Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Voor achter de CX ??

 
Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 april 2008 00:13 | Aangepast door: Erik1 
Is het nou voor of achter de CX??

Voor die wie niet genoeg mee kan nemen naar SJK op zijn CX is HIER de oplossing.

Groet Erik ( Die al een oplossing achter zijn CX heeft )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 april 2008 07:01 
Inderdaad, achter de CX.
Het is een Pav-aanhanger, oorspronkelijk gebouwd voor Jawa's.

Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 april 2008 08:34 
Heey Dirk,

Helaas heb je het dit keer niet goed. Het is een Freebird.
De PAv aanhanger zie je HIER en dat is die van mij. Die is overigens NIET tekoop.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 april 2008 09:09 | Aangepast door: gompie 
Je wilt me er gewoon in laten lopen hè?

Hoe of wat...
het blijft een mongolistische uitvinding!
Ik hou me wel bij mijn busje.

Dirk (moet nodig zijn Gompiaanse tanden poetsen)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#5 | Geplaatst: 10 april 2008 09:27 
en het antwoord is; hij is voor achter de cx hihi...

werner (wil ook wel ooit nog eens 1tje erachter...)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Albert
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 april 2008 12:26 
Allemaal een beetje klein ;) Als winterprojectje heb ik een conventionele trekhaak gemaakt achter m'n CX met kogel en stekker (kan theoretisch een tandemasser achter). M'n aanhangertje heeft een bak van ongeveer 1x1x0.5 meter. Daar kan echt veel in :)

Groeten,
Albert

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 april 2008 13:16 
@ Werner, Ik zou zeggen, doe een bod, nu is ie nog niet zo duur.

@ Albert, Dat is een beste bak die je achter je CX hangt! Hij is toch niet breder dan 1 meter hoop ik? Anders mag hij officieel niet achter de motor. Als je dan oom Agent tegen komt mag je hem achter laten.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 10 april 2008 13:24 | Aangepast door: MAST 
Een vergelijkbare aanhanger als die op marktplaats te koop staat, heb ik ook bij Bert v.d. Hoek motoren zien staan. Helaas niet te zien op hun website. Ik zal ze eens vragen wat ie moet kosten.
Marcel.
(update: De aanhanger is te koop tegen elk aannemelijk bod. Bel met Bert v.d. Hoek als je interesse hebt.)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Albert
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 april 2008 14:18 
Hij is precies 1meter breed (scheelt misschien 0.5cm) en steekt 2 meter achter de motor uit (scheelt misschien een paar cm, maar wie meet dat na). Mag dus precies.

Het valt me alles mee hoeveel last de CX ervan heeft! Alleen remmen gaat significant slechter.

Op marktplaats komen geregeld motoraanhangers langs, een trekhaak maken is ook niet echt moeilijk.

Albert

Schrijver reinier
Gast 
#10 | Geplaatst: 10 april 2008 18:23 
@ Albert: Best stoer zo'n bak achter je aan zeg, al zou ik het zelf toch niet willen. Kun je nog eens iets meer vertellen over hoe dat rijdt of heb je er misschien een mooi (vakantie)verhaal over? ben benieuwd...

Reinier (die relationeel ook al zonder aanhang is :(

Schrijver Lemmy
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 april 2008 19:56 
Ik heb zelf ooit een aanhanger achter een 500C gehad. Een eigenbouw (maar wel identiek aan een Freebird). Ging perfect. Je kunt wel stellen dat de cx toen zwaar beladen door Frankrijk toerde: 2 volwassenen, tanktas van 2 etages, kofferset met imperial op de topkoffer en dan nog de aanhanger vol.

Tja, als je ruimte hebt neem je ook veel mee ;)

Enige probleemje was op een camping die op een helling lag. Met alleen de voorrem ingeknepen gleed je (was op gras, dat wel) gewoon achteruit.

Wil je comfortabel op vakantie dan is de extra ruimte in zo'n aanhanger erg prettig, en, zoals ik al schreef, tijdens het rijden heb je er totaal geen hinder van.

Nog een tip: als je op de terugweg denkt: ach, er staan overal pompstations, ik doe de jerrycan met reservebenzine wel onderin de aanhanger: NIET DOEN! ;) (zal wel een apart gezicht zijn geweest ergens in the middle of nowhere in Belgie langs de kant van de weg een redelijk complete campinguitrusting op het asfalt :)

Schrijver Albert
Gast 
#12 | Geplaatst: 10 april 2008 20:16 
Ik heb er nog niet heel veel mee gereden, alleen een stevige proefrit het weekend. De trekhaak ligt momenteel bij de spuiter :)

Je merkt er heel weinig van: ik heb zowel leeg als heel erg zwaar beladen mee gereden. Omdat de wielbasis van de aanhanger heel breed is (bijna 1 meter) gaat hij niet slingeren tot 100km/u. Dat vond ik hard genoeg. De CX zelf is zwaar genoeg zodat je weinig merkt van het stuiteren als hij leeg is of als je met 1 wiel door een kuil rijdt. Wel trekt hij natuurlijk wat langzamer op en de remmen doen als hij heel vol is doet niet zoveel. Zelfs het verbruik viel me mee, ik heb nog niet getankt, maar die ligt zeker boven de 1 op 15.

Voor een toerritje is het niet geschikt, maar als je iets mee wilt nemen is het ideaal. En verder is het weer eens iets anders, iedereen kijkt even om als ze zien dat er wat achter je motor aan komt :)

Schrijver pendeck
Gast 
#13 | Geplaatst: 10 april 2008 21:11 
Hoi Erik,

ik heb hele goede ervaringen met de freebird gehad !!
In 1982 had ik een van de eersten, men verklaarde mij voor gek want dat kon toch nooit goed rijden?
Het grote voordeel is dat je het gewicht niet op je achteras hebt hangen zoals dat met een kofferset gebeurd. (zeker als je dan ook nog met duo rijd.)
Wat ook erg fijn was dat de aanhanger d.m.v. de kruiskoppeling gewoon mee gaat hangen in de bocht en hij daardoor erg stabiel bleef.
HEB HEM OOK NOG ACHTER MIJN CX 650 TURBO GEHAD EN ER 210 KM. PER UUR MEE GEREDEN OP DE FRANSE SNELWEG ! (moet je hem wel goed laden natuurlijk.) Tijdens de eerste KNMV midweektour was ik de enigste met een aanhanger, iedereen lachen natuurlijk want daar kwam je in de bergen toch niet mee omhoog ??
Nou jammer voor hun want ze zagen iedere dag alleen maar mijn achterkant als ik ze voorbijkwam in de bochtige bergen !!
Het jaar daarop waren er ineens 8 aanhangers bij de duorijders!
Alles bij elkaar heb ik er zo'n 30.000 km. met veel plezier mee gereden.
Je moet alleen wel je wiellagers goed in de gaten houden en de bandendruk maar dat spreekt vanzelf.
1 tip mocht je hem kopen kijk of je ergens een reserevewiel op de kop kunt tikken want als hij leeg loopt of klapt sta je mooi te kijken langs de kant met je hele hebben en houden.

Hierna heb ik nog een EZS aanhanger (2 wielerbr) achter een pan european en 2 goldwings gehad maar die beperkte de rijeigenschappen van de motor veel meer dan de 1 wielige freebird.
Dus als je een aanhanger wilt ga voor de freebird !!!!

SUCCES !!

Groeten Eric van den Broek.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#14 | Geplaatst: 10 april 2008 22:34 
@erik; doe een bod? nee 1 project tegelijk, ga nu eerst het zijspan doen. en nu grietje ook motorrijd hebben we natuurlijk al 2 koffers meer om zooi mee te nemen(en een duozit meer)

maar ik heb hier een orginele motor aanhanger voor achter de bakfiets(goldwing) die is wel 1 meter en 3 centimeter breed. maar zoals er gezegt word, als de aanhanger maar niet buiten de motor uitsteekt doet oom agent niet moeilijk (spiegels van die bakfiets zijn 1.12 breed)

@albert; dat na meten word wel gedaan, heb bij een tolbrug in zweden gestaan, hij was net iets te lang en ik mocht niet voor een motor betalen maar voor een auto met aanhanger. remmen valt bij mij dan weerwel mee, maar ja het is een 1500 van 95 dus dat rijd wel...

werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 11 april 2008 10:44 
@ Eric, Ook ik zal op de Freebird geen bod doen. Ik héb namelijk een PAv aanhanger, daar heb ik inmiddels al aardig wat campings mee aangedaan én SJK én Vechta. Ik heb hem zelfs achter het Span gehad en ook daar achter gaat het prima.

Het verbaast mij dat er zoveel reacties komen op de aanhanger en ook leuk om andere ervaringen te lezen van "aanhanger rijders".

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voor achter de CX ??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven