Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

last van winderigheid

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 maart 2008 12:34 
Na negen maand stilstand i.v.m. vervangen dynamo/balhoofdlagers/nog wat kleinigheden ...heb je toch echt eens zin om een klein ritje te maken. Al twee weken is het elke dag nog slechter weer dan de vorige, maar vanmorgen zag ik het wel zitten: geen regen, beetje zon.
Na nog geen 1 km kreeg ik me daar een windstoot van rechts uit het niets, ineens reed ik blijkbaar op de linkerweghelft. Potverd...Als die van de andere kant had gekomen, of als er een tegenligger geweest was...Dus maar omgedraaid, en rustig naar huis. Was echt waar bijna slecht afgelopen, zal dan toch maar wat geduld oefenen.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver dreester
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 maart 2008 12:54 
daniel,

weeralarm gemist?

Andre (die z'n toerentellerkabel klaar heeft!!)

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 maart 2008 13:04 
Weeralarm, is dat het zoveelste autoalarm dat afgaat?
Is dat in dit landje ook wel?
In ieder geval, wist er niks van...en er was eerst ook helemaal niet zoooveel wind.
Groetjes, Daniël
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2008 13:24 
nou, het stormt hier flink in het noorden van NL.

was van plan om ff naar de makro te gaan ivm motorheftafel,maar denk dat ik dat maar ff uitstel.

by the way: m'n buurman van 69 jaar heeft een oude BMW R80 uit 78' te koop. iemand enig idee wat zoiets nog waard is?

groeten Andre (die vanmorgen oude verhalen over buurmans motor avonturen aangehoord heeft tijdens sleutelen. wel grappig!)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 12 maart 2008 13:39 
Ik ga vrijwel iedere dag op de motor naar mijn werk, 40 km enkele reis. Vorig jaar ook nog met storm gereden. Wilde vandaag eigenlijk ook. Maar gelukkig heb ik een verstandige vrouw die mij aanraadde om met de auto te gaan. Heb ik dus gedaan en ik denk een verstandige keuze. Ik heb overigens wel de ervaring dat het nog niet eens zo zeer de windkracht is als wel het feit dat harde windstoten zo maar uit het niets kunnen komen. Je kunt je daar niet op voorbereiden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver dreester
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 maart 2008 13:48 
@coenox,

dat klopt. een constante (harde)wind is niet erg,maar een windvlaag van 120 km/h die soms van links,soms van rechts komt is erg tricky..

Andre

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 maart 2008 14:00 | Aangepast door: ouwe_jan 
Vroeger reed ik met Paard en wagen en hadden we helemaal geen last van die harde windt
Want wij lieten alles lekker thuis staan
Maar nu met onze Honda CX-en is er toch geen probleem met windt
je laat de motorfiets ook gewoon inde schuur of garage staan
Maar ja een echte Hollander laat ze eigen niet kennen en gaat toch op de motor een ritje maken en daarbij dacht de persoon ik rijdt toch nu in Engeland waar dit weer net geweest is
ggggggggroeten allemaal van O.J. die lekker bij zijn open haard vuur zit te duten en droomd over zijn GL 650 Silverwing die alweer 25 jaar in Nederland is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver reinier
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 maart 2008 15:40 
De wind van vandaag is mij ook te gortig.
Die van 2 weekenden terug kon nog net. Ik ging met John mee 30km boven Groningen (die had geboden op een Silverwing) om voor hem een proefritje te maken. Dat was de vrijdagavond met wind en ik reed daar proef op de donkere buitenweggetjes met regen en windstoten... Ook nog voor het eerst na 1,5 jaar stilstaan van eigen motor....
De volgende dag tot de middag gewacht toen het nog 'maar' windkracht 5-6 was. Met de zon erbij reed ik met die kuip terug naar Groningen, nou, echt niet harder dan 45 mile op de teller en goed rechts houdend om windvlagen op te vangen die me naar de wegas toe duwden. Je moet alles in je leven een keer gedaan hebben! Het was spannend en vermoeiend door de concentratie die het vergde maar: mission accompliced!!

John, zal ik nog een proefritje voor je maken? :-))

Reinier

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 maart 2008 16:21 
Wat die BMW betreft:

hangt er van af hoe de staat is van de motor?
wat heeft ie gelopen, heeft ie kleppen revisie gehad ivm rijden op loodvrij?

Je mag mij wel mailen op telton2knid.nl en dan ipv de 2 een @ intikken.
En graag foto's
Ik heb er een uit 1980 gehad.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 maart 2008 17:07 
@voorbijganger,

heb geen foto's. de oude baas noemde terloops dat ie hem wel wou verkopen. ik zal binnenkort ff met camera bij hem langs gaan voor foto's.

volgens hem is de motor in prima staat.

heb op internet al bedragen gezien varierend van 1500 tot 3000 euro.

als ik foto's heb, stuur ik ze op..

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 maart 2008 17:08 
Wind houdt mij niet tegen maar maakt mij wel voorzichtig.

PS
een BMW R80 van 1978 ?....... om en nabij de € 2500,-- maar erg afhankelijk van de staat/kmstand/koppen omgebouwd op loodvrij.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 12 maart 2008 18:33 
nou, t'is hier weer droog. nog wel stevige wind,maar al stuk minder als vanmiddag. straks ff stukkie(voorzichtig) rijden.

PS

nog best een boel euro's voor een oud bmwtje. is ie zo zeldzaam dan?

Andre

Schrijver voorbijganger
Gast 
#13 | Geplaatst: 12 maart 2008 18:51 
Nou zeldzaam zijn ze niet er zijn er 18.522 van gemaakt dat maakt ze wel schaarser dan de CX.

De prijs varieert van 1200 € tot € 2750 euro afhankelijk van de staat waarin de brommert verkeert, hoeveel die gelopen heeft en of de koppen omgebouwd zijn naar loodvrij. Maar ook of het een 50 of 55 PK versie is en zo zijn er wel meer zaken die mee spelen. Na 1980 zijn er nikisal cilinders op de BMW's gekomen wat de levensduur van de cilinder deed toenemen en het olieverbruik deed af nemen.
De remmerij met ate schijven was niet geweldig maar de overhiedsfietsen hadden Brembo's zoals ook de latere BMWees. Die remden een stuk overtuigender. Mijn R 100Rt heeft ook brembo's dat remt mooi strak.

Toen de Cxen uitkwamen werden ze op het punt van de remmerij en de slappe voorvorken wel vergeleken met dit type BMW.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 12 maart 2008 19:25 
Het is hier ook bar geweest gisteren en vandaag. heb dus maar de verstandige beslissing genomen om de motor in de garage te laten staan vandaag en met openbaar vervoer naar werk te reizen.

Wind vind ik op zich niet erg als het maar een resultaat van de bonen is!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 12 maart 2008 22:11 | Aangepast door: Erik1 
Ik ben wel vanochtend van Nijkerk naar Zeewolde gereden en vanavond weer terug! En mét de Zilveren SilverWing!! Het viel mij niet tegen. Het gevaarlijke is ook wind van links en dan een vrachtwagen als tegenligger!! Je hangt dus lekker tegen de wind en die is dan ineens WEG~~~~
Heb gelukkig alles overeind kunnen houden. Morgen naar Utercht, zal mij benieuwen. Ik hoop dat het dan droog is.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 last van winderigheid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven