Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

CX met sigaretten aansteker.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 mei 2008 09:24 
Ja, echt waar.

Ik heb, zoals zoveel, een navigatie ding, een TomTom. Maar die van mij is ingebouwd in een PDA. En er zit wel een aansluiting bij om het geheel in een auto aan te sluiten, via de sigaretten aansteker, maar ze hebbenh niet aan een motor gedacht. Dom he ?

Dus nu de kuip erop zit heb ik een extra draad van achter de koplamp gepakt (zwart, 12 volt boordnet, geschakeld via contactslot), en die de kuip ingevoerd. Daar een goedkope sigarettenaansteker gemonteerd en kijk: een CX met sigaretten aansteker.

En het mooiste is: het werkt ook nog. De PDA haalt nu z'n voedingsspanning van het CX-boordnet.
Mogelijke uitbreidingen (mits het verbruik niet de spuigaten gaat uitlopen) Voltmeter, klokje, wat eigen electronica......

Maar misschien eerst even ergens nog een extra zekering tussen plaatsen. .........

Harmony,
Hans.
( wel vaker "spannend" bezig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 mei 2008 09:54 | Aangepast door: marcobecker 
Vraagje, waarom heb je de voedings draad niet gelijk van de accu af gehaald, en dan met een goede zekering afgezekerd.

Nu kun je hem niet gebruiken om een sigaret mee aan te steken. Dat kan namelijk een te zware belasting zijn voor de bestaande bedrading.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 mei 2008 10:37 
Maar ja wie rookt er vandaag de dag nog?
Ik wil alleen maar zeggen het geld dus alleen maar als je rookt.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 mei 2008 10:46 
Marco,

Het is zoals 'voorbijganger' zegt. Wie rookt er nu nog?
Ik (meestal) niet, hoewel ik ongeveer 1x per jaar zondig met een sigaartje. De sigaretten aansteker heb ik alleen voor extra 'voedingsspanning' voor de paar dingetjes die ik extra wil/ga aansluiten. En dan begeef ik me meestal niet in de hoogte van hele Ampéres, maar probeer het op een paar honderd milli-amp's te houden. Je staat versteld wat je allemaal met lage vermogens kunt doen, electronisch gezien.
Bovendien is alles op deze manier geschakeld via het contactslot. Uit is uit, geen slapende verbruikers, geen dingen die stiekum aan blijven staan als je motor een week niet gebruikt wordt.

Harmony,
Hans.
( wiens "LTS electro opleiding" soms om de hoek komt kijken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 mei 2008 11:20 
ben ik met je eens, ook ik rook af en toe. Alleen, ik moet altijd uit gaan van het zwaarste. Als ik wat aanleg, weet ik niet hoe de rijder daar mee aan het werk gaat. Jij weet hoe of wat, maarje moet ze de kost geven van mensen die maar denken datje alles er op aan kan sluiten. Ik heb genoeg uitgevikte kabel bomen gezien. Maar dat terzijde dan, je hebt gelijk.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 mei 2008 03:45 
Heb ook een sigaretten aansteker voor mijn navigatie, en voor als ik een aansteker vergeten ben. Ik heb mijn aansluiting afgetapt van de bedrading in mijn kuip. Tot nu toe heb ik geen problemen. (heb ook pas 2x als sigarettenaansteker gebruikt)

Greetzzz pjot. (die niet denkt aan stoppen met roken)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX met sigaretten aansteker.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven