beetje uit de buurt, maarre...

( hmmm, volgende week maandag afgesproken in Hellevoetsluis... )

Ik heb van Floris een teller voor de 'engel' gekregen, en nou kreeg ik er vrijdag ook nog eentje van MIOB, die aan het opruimen was. Werking onbekend, dat wel, maar in theorie heb ik hem niet (meer) nodig, want op dit moment werkt alles. Wel leuk om een reserve te hebben, maar je mag hem hebben.

Zoals gezegt, maandag de 7de in H.sluis. Is dat bij jou in de buurt ?

Harmony,
Hans.
( zo helpen we elkaar )

Schrijver Gertjan
Gast 
#8 | Geplaatst: 31 dec. 2007 12:27 
Beste Collega CX rijders,

Heel aardig Hans maar misschien gaat die van jou ook nog eens kapot.
Hellevoetsluis is ca. een km of 50 bij mij vandaan.
Het doet me goed dat er nog steeds mensen zijn die bereid zijn elkaar te helpen.
Inmiddels is er mij een teller aangeboden.
Even wachten hoe dat afloopt.
Prettige jaarwissling allemaal !

Gertjan

Schrijver MIOB
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 jan. 2008 10:38 
@ Hans:

Die teller doet het hoor, zekerweten.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 jan. 2008 15:55 
@ MIOB:

Bedankt, goed om te weten.

Harmony,
Hans.
( één teller in de hand is beter als tien in de kast )

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Kilomterteller kapot en bril kwijt.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven