Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Via de mail ontvangen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 15 feb. 2008 16:26 
Liebe CX-Freunde,

in dieser Woche erreichte mich ein Hilferuf unserer dänischen RESCUE CX-Freunde:

Für die Honda CX 650 C wird der linke Pleuel, gerne Nummer 3, mit Schellen gesucht.

Wer kann helfen ?

Mit freundlichen Grüßen

Benno Behrens
Driver Straße 55, 49377 Vechta, Tel.: 0171-6142626, Fax.: 04441-909797

www.guellepumpentreffen.de & www.cx650turbo.de & www.cx-treffen-vechta.de

Met andere woorden, wie heeft er een drijfstang nr 3 voor de CX 650 custom voor een Deense CX 'er? (Bij CMSnl zijn ze niet leverbaar)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 feb. 2008 16:57 
Marcel kleine toevoeging
drijfstang met drijfstanglagers

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 feb. 2008 19:38 
Sorry jongens, ik wil wel helpen en er zijn er mischien wel meer die kunnen helpen, maar er is een ander probleem. Op dit moment zijn er geen nieuwe lagerschalen meer leverbaar voor alle 650 type's . Ik zelf heb de laatste 8 schalen bij honda weg gekocht. Ook ik heb ze niet meer. Dan mag die beste man wel een drijfstang vinden, maar dan heeft hij nog geen lager schalen. Dus in mijn ogen is het over en uit voor hem. (sorry ik wil het niet zo hard en duidelijk zeggen, maar ik kan even niet anders)

Mochten de mening anders verdeeld zijn, houd me op de hoogte, ook ik wil mee denken en vooral zoeken naar antwoorden en oplossingen. Op dit moment reviceer ik dus geen 650 blokken meer. Mocht er toch een positief antwoord komen en of zijn, dan kunnen we er weer tegen aan.
Met vriendelijke groet Marco Becker

Uhhhh vraagje, ik spreek prima duits, maar schrijven ho maar. Wie zorg dat de belangrijke zaken naar hem toe komen?
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 feb. 2008 21:04 
bij mijn weten is de krukas van de cx500turbo gelijk aan die van de cx650E (ooit in de wandelgangen opgevangen)
wie oh wie weet of dit exact zo is en of deze krukas ook dezelfde lagerschalen heeft want ik ben er niet helemaal zeker van en heb er de technische specificaties ook niet van
groeten Beussie.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 feb. 2008 21:42 
Is er iemand die weet wat de maatvoering van de lagerschalen is/zijn en uit wat voor materiaal deze gemaakt zijn >>??

gr Arnold

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 feb. 2008 00:53 
Het verkrijgen van de drijfstang is het grootste probleem. Dit is al moeilijk genoeg voor een 500 dus voor de 650 zelfas nog moeilijker om een goeie te vinden. De lagerschalen kan je op maat laten maken. Ik weet iemand die momenteel daarmee bezig is om te koop aan te bieden op zeer kleine schaal maar dit is uiteraard geen goedkoop process.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 feb. 2008 09:35 
Houd ons op de hoogte, ik ben altijd op zoek naar lager schalen.
Groetjes marco becker.

En voor diegene die wil weten welke maten we praten, pak de boeken er bij. Het is te veel om uit te leggen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 feb. 2008 11:10 
in dieser Woche erreichte mich ein Hilferuf unserer dänischen RESCUE CX-Freunde:

Hier draait het om met RESCUE, Ken je een bedrijf uit je omgeving of via je werk, die een onderdeel zoals nu deze schalen zouden kunnen maken.

Al de clubs (nl, d, dn, gb, f, s, fin etc.) bijelkaar leveren een aanzienlijke groep mensen/klanten op, zodat het interessant is voor elk bedrijf om iets opnieuw in producktie te nemen.

De Deense club is begonnen met remschijven en alles is zelf betaald met eigeninleg van de leden. Er ging wat geld tegenaan maar de rem schijf wordt nu wel weer geproduceert en de prijs ligt iets lager doordat er niet geproduceert is voor enkelen maar om een voorraad te krijgen.

DUS als iemand nog iets weet over een bedrijf je dat iets zou kunnen betekenen voor onze cx-en laat dat bedrijfje het dan weten, we zijn alles bij elkaar met een paar duizend.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 feb. 2008 12:33 
Dat is een heel duidelijke vraag, goed dat je het zo schrijft. Ik zal eens kijken of ik nog een adres boven water weet te halen. Het bedrijft maak lager schalen voor auto's en bijvoorbeeld compresoren.
Ik hoop dat ik er nog achter kankomen. Let wel, ik ben niet de persoon om dit door mij te laten uit besteden. Het zal van uit de club moeten komen. Mijn taak is om het adres te achter halen.
groetjes Marco.

Schrijver jost

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 feb. 2008 13:08 
Marco,
lagerschalen maatje " D" zijn nog wel te bestellen.
zie:URL
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 feb. 2008 13:23 | Aangepast door: sieds 
Marco dit hoort ook bij de doelstelling van de Stichting CX motorvrienden.

De stichting wil het doel bereiken door:
- het bevorderen van de technische conditie van Honda CX motorfietsen
- het bieden van een platvorm aan eigenaren van een Honda CX motorfiets
- en alles wat met het bovenstaande verband houdt en daartoe bevorderlijk kan zijn.

Dus dit is ook een taak van het bestuur van de stichting en hoe ze dit willen organiseren zullen ze aan moeten geven.

T.a.v. dat Rescue zou een internationaal platvorm opgezet kunnen worden

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver arend van dijk
Gast 
#12 | Geplaatst: 16 feb. 2008 15:30 
hoi sieds

als de club niet wil kunnen we zelf dan niet iets oprichten
voor het behoud van de CXen ?
ik denk dat er genoeg zijn die mee willen doen gr arend

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 feb. 2008 17:32 | Aangepast door: Hansv 
Sieds, Arend, en wie het niet weet.....

Een tijdje geleden was er hier een oproep voor het project RESCUE zoals dat was opgezet door de Deense club.
We hoeven dus niet meer een initiatief te nemen, dat hebben anderen al gedaan. Ook in het verslag van Cosmar , over zijn trip naar Denemarken, staat het een en ander over het RESCUE project te lezen.

Bijdragen, en deelnamen is natuurlijk iets anders. Kom op mensen, wie weet er een bedrijfje dat nieuwe Bobines voor de CX kan maken, of nieuwe zijkappen, of ..... weet ik veel dingen.

Harmony,
Hans.
( die wel aan actieve RESCUE deelname heeft gedacht, maar zich er toch niet hals-over-kop in heeft gestort, omdat 'ie anders zelf wat rescue nodig zou hebben )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 feb. 2008 19:17 
Arend, dit is niet aan de orde. Er is een goede en actieve CX club dus je moet niet willen dat er een 2e club komt.

Hans, omdat er in Nederland een Stichting is voor de CX en wij nu inzage hebben in de statuten en doelstellingen ("over de club - statuten pdf")) van de stichting krijg ik een andere kijk op de CX club over wie wat zou kunnen doen.

De Stichting wil o.a. een platvorm bieden aan de eigenaren van een CX = dus een organisatievorm voor samenwerking en overleg creeren en dit kan zelf internationaal.
Dus dat RESCUE project vind ik, zou dus door het bestuur opgepakt moeten worden.

Los van het feit dat iedereen mee moet blijven denken over mogelijkheden en oplossingen.

Hieronder valt ook het verhaal, waar het mee begon, over de lagerschalen

Groeten Sieds
'Leaver dea as slaef'

Schrijver sieds

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 16 feb. 2008 20:06 
Marcel,

Ik heb Benno een complete 650C aangeboden.
Wie weet.

Groeten Sieds
'Leaver dea as slaef'

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Via de mail ontvangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven