Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Oldtimer?

Schrijver Luc van Haver
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2008 13:19 
Ik dacht dat mijn cx500 van 09/83 binnen enkele maanden oldtimer was. Nu hoor ik van mijn verzekeringsagent dat dit voor auto's inderdaad op 25 jaar is maar dat 2-wielers 30 lentes moeten tellen alvorens ze bij de oudjes gerekend worden. Toch zie ik op kpaza regelmatig de vermelding "oldtimer" bij jongere fietsen. Wie kan mij informeren?

Luc

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2008 13:40 
Ja, je verzekering heeft gelijk, maar het gaat dan om de verzekering. Niet om de rijtuigen of houderschaps belasting. Dit zijn twee verschillende zaken.

Bel eens rond en ga voor een oltimerverzekering. Dus het moet goedkoper kunnen en je wordt door de verzekering aan het lijntje gehouden. Maar hij heeft gelijk als hij voor zijn bedrijf moet spreken.

Momenteel zit ik bij de anwb, en betaal 47 euro verzekering. Het is maar eenvoorbeeld. Overweeg je no claim jaren en wegsleep regeling in buitenland. Lees dus je polis na. En vergelijk.
Het kan nog goedkoper, maar het is dan wel zoeken. Tjarda was ook heel goedkoop maar niet compleet en heeeeeel traag van begrip. Van daar dat ik naar de anwb ben gegaan. Snel makelijk en duidelijk.
Maar let op iedereen zijn eigen smaak.

Ik zelf bezit al een auto die 25 jaar oude is en meerdere motorfietsen waaronder ook cxén.
Dus, ga nog eens over leggen met die verzekering.
Wel moet je al een brief in huis hebben gehad van de rdw. Ruim 2 maanden van te voren laten ze het weten. Weet jenog van niks, bel dan de rdw eens op.

groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Luc van Haver
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2008 13:49 
Maar jij woont in nedeland en spreekt dus over de nederlandse wetgeving?

Luc

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 20 mei 2008 14:22 
Luc, in Nederland is een motorvoertuig voor de wegenbelasting een oldtimer na 25 jaar, Hoe dat in Belgie is, weet ik niet. Maar probeer eens om antwoord te vinden op jou vraag bij een forum in Belgie. BV: zoiets als dit forum.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 mei 2008 14:28 | Aangepast door: Hans 
Jazeker.
Als een voertuig 25 jaar oud wordt dan krijg je in Nederland de mededeling van de minister van financiën dat je voor het vervolg bent vrijgesteld van het betalen van wegenbelasting.
Da's leuk meegenomen (zeker voor auto's die een dieselmotor hebben).

Verzekeraars stellen de leeftijd om te spreken van oltimer veelal ook op 25 jaar (soms zelfs al op 20 jaar).
Dan kun je gebruik maken van de oldtimerverzekering die behoorlijk goedkoper is dan een normale auto-/motorverzekering.

Ik betaal voor een motor ouder dan 25 jaar € 22,50 per jaar aan WA verzekering (hiervoor wordt geen no claim korting berekend). Er geldt wel een beperking van max 7500 km/jaar (maar dat controleert niemand !).
Voor mijn 25 jaar oude auto (Golf 1 Cabriolet) betaal ik € 120,-- per jaar zonder beperkingen en met 70% no claim maar dan wel voor een all risk verzekering (daarvoor moet dan wel van de auto elke 3 jaar een taxatierapport worden opgemaakt).

In België echter is de regelgeving heel anders. De premies voor verzekering zijn hoger en ook is de dekking anders geregeld.
Goed hè van Nederland !?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver puk
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 mei 2008 18:58 
Voor de belgen onder ons, vanaf 25 lentes kun je genieten van een klassiek verzekering , en bedraagt bij mijn maatschappij 90 € aan jaarlijkse verzekering bedraagt ipv 240€
De wegenbelasting van 41 € blijft bestaan, ongeacht de leeftijd.
De echte oldtimer verzekering bij motoren bedraagt idd 30 jaar bij de zuiderburen
mvg Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Jasper
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 mei 2008 19:33 
Ik ben bij KNMV verzekerd, daar mag je wel een Classic verzekering afsluiten vanaf 25 jaar oud. Ik betaal iets van 7 euro/maand incl. rechtsbijstand en opzittendenverzekering.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 mei 2008 20:33 
Maar pas op met een oldtimer verzekering
lees de kleine lettertjes
en voor een paar centen meer ben je gewoon en het hele jaar door verzekerd
zeker als je de no claim korting hoog heb maakt het bijna niets meer uit

gr Arnold

(die het hele jaar door mag rijden en net zo veel kilometers als hij wil )

Schrijver terry

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 mei 2008 20:40 
Hallo,

ik gebruik mijn CX voor woon-verkeer , dus omgerekend op een 5-dagen werkweek , maakt die heel wat kilometers mee op jaarbasis.
Ook tijdens de winterperiode is hij van dienst.

De kleine lettertjes van een oldtimerverzekering hier in België omvatten oa. bovenstaande opomerkingen , dus ik ben er alvast niks mee.
(geen gebruik voor woon-werkverkeer , beperkt in afstand,...)

Als je eens sporadisch met je CX op pad gaat , is het natuurlijk wel een voordeel.
Vraag de nodige uitleg aan je verzekeringsmakelaar , want het durft nogal eens verschil op zitten.

Succes

Terry

Schrijver KoStre
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 mei 2008 21:16 | Aangepast door: KoStre 
In Belgïe bestaat er officieel geen oldtimer motorfiets . Wel kan je als "classic" goedkoop verzekeren zonder beperkingen zoals je die bij oldtimerwagens aantreft . ...Mijn verzekering hanteert de leeftijd van "20 jaar" om als classic in aanmerking te komen

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 mei 2008 21:25 
Ik betaal voor een CX500 hier in België jaarlijks 30€ wegentaks (forfaitair wegens ouder dan 25 jaar, varieert een weinig afhankelijk van de woonplaats).
Verzekering kost mij net geen 200€, zonder beperkingen en MET reisbijstand in gans Europa (Winterthur).
Meestal krijg je ook korting indien auto en motor bij dezelfde maatschappij verzekerd zijn.

Interessant kan ook zijn om bij verschillende makelaars prijs te vragen, of je makelaar de beste/goedkoopste oplossing te laten zoeken.

Succes.
Jörgen

Schrijver gompie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 mei 2008 07:24 
Het is hier in Holland goedkoper om een CX te verzekeren, dan een Solex.
(vaarvan akte)

Dirk (of Dick)
Rookworst zonder R is ook worst!

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Oldtimer?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven