Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Kilometerheffing....

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 feb. 2008 20:35 
Wat hoorde ik nou net op het nieuws van 8 uur?

"...er komt geen kilometerheffing voor motoren...."

Kijk, dat is toch goed nieuws!

Harmony,
Hans.
( rijd ook auto, maar steeds minder )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 feb. 2008 20:49 
Ja Hans ik hoorde het ook maar let wel op de woorden "voorlopig". Als Nederland nu massaal op de motor stapt is het waarschijnlijk van korte duur.

Maar tot die tijd genieten we ervan!!

Ton Oostveen

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 feb. 2008 21:08 
er is niets verandelijker als de bestuurders (politici) van nederland
die draaien met alle winden mee
maar voorlopig betalen wij met onze fietsjes geen belasting en laten wij dat vooral zo houden

hoezee hoezee hoezee

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 feb. 2008 22:34 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
en mochten ze het toch in hun hoofd halen........ dan moeten de +25jarige motoren, minimaal, vrijstelling hebben. Uiteindelijk hoeven we nu ook niet meer te betalen !!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 feb. 2008 22:59 
Da's nou juist de financiele truc ..... door de kmheffing (onduidelijk is nog steeds of die ook voor motoren gaat gelden; zouden ze voor dat kastje ook een 6Volts uitvoering gaan maken?) vervalt de wegenbelasting en heb je de facto aan de vrijstelling ook niets meer.

Trouwens, het zal tijd worden met die km heffing; wat mij betreft kan die niet snel genoeg worden ingevoerd.
Betaal wel de volle mep voor een auto waar ik eigenlijk alleen de weekeinden in rij. En als ik er in rij dan ook nog bijna altijd in het buitenland (tja, een 2e stekkie in Frankrijk; waar wel weer de tol op de autoroute moet worden betaald). Die paar km Nederland tot aan de belgische grens betaal ik dan graag.
Want door de weeks naar de baas toe, natuurlijk de (vrijgestelde) CX !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver whaaa
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 feb. 2008 23:12 
Ik zou het niert meer dan terecht vinden als de kilometerheffing ook voor motoren zou gelden. Motoren nemen namelijk bijna net zoveel plek in belsag als auto's (Behalve in de file, maar dat is maar een klein deel van de afgelegde kilometers(voor mij dan)). Je zou mij verder niet horen klagen als het niet voor motoren geldt hoor, niet betalen is beter dan wel betalen.

Over de kilometerheffing in het algemeen. De politiek zegt wel dat de gemiddelde automobolist, of in dit geval de gemiddelde motorrijder niet meer gaat betalen, maar de gemiddelde CX rijder is geen gemiddelde motorrijder. Wie wordt er blij als je nooit meer BPM voor een CX hoeft te betalen? En wie betaald er nog wegenbelasting voor de CX? Ik niet.

Laat ze de kilometerheffing maar invoeren zodanig dat het gemiddeld de wegenbelasting compenseert, eerlijk voor iedereen. Tja en die 25 jaar regeling is mooi, maar niet altijd eerlijk. En de BPM moet dan elk jaar beetje bij beetje van BPM naar kilometerheffing gaan.

En zo heeft iedereen wel een idee hoe het moet.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 feb. 2008 23:46 
En zo heeft iedereen wel een idee hoe het moet...

dat is dus ook het probleem, er zijn meerdere oplossingen mogelijk. in den haag is men dol op veranderingen. die veranderingen die al ingevoerd zijn(wegenbelasting werd houderschapsbelasting, schorsen kost geld, weer aanmelden kost geld.)hebben de staatskas alleen maar gespekt.

kilometerheffing is bedacht om de file's(lees autogebruik)te verminderen en om de eerlijkheid toe te passen van"de gebruiker betaald".
hier kan ik mij wel mee vinden,maar vind niet dat je andere zaken zoals vrijstelling belasting voertuigen(motoren EN auto's)hier aan kan koppelen.
ik zie dit als je reinste diefstal! in brikkerland is het vrij normaal dat je 2 of meerdere motoren op je naam hebt staan die ouder zijn dan 25 jaar. hetzij om mee te rijden dagelijks, hetzij voor parade's, hetzij voor de sier in je woonkamer(ik heb ze gezien..)

heel simpel gezegd: houderschapsbelasting eruit kilometerheffing erin
25 jaar of ouder geen heffing.

als je 25 jaar of ouder rijd,dan heb je weer andere kosten die een nieuwe niet heeft. meer onderhoud, geen of (te)dure onderdelen, relatief meer pech onderweg.

kortom: handen af van 25 tot graf!!

groeten dreester( die de laatste zin wel een leuke spandoektekst vind)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 feb. 2008 00:03 | Aangepast door: Hans 
Mooi betoog ! Helemaal mee eens.
En trouwens, heb zelf 37 motorfietsen van ouder dan 25 jaar in de garage staan.
Dus ........... handen af van de 25 jaar regeling (heb daar indertijd vanuit de VMC samen met de FeHac behoorlijk voor moeten knokken). Trouwens nu krijg je bij het bereiken van de 25 jaar grens automatisch een beschikking van het m inisterie. Die kan, zeker niet zonder compensatie, niet zomaar worden teruggedraaid.
En met de km heffing ..... algehele vrijstelling voor de motorrijder. Want op 2 wielen heb je nooit last van files :)

En ons lid Whaaa, ja die moet toch nog maar eens goed nadenken over wat hij heeft geschreven. Misschien komt hij nog tot inkeer.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 feb. 2008 08:28 
Hans,

37 motorfietsen!!

da's een heleboel...

groeten Andre(die wel eens bij Hans wil komen kijken in de garage!)

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 feb. 2008 09:55 | Aangepast door: Johan de Vries 
Donderdagmorgen vernam ik vanuit een nieuwsbericht
dat kilometerheffing op motoren op praktische bezwaren stuit
vanwege de vraag: hoe en waar het kastje in te bouwen.

Daarbij ook het item; diefstal van het in te bouwen apparaat
vanaf een motorfiets met als reden: rekeningrijden op andermans kosten.

De oplossing zou gevonden worden in de vorm
van de huidige houderschapsbelasting
die voor motoren dan dus gewoon zou blijven bestaan.

Waarmee de 25 jaar en ouder-regeling
ook kan blijven bestaan, lijkt mij.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver dreester
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 feb. 2008 19:10 
goedzo...

en nu maar hopen dat er niet een of andere elektrotechneut er WEL weer brood in ziet en er iets voor uitvind...

dreester (die morgen ff in z'n schuurtje wat ideeen gaat uitproberen)

Schrijver whaaa
Gast 
#12 | Geplaatst: 9 feb. 2008 21:13 
Mij verhaal gaat over hoe het volgens mij zo eerlijk mogelijk kan. Niet over wat voor mij het beste is of wat het meest praktisch is. Ik zie ook nog wel problemen komen met de kilometertelkastjes. Ze kunnen nog niet eens een chipkaart invoeren. Als je 37 belastingvrije motoren in de garage hebt staan lijkt het me ook niet praktisch om daar 37 kilometertelkastjes in te bouwen. Het betalen per gereden kilometer zou het probleem niet moeten zijn lijkt me.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 feb. 2008 21:25 
Juist wel, heb een godsgruweleijke hekel aan het betalen voor iets waar ik het nut niet van inzie en niets beter wordt!
En er is in de jaren '80 hard geknokt voor de luxe van de vrijstelling wegenbelasting voor motorvoertuigen van 25 jaar en ouder. Voor de jongeren onder ons lijkt dat gewoon een vanzelfsprekendheid (maar dat is met meer dingen waarvoor we - ja ik ook - eind jaren '60 begin jaren '70 de barricaden op zijn gegaan).

Hoe meer fileleed des te prettiger rij ik op 2 wielen rond.
Ik zit er niet mee dat het stilstaat; ik maak bewust de keuze om in weer en wind mij minder beschut van A naar B te bewegen. Voor velen schijnt er voor de auto nog steeds geen alternatief te bestaan (gemakszucht ?); ja die zitten dan maar op de (hun) blaren en in de (hun) file. Moeten niet zeuren !
Dat heeft met eerlijkheid echt helemaal niets te maken.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Kilometerheffing....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ MAST, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven