Hoi allemaal, Vorig jaar september kocht ik na het halen van mijn motorrijbewijs toevallig (want ik wist echt niets) een CX500C, gewoon omdat ie goedkoop was en een cardan had. Het idee was deze in een jaartje op te rijden om zo echt motor te leren rijden en dan een PC800 of Pan te kopen. Na mij zonder problemen de winter te hebben doorgebracht moest ik de CX een maandje geleden (voorlopig) stil laten staan omdat er waarschijnlijk problemen zijn met de ontstekingspoelen. Omdat maken bij de dealer duurder was dan de aanschaf ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. En aangezien ik nog lang niet ben uitgekeken op deze prachtige motor heb ik weer een CX500CB gekocht uit 1983. Op mijn verjaardag vorige week donderdag ben ik hem gaan ophalen en ben weer als een kind zo blij met mijn tweede CX, die op alle punten toch weer een stukje mooier is dan de eerste.
Voor mijn kopotte motor heb ik al een aanbod van een clublid om mij te helpen hem weer rijdend te maken. Het is toch je eerste motor en die doe je niet snel weg, zeker niet als het een CX is :-). Ook heb ik hiervoor een volle kuip gekocht zodat ik straks een zomer en winterfiets heb. Bovendien wil ik hem gebruiken om zelf te leren sleutelen, iets waar ik nu nog totaal geen verstand van heb, ik ben mijn schuurtje vast aan het inrichten.
Kortom de CX heeft mijn hart veroverd en die Pan ... die kan voorlopig nog wel even wachten. En als die ooit komt, zal er altijd een CX naast staan.
Groetjes allemaal, Richard uit Huizen. |