Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Na negen maanden...

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 maart 2008 20:56 
geen kindje, maar mijn cx500c doet het weer. Alternator was overleden, accu wou niet meer opladen en ging dan kapot. Marco had geen tijd en is voor mij redelijk ver weg, dus dan maar bij de plaatselijke moto-fluisteraar geweest. Ook in 1 keer groot onderhoud en balhoofdlager vervangen, er liggen ook twee nieuwe banden op.
Het lieve ding rijdt als nieuw, maar ik voorzie toch alweer een paar nieuwe probleempjes....
Vraagje: welk type is hij nu precies als framenr:=Pc01-2212111E en moterbloknr:=PC01E2225015 ??
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 maart 2008 21:44 | Aangepast door: ouwe_jan 
Daniel motor en frame zijn van een CX500-c-b uit 1981-1983 Kijk ook goed op je kenteken bewijs ,C is Custom type B
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2008 22:00 
Dacht het al, moto werd in april 1982 eerste keer ingeschreven dus dat kan al kloppen. Dus als ik het goed begrijp is het een custom B? Is er enig verschil met de andere customs zonder die B, want ik wil wat onderdelen gaan sprokkelen en hou niet van verrassingen....zoals niet passende moto-spullen.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 maart 2008 22:23 
Daniel,

Kijk bij "Over CX" en helemaal onderaan staan alle typen vermeld.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 maart 2008 22:50 
@sieds=> juist ik kon het niet terugvinden al wist ik dat ik het ooit zag(dat tabelletje). Maar blijft m'n vraag of dat de onderdelen van een gewone 500custom of een 500customB uitwisselbaar zijn? In het werkplaatsboek van Peeters worden ze zelden appart vermeld. Wel zie ik dat bv. de voorvork luchtnippel(s) zou moeten hebben indien custom 81-82 en dat heeft hij dan weer niet?!? Hij lijkt meer op de cx500c 79-80, dus toch weer verwarring...

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 maart 2008 07:46 
Ja JA die Sieds ook weer precent ,enDaniel het verschil is weinig of niets je kan je motorfiets zelf aan of uitkleden maar het blijft een Custom B
En heb je veel geld over koop dan van de CXen elke type en dan zie je het verkoop argument van Honda toen maar niet nu
wij hobbyisten sprokelen en verbouwen onze CXen om er prettig mee terijden en om gezien te worden
Hoop dat je niet boos op mij wordt maar dit is wel gemeent
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 maart 2008 11:43 
He O.J.,
ik ben niet boos, enkel beetje bezorgd door weinig sleutelervaring. En geld heb ik ook zelden teveel, das alles.
Ik wil niet de cx zo origineel mogelijk houden, dat is hij al lang niet meer! Maar wel in zo'n goede staat mogelijk. En voor ik ga vragen om enkele onderdelen weet ik dan graag wat er zoal past, vandaar.
Maar als ik het goed begrijp zit ik waarschijnlijk wel goed als ik vermeld dat het om een cx500c van 81-83 gaat.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Na negen maanden...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ erikcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven