Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Mijn/onze eerste rit.

Schrijver noman
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 mei 2008 18:30 | Aangepast door: noman 
Hoi,

Vandaag was het zover, de eeste rit met mijn cx500c stond gepland.
Zoals eerder was te lezen heb ik problemen gehad om mijn nieuwe vriend tot leven te wekken, maar uiteindelijk hebben de vele pogingen tot reanimatie toch suc6 gehad.
Daarna was het zaak om de rechter remklauw weer los en werkend te krijgen.
Dit is ook gelukt en daarna was het de beurt aan de diverse levenssappen van mijn vriend om te vervangen.
Alle olieen, koelvloeistoffen en remvloeistoffen zijn vervangen en de voorzichtige eerste honderden testmeters werden hier op de rustige weggetjes gemaakt.
Alles ging goed, rem voor werkt weer, zelf valt me de remkracht wat tegen maar dat heb ik al meer gehoord.
Vandaag dus de eerste rit van ongeveer 80 kilometer langs de rustige binnenwegen van Friesland en een flink stuk dijk langs het Ijsselmeer.
Ook even een stuk flink het gas er op, en 120 werd met gemak gehaald.
Alles deed het prima, de toerenteller bij stationair 1250 rpm. en bij 80km/h 4000 rpm.
Ook de naald van de koeling bleef mooi in het midden van de meter, al met al mooie waarden volgens mij....
Wel moet ik even de achterrem controleren, hij maakt wat een piepend geluid bij het remmen, vooral bij licht aanremmen.

Ik ben uiteindelijk blij dat ik de vriendschap met deze motor ben aangegaan, en hoop nog vele leuke kilometers te maken met deze "oude nieuwe" vriend.

Als het zomer seizoen voorbij is dan ben ik van plan om mijn vriend een metamorfose te laten ondergaan.
Zo komt er een 1 persoons zadel op en ga ik de voorvork met ongeveer 10cm verbreden.
Hiervoor heb ik al een donor vork van een cb650sc klaar liggen.

Iedereen nog vele schade en vooral letselvrije kilometers en tot ziens.

Jan.

Schrijver deaffy
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2008 00:15 
hallo,
prachtig jan, zo,n eerste rit, op de cx,
veel rijplezier,
gr arthur

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2008 15:51 
Een piepende achterrem... Tja dat heb ik ook. het ziet er van binnen keurig uit dus ik zou niet weten wat er aan gedaan zou kunnen worden. Ze horen je wel aankomen...toch!

Veel plezier van je CX, het klinkt bekend allemaal. Bij mij ging het net zo.
CX500A 1979

Schrijver Albert
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 mei 2008 08:40 
Oplossing van een piepende achterrem kan een beetje kopervet tussen het remblokje en de remzuiger. Dat voorkomt trillen en daarmee piepen.

Albert

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 mei 2008 19:44 
Albert, en bij trommelremmen dan????

Groet Erik.
( Die nog nooit een CX500C met schijven achter heeft gezien. )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Albert
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 mei 2008 09:03 
Oh ja, trommelremmen, even niet aan gedacht, een E heeft achter ook een schijf.

Ik heb gehoord dat de schoenen een beetje opschuren en de voorkant afschuinen kan helpen, maar dat weet ik niet zeker.

Albert

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Mijn/onze eerste rit.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven