Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

overleden????????

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 feb. 2008 17:27 
Nou dacht ik dat ik alles gehad had, ben ik nu toch bang dak een vastloper heb.
Wordt er nu toch wel moedeloos van en speel met de gedachte om hem op te ruimen.
Ik moet immers kunnen vertrouwen op mijn fiets voor woon/werk verkeer.

Wie weet er raad.

Om er zelf aan te beginnen is geen optie daar heb ik de ruimer niet voor.
Nu kan ik hem naar een motorzaak brengen voor reparatie maar misschien is het ook mogelijk om het via de club voor elkaar te krijgen.
(ik kan eventueel het blok komen brengen )
Ik hoop dat er iemand een oplossing weet......
Greetzzzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 feb. 2008 17:30 
Marco Becker kan je vast helpen maar misschien niet meteen, kijk bij Marco's reperatie service

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 feb. 2008 17:43 
wat is er gebeurd dan ??
ben bamg dat ik een vastloper heb gehad waarom denk je dat
dit is xo'n ruim begrip daar kan niemand wat mee ??
even wat meer details nadat je tot rust gekomen bent

(een mens lijd het meest door het lijden wat hij vreest)

gr A Koopmans

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 feb. 2008 18:53 | Aangepast door: Hansv 
Hoi Pjotter,

Vastloper klinkt wel vreselijk erg. Wat doet 'ie wel en wat niet? Meestal is er wel een oplossing te vinden, dat heb ik zelf al een (paar) keer mogen ervaren. Enne, waar zit je ergens (ongeveer)?

Harmony,
Hans.
( juist weer een eind op weg geholpen )

PS, na telefoontje met pjotter

Lijkt meer op een kromme / losse klep. Al je vanaf (ik begreep zevenaar??) weet ik veel waar totaan Gouda kan doorrijden heb je m.i. geen vastloper. Hou ons op de hoogte!

H,H.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 feb. 2008 20:32 
Hoi Pjotter,

Vertel eens hoe het je verder is verlopen vandaag? Na je verontrustende telefoontje van vanochtend ben ik wel benieuwd hoe het er mee gaat (Pjotter zou vandaag een bagagerek ophalen bij mij). Je kon je nog wel verder rijden volgens het bericht van Hans dus waarschijnlijk geen vastloper maar wat dan wel, hoe klonk het en hoe ben je thuis gekomen.

Groeten,

Ton Oostveen

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 feb. 2008 23:10 
Nou ik ben van Rijswijk tot Gouda gekomen. (heb het wijze besluit genomen bij Gouda om te keren). Zo'n 5 km voor Gouda begon er iets ernstig te tikken in het blok, alsof en iets tegen mijn klepdeksel tikte, iets wat mij gister ook al opviel maar zeker niet verontruste.
Op de terug weg werd het tikken erger en de snelheid steeds minder.
Toen bij Zoetermeer de vaart er echt uit was (nog zo'n 60/70 km) leek het of er iets los schoot en door het blok heen rammelde. Koppeling direct in en hij sloeg gelijk af. Na ongeveer 1.5uur langs de kant gestaan te hebben stopte er spontaan een wegenwacht, LANG LEVEN DE WEGENWACHT die mij kosteloos (veilig stellen noemde hij dat) bij de MC Donald in Zoetermeer heeft gezet. Daar werd ik al snel op gehaald door het mooiste meisje van Rijswijk. Thuis aangekomen motorpak uit omkleden en met mijn eigen auto een boedelbak gehuurd bij de pomp. Alleen terug naar Zoetermeer (want vrienden heb je genoeg als je ze niet nodig hebt) motor opgehaald en die staat nu weer veilig voor de deur. Uit eindelijk heeft dit avontuur van 10.30 tot 18.00 geduurd en ben blij dat ik weer thuis ben.
greetzzzzz (met een traantje) pjot

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 feb. 2008 23:20 | Aangepast door: pjotter 
TOEVOEGING
Ik durf hem ook niet meer te starten nu uit angst nog meer kapot te maken. Dus wat hij nog wel doet weet ik niet, wat hij niet doet weet ik wel en dat is rijden.
greetzzz pjot

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 feb. 2008 00:19 
Demonteren geeft als enige uitsluitsel.
Daar kunnen woorden van hetgeen is gebeurt echt niet tegenop.

De enige vastloper die ik ooit met een CX heb gehad was dat een lagerschaal van het bigend was gebroken en tussen de andere helft van de lagerschaal en de drijfstang was geschoten. Dus inderdaad muuuuurvast die handel.
De oorzaak kwam pas na demontage aan het licht.
Van andersoortige vastlopers bij de CX nog nooit gehoord.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 feb. 2008 10:05 
hoi Pjotter,
heb je nog gemerkt dat de temperatuur opliep?
zit alle olie er nog in en is het koelwater nog voldoende en schoon?

kan je het blok met dop17 achter het dekseltje onder de radiator nog 'ronddraaien'?

ik denk dat een kapotte distr.ketting geleider of spanner ook een oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.

veel sterkte met je zorgen. theo

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 feb. 2008 13:08 
Lijk er niet op dat het de distributie is. Doe het volgende, draai de olie filterhuis los. Inspecteer welke kleur gruis je tegen komt.

Koper/messing/brons kleurig, zijn het de leger schalen. (blok over leden)

Is het grijs aluminium achtig, dan is het de distributie ketting.

Is er geen vuil te vinden in het olie filter huis, dan is het iets in de cilinderkop. Cilinder koppen zijn goed koop te krijgen en dan is het blok nog zeergoed te repareren.

Ik heb trouwens wel een rijdend blok staan voor 250 euro. (oude verrotte blok wel inleveren) Let wel deze is verbouwd zoadt er een automatiche ditributie spanner in zit. Blok moet gewoon probleem loos zijn werk kunnen doen. Ik rijd er nu ook mee heen en weer naar hilversum. 100 kilometer per dag.
Wie weet is dat een oplossing voor je.

Voor vragen, tel 0321 312336 en of 0622690706.
Met vriendelijke groet marco becker.

Ik ben nog wat vergeten, ik heb helaas geen tijd om jouw blok nog te repareren. Dus daar kan ik je niet mee helpen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beussie
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 feb. 2008 15:45 
voor 250,00euro een perfect draaiend blok van Marco overnemen is een hele goede optie blok wisselen is makkelijker en vlugger gebeurd dan een motorrevisie, trouwens daarna kan je op je gemak gaan kijken wat er met jouw motor aan de hand is. Ik zeg wel ff 250,00euro maar er zijn mensen die dat niet direct op de plank hebben liggen (oa ikzelf) maar ik denk dat er met CXclublid Marco misschien wel iets te regelen valt, zoiets van een riks contant en een riks per week.
Vanuit het Alkmaarse succes toegewenst door Beussie.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 feb. 2008 19:41 
ik krijg uit het hele verhaal de schammele indruk dat er een boutje van een klepstoter is losgelopen en daar door dus een klep niet meer open gaat
dat verklaard het tikken en het teruglopen van het vermogen
want door een klep kan de cilinder zijn afgewerkte lucht - brandstof niet meer kwijt en gaat dus ernstig tegen werken
even de klepdeksels los en kijken
de bougies eruit en kijken wat die aangeven daar mee is de boosdoende cilinder al aan te wijzen
maar een echte vastloper dan zit er dus geen beweging meer in het blok
is het dus niet (heb ik een keer gehad bij 160km/u gelukkig kon ik door de koppeling in te knijpen het achterwiel weer vrij krijgen)
dat was een gebroken big end

gr Arnold

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 feb. 2008 22:02 
DANK DANK DANK voor alle tips.
Het boutje van de klepstoter klinkt me eigenlijk wel een beetje als muziek in de oren.
Maar het is vast te mooi om waar te zijn als het zo zimpel is.
Morgen (dinsdag) ga ik kijken wat er aan de hand is.
en kom ik er niet uit......... marco het aanbod van van dat lopende blok is dan heel aantrekkelijk. Ik hoop dat we over de betaling dan wat kunnen regelen want ook ik heb zo'n bedrag niet op de plank en zeker niet nu mijn ontslag ook nog voor de deur staat.
Ik hou jullie op de hoogte en weet jullie te vinden als ik vragen heb...
greetzzzz pjot

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 feb. 2008 11:52 
Ik lees dit blokje niet meer, dus als je wil reageren op het blok voor 250 euro, dan wel even mailen naar me, marcobecker@zonnet.nl en of even bellen.
0321 312336. 06-22690706.

Ik heb er gisteren mee gereden, loopt goed. Je kan er zelf ook nog mee rijden. Het koste me groef weg een uur, en dan bouw ik hem terplekke uit waar je bij staat. Leuk om te zien, en leerzaam voor je.
En dan mag je het warme blok zo achter in de auto zetten.
Ik hoor en zie het wel, groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 5 feb. 2008 13:34 
Ik heb hem net aan de lijn gehad. 5-2-08 13.30 uur.
Hij gaat nu de olie filter los halen op mijn verzoek om te kijken of er rest delen in het oliefilter huis zijn te vinden. Nu maar hopen dat het mee valt.

Echter denk ik zelf dat het de drijfstanglager is. Mocht ik straks meer horen dan zet ik het hier wel bij. Ook als ik het mis had.
Groetjes marco.

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 overleden????????

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven