Volgens mij het IK niets gemist.
Ik vind het inmiddels normaal (maar is het dat wel ?) dat er op elk forum mensen zijn die van de betreffende hobby hun (deel)beroep maken.
Daar is niets mis mee, we weten het met zijn allen dat er voor die hulp en bijstand betaald moet worden. Dus je hebt een keus; niet of wel doen.
Echter zijn dergelijke praktijken wel een minpunt voor de hobby(site), waarbij het ten principale de opzet is een gezamenlijk interesse/passie delen en de liefhebbers elkaar
belangenloos helpen en met raad en daad bijstaan.
Ben regelmatig bezoeker van bijv de Golf 1 cabrio site. Daar zijn meerdere lieden met dergelijke praktijken. Daar hebben ze de volgende oplossing gevonden: handelaren / professionals zijn verplicht elk jaar weer een banner te betalen en mogen dan (uiteraard met de vermelding dat ze een bedrijf hebben) gebruik maken van de site. Doen ze dat niet dan worden ze van de site geweerd.
Het is op deze manier voor een ieder volstrekt duidelijk, schept geen irritatie en ik zie dat betreffende lieden zeer terughoudend zijn in de hobby-discussie en vooral het draagt bij in de kosten van onderhoud aan de site. Het is maar een voorstel; elders zie je dat het best werkt.
Dus bestuur beraad u nader!
Ik ben overigens blij dat ik in de gelukkige omstandigheid verkeer voor ook de CX absoluut geen externe hulp nodig te hebben. Want dan zou de hobby voor mij snel minder worden om voor elk wissewasje hulp in te moeten roepen of te moeten betalen.
Maar ik merk ook dat het aantal bijdragen voor het bieden van ondersteuning van mijn hand terugloopt. Heb gewoon geen zin (meer) in een discussie met bijv de genoemde lieden die de hulpzoekende uitnodigen bij hen langs te komen. Ik geef volstrekt belangenloos hulp en ondersteuning; dat is mij op het forum niet altijd in dank afgenomen.
Da's jammer.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.