Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

alleen motorrijden?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver deaffy
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 maart 2008 14:12 
hallo,
ik vraag me af, wie er onder de leden,
alleen maar een motor rijd,
dus daarbuiten geen auto heeft cq rijd,
oftewel voor wie komt de motorfiets op de 1e plaats,
en wat ze zoal gereden hebben,
ik ben bijv 51 jaar en heb nooit auto gereden,
alleen maar motor, en dit bevalt me nog steeds prima,
hoewel een auto soms wel makkelijk is natuurlijk!!
(arthur die op zoek is naar de echte die-hards)
mvrgr. arthur

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 maart 2008 14:28 | Aangepast door: Hans 
Rij al vanaf mijn 18e motor (en daarvoor ook al: vanaf mijn 12e met een goed opgevoerde brommer en zo rond mijn 15e op een motor illegaal over de weg en "legaal" door deelname aan motor(straat)races- maar met racen ben ik zo rond mijn 23e gestopt).
Is wel de tijd geweest waarin ik ècht heb leren sleutelen !
In die tijd kon autocross ook nog redelijk simpel (voordat een auto naar de sloop ging even nog op duurzaamheid testen in het bos/weiland)
Heb altijd wel een auto (nou ja kan een Eend daarvoor wel doorgaan of is het uiteindelijk ook motorrijden ?) gehad.

Uiteindelijk met een gezin (mijn vrouw stapt onder geen beding op een motor) en kleine kinderen is een motor niet ideaal. Ik moet wel bekennen dat er nu toch 3 auto's op de oprit staan (maar ja de cabrio lijkt op een motor en telt dus eigenlijk niet mee ?) en 36 (oldtimer)motorfietsen in de garage.

Maar wel al die jaren (nu al meer dan 35) zomer en winter woon-werk verkeer op de motor.
Zou (met dank aan de files - maar die zijn toch pas van de laatste jaren -) eigenlijk ook niet anders meer willen.
Maar de motor komt voor mij echt niet op de eerste plaats. Het is niet meer dan een bijproduct voor een goed leven.
En dat goede leven vinden we - uiteraard met een paar motorfietsen aldaar in de schuur - tegenwoordig in ons boerderijtje in Frankrijk.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MIOB
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 maart 2008 15:56 
zodra ik ook een motor kocht de auto bijna direct weggedaan omdat ik daar meteen toch bijna niet meer mee reed. Nu ik student ben is een motor nog wle betaalbaar, een auto niet (en zou ik ook niet willen). Al 5 jaar alleen motoren dus :)

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 maart 2008 18:23 
heb sinds 4 maanden pas m'n A. dus motorrijden was niet eerder aan de orde. op m'n 18e gelijk autorijbewijs gehaald en altijd auto gereden. motorrijden is momenteel wel favouriete vervoermiddel,maar met een gezin met 3 kids( 1 net uit huis) is een auto wel nodig. we hebben nu wel alles keurig in everwicht, 2 auto's (waaronder 1 cabriolet) en 2 motoren(allebei gl 500).

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 maart 2008 18:34 | Aangepast door: Hansv 
Alleen een motor ?

Nee, echt niet. Ik had wel eerder een 'A' dan een 'B', dat wel. Maar de lol van het motorrijden gaat er snel af, als je vriendin half bevroren afstapt aan het eind van de rit. En in een auto kun je meer meenemen, zoals je vrouw (de vriendin van vroeger), en alle vier de kinderen.

En weet je ?

Nu rij ik weer motor. Gewoon, voor de fun, als het niet te lelijk weer is. Maar vanavond samen naar m'n schoonouders toe, inderdaad, met de auto.......

Harmony,
Hans.
( neemt wat het beste uitkomt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 maart 2008 19:57 
Zie ook hier.

Frans

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#7 | Geplaatst: 13 maart 2008 20:26 
nou arhtur ,

mijn verhaal ken je ondertussen al;
ik moest 1st van mijn ouders auto rijbewijs halen en toen meteen motor erbij, hun betaalde dus vond ik het goed, heb zelf altijd motor gereden tot ik net zoals hansv een vriendin tegenkwam die nog geen motorrijbewijs had (wel meteen laten halen) daarom maar een autootje erbij gekocht.
nu bezig met een zijspan als vervaning voor de auto. en daar komt danwel een elektrische deken in voor grietje...

ik rijd dus het liefst motor en daar heb ik nu ook mijn maatje voor; URL

groetjes werner (die hem alleen meeneemt omdat roy het zelf zo leuk vind!)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#8 | Geplaatst: 13 maart 2008 20:35 
Eigenlijk rijd ik altijd motor...tenzij ik met 2 of meer kids alleen weg moet, dan moet ik wel met de auto.

Boodschappen doen c.q. terrasje pikken in Woerden,Utrecht, strand(waar je vooral parkeergeld moet dokken)etc, sportschool, Steffie op onze vrijdag en Kaithy op onze zaterdag naar scouting brengen, gaat allemaal op de motor.... Naar mijn werk op de motor...... maar ja soms is de auto door het aantal gezinsleden onmisbaar.

Maar als het zo stormt als van de week gaat deze dame toch echt wel met de auto. Ik heb ooit al eens een aanrijding gehad met de motor en dat is op dit moment al 1 teveel. Ik hoef ook natuurlijk niet het lot aan te trekken.

Maar ik ben wel een die-hard, mag ik wel zeggen, want ik rijd toch echt tot dat ik erop gewezen word dat het rijden met twee banden gevaarlijker is dan met vier............

Als ik voor Coen mag spreken, die is ook een echte die-hard, die rijdt (behalve gisteren dan) echt tot het niet meer kan op de motor. En natuurlijk als hij voor zijn werk in het pak weg moet, dan neemt hij ook de auto.....

Lieke
(die bevoorrecht is met een schare van motoren en 2 auto's, er valt nogal wat te kiezen bij ons)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 maart 2008 20:50 
Zelfde situatie Arthur, geen autorijbewijs, sinds zes jaar een motorrijbewijs en nu twee motoren, CX500C en CB900C. Mijn vrouw ook zonder rijbewijs, en toch twee kinderen groot gebracht. Hoe is het mogelijk he.

Jan

Schrijver whaaa
Gast 
#10 | Geplaatst: 13 maart 2008 20:57 
Ik heb wel een autorijbewijs maar noit een auto gehad. Ik heb een cx500a, cx500c en een gl1000. Plannen voor een auto heb ik nog niet, ook al zou ik soms wel willen dat ik er een had. Mja eerst maar eens een huis vinden.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 maart 2008 04:16 | Aangepast door: pjotter 
Ik heb wel mijn autorijbewijs want voor mijn werk zit ik op de weg.
Maar prive........... komt mijn cx500A op de 1ste plaats.
Ik pak voor ALLES de motor (zelfs voor planken uit de gamma) terwijl mijn auto weg staat te roesten.
Ik heb hem nog wel maar rijd er nooit meer mee. (zit zomer en winter door weer en wind ook met storm op de motor)
VRIJHEID BLIJHEID
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver gompie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 maart 2008 07:20 | Aangepast door: gompie 
Mijn Renault Kangoo is geconfisqueerd door mijn vrouw, daarom rij ik in mijn bestelbusje (Peugeot Expert) zo'n 120.000 km per jaar. (zowel zakelijk als privé)
En ik heb nog tijd over om op mijn CX te rijden...!
Ik rij auto vanaf mijn 18e en heb pas een jaar of tien een motor.
De eerste was een Russisch tweetaktgedrocht, de tweede was gelijk een CX.
Ik had eerst op internet de club uitgezocht en toen bleek dat zowel het type motor als de aankoopprijzen wonderwel bij mij pasten (betaal voor een CX nooit meer dan een gulden(Euro) per cc...) was de keuze snel gemaakt.
De Nijntje is mijn vijfde CX.
Ik heb zelden een CX gezien die mooier is dan mijn Nijntje.

Leuk item! Heb je nog meer van die dingen?
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#13 | Geplaatst: 14 maart 2008 13:14 
Ik rij motor vanaf mijn 18de, elke dag op en neer van Woerden naar Barneveld waar ik op de MAS zat, dat is ook al weer 26 jaar geleden! Eerst op een Honda 400 twin, toen een tijdje op een Jawa Oil Master (met de nadruk op OIL) en ja toen kwam de eerste CX, ik zal een jaartje of 22 geweest zijn. Die Cx heb ik een paar jaar gehad tot het bigend lager eruit liep.... Toen kwam er een BMW 80/7 uit 79. Die heb ik een antal jaren gehad tot ie in 90 gejat werd! Daarna tijdje motorloos, wel een auto. In 97 een Guzzi California gekocht, ook hier weer een tijdje mee gereden en uiteindelijk verkocht omdat ik het geld voor andere zaken nodig had, tja zo gaan die dingen. En nu sinds bijna twee jaar weer op een CX, dagelijks van Ruinen naar Coevorden vv het hele jaar rond. Er staat wel een auto naast het huis maar die gebruikt mijn vrouw als kindertaxi en als we met het hele spul op pad gaan. Mijn vrouw heeft niks met motoren maar ziet wel hoeveel plezier ik er aan beleef. Ondertussen staan er drie CX-en op mijn naam maar slecht 1 is bruikbaar op dit moment.

Wat gaat de tijd toch snel! Ik hoor mijn vader nog zeggen "maar dan heb ik het wel over 25 jaar terug" en dan zeiden wij altijd iets van hou toch op met die ouwe troep. En nu doe ik het zelf!

Groeten!

Ton

Schrijver dreester
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 14 maart 2008 16:34 
@Ton,

jaja, zo beleef je wel eens denkmomenten als je jezelf betrapt op uitspraken die je vroeger van je ouders aanhoorde..

by the way ton, ik zou nog altijd bakkie doen bij je. schikt het morgenmiddag? ga ik ff stukkie touren rond ruinen...

groeten!

Andre

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 14 maart 2008 19:39 | Aangepast door: Johan de Vries 
Op een goede dag, het zal half jaren 80
van de vorige eeuw geweest zijn,
zei mijn vader dat het tijd werd
voor een rijbewijs.

Hij doelde destijds volgens mij op een autorijbewijs.
Naaste familie had een rijschool,
daar moest ook de schoorsteen roken,
dus dat kwam goed.

Maar op één of andere wijze
zei ik eerder te denken aan het motorrijbewijs.

En dat was kasie!
Mijn moeder verschoot van kleur,
de belangstelling voor de brommer was overgewaaid,
maar pa dolenthousiast: oude tijden gaan herleven ...

Oefenvergunning, blauwe L achterop,
rijden binnen de bebouwde kom,
een paar lessen bij de rijschool,
pa regelmatig voorop,
na verloop van tijd
ook achterop,
mooie tijden!

Half januari behaalde ik mijn A, in één keer geslaagd.

Na een onderbreking van een flink aantal jaren
toch weer op de motor gestapt. CX! Jongensdroom!

Opnieuw: oude tijden herleven. En hoe.

Bijna dagelijks op de motor.
Wil eigenlijk niet anders.
Tenzij het niet anders kan.
Vanwege het nette pak,
dat mijn werk nu eenmaal vraagt.

Wanneer er de keuze is
tussen ingeblikt of vrij en blij
is de keuze snel gemaakt.

CX ...
Honda CX 500 Custom 1984

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 alleen motorrijden?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven