Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

zithouding grote personen

Schrijver onraet
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 april 2008 17:54 
ik heb een honda cx 500 custum
ik ben 1m90 en zit veel te laag
heeft er iemand een oplossing?

Schrijver reinier
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 april 2008 18:50 
Je zou ook de aankoop van een gewone CX kunnen overwegen. Ik ben zelf 2 meter lang en op mijn A van 1980 gaat het precies goed allemaal. Het dikke zadel, wat niet doorgezakt mag zijn, helpt ook goed mee. Op een GL zit je ook lager want daar zit weer een 16 inch achterband op terwijl de CX een 18 inch heeft. Misschien weet iemand anders nog iets??

Succes met oplossen van je probleem.

Reinier

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 april 2008 19:59 
Met zo'n beetje dezelfde lengte ben ik ook met een C begonnen, zelfde probleem. Rij nu met een oer-CX en dat zit wel goed. Voor de zit zijn Z, A en B hetzelfde, probeer dat eens.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 april 2008 20:33 
Op een Custom moet je eigenlijk forward controls monteren. Ik heb dat eerder op mijn Shadow ook gedaan en dat beviel perfect! Nou is dat voor een CX wat lastig er op te bouwen maar het moet wel kunnen.

Suc6

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 april 2008 20:55 
heb ook een cx500c en ben 2.05 meter.
wat ik heb gedaan om minder last van mijn rug te krijgen is:
lager M-stuur monteren, voetsteunen en schakelpadaal oer-cx monteren (zitten je voeten iets naar achter en in combinatie met stuur is dat fijn)
ook heb ik een cxA tank gemonteerd, dus het zadel zit ook eens 2cm naar achteren.

Dit heeft geresulteerd in een verbeterde zithouding (alhoewel mijn Bold'or beter zit, maar was vroeger ook 1 van hondas slagschepen)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver MIOB
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 april 2008 21:18 
" Nou is dat voor een CX wat lastig er op te bouwen maar het moet wel kunnen."

Is best te doen hoor ;)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 zithouding grote personen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven