Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Voorstellen en vraag over 650E

Schrijver steenmar
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 juni 2008 11:53 
Marcel - 41 - Oostvoorne

Nieuw op dit forum? Ja en nee.

Het leven hangt soms van toevalligheden aan elkaar. Toen ik enkele jaren geleden op zoek was naar een 'nieuwe' Citroen CX, kwam ik toevallig uit bij advertenties voor Honda CX-en. En dat leek me wel wat. Ik heb toen wat verdere informatie gezocht, en dat was onder andere hier. Ook heb ik toen op twee CX-en 500 proefgereden, maar die zijn het niet geworden. Maar wel ben ik toen voor uiterlijk en motorkarakter gevallen. Sinds die tijd ben ik af-en-toe hier blijven meelezen. Maar reageren nooit.

Toen ik deze winter na een klein ongelukje -niet mijn schuld!- mijn vorige motor bij de verzekering heb ingeleverd, ben ik voorzichtig opnieuw gaan zoeken. Niet met al te veel haast, maar toch. Motorloos is ook niet de bedoeling. De CX was daarbij één van de mogelijkheden, maar ik had hiervoor wel iets moderner gereden en dat was niet slecht bevallen. Tijdens de zoektocht kwam ik een CX 650E tegen die wel paste: strak, netjes, zo te zien goed onderhouden, 75.000 km, dynamo en nokkenasketting al vervangen, binnen het budget. Een witte, van 21 maart 1987, een echte oldtimer in wording. Het proefritje viel niet tegen, en we zijn het eens geworden.

Vandaar dat bij mij nu al een tijdje een mooie CX staat te pronken (binnenkort in de showroom; ik schat zo nummer 63). En er wordt natuurlijk ook op gereden !

Sinds die tijd lees ik vrijwel dagelijks mee. Nu vond ik dat het er ook hier maar van moest komen qua voorstellen, meepraten en zo. Dus dat zal gaan gebeuren. De toerritten en stamtafels zal ik waarschijnlijk aan me voorbij laten gaan omdat die dingen stelselmatig lijken te vallen op dagen die al met andere dingen volzitten (kids en voetbal).

Maar van iemand hier zou ik wel wat hulp willen vragen. En dat valt eigenlijk wel mee. Ik denk geen slechte motor gekocht te hebben, en ik heb bij vorige motoren ook wel gesleuteld als dat aan de orde was, maar om nou te zeggen dat ik er alles van weet - nee dat niet. Dus: bij welke 650-deskundige hiero zou ik met mijn motor eens een uurtje langs mogen komen ? Om hem te laten beoordelen, ik heb een paar gerichte vragen en wil ook wel wat tips krijgen over instellen van vering etcetera enzovoort. Een soort aankoopkeuring als je niet meer terug kunt !

Ik woon in Oostvoorne (regio Rijnmond-Zuidhollandse Eilanden), maar ik ben wel bereid er best een lekker eindje voor te rijden. Zo kom ik bijvoorbeeld regelmatig in Zwolle (LAT-relatie). Afspreken op donderdag, vrijdag, zaterdag kan ik niet, maar op de andere dagen wel. Door 'omstandigheden' op dit moment zelfs ook overdag.

Ben benieuwd.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 juni 2008 12:39 
Heey Marcel,

Welkom bij de gezelligste motorclub van nederland! Leuk dat je je even voorsteld. Je zal wel gemerkt hebben dat deze club uit een aantal "vaste" leden bestaat die eigenlijk altijd weer terug keren op dit forum. Uit je verhaal maak ik op dat je bijna dagelijks met je CX-E rijdt, dat doen er heel veel hier op de site. De CX is daar ook prima geschikt voor. Binnen de club zijn er ook vast wel mensen die je met je technische vragen willen helpen. Zelf weet over het algemene technische deel van de motoren aardig wat maar de specifieke 650 dingen weet ik niet. Je mag op afspraak best een keer langs / aan komen op je doorreis naar Zwolle, ik woon in Nijkerk. Als ik het zo lees heb je vast geen miskoop gedaan.

Groet Erik
( Die nooit verder is gekomen dan een Citroën 2VC6 en 3 Visa's )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Frans
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2008 13:19 
Beste Marcel,

Welkom bij de club!
Ik zou zeggen, hou 15 augustus vrij, dat weekend is ons jaarlijkse clubevenement in St. Jansklooster. In de agenda lees je er meer over.

Frans

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 juni 2008 13:34 
Na alles wat je gelezen hebt, kun je mijn naam ook wel eens tegen zijn gekomen. Vragen kun je altijd op mijn mail adres kwijt. Momenteel kan ik CXén en of GL ontvangen bij mij tuis, want het is een gekken huis met de aantal cxén en GL's. Dus ik zit vol.
Helaas. Maar een vraag via de mail kan ik altijd beantwoorden.
Welkom bij de club, en ik hoop datje nog vele jaren zal toeren met de CX650e. Wil een tipje van mijn kant, vervang de olie rond de 7500 kilometer. Niet later, mag wel eerder. En doe er dan 10/w40 in seme syntheet. Dan kan hij nog vele jaren mee.

Marcobecker@zonnet.nl

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 10 juni 2008 14:26 
Hallo naamgenoot, als je op een woensdagmiddag in de buurt van Amersfoort bent, ben je welkom voor een bakkie koffie en kijken we naar jou 650.
Groeten, Marcel. (email adres vind je bij "gegevens")
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 juni 2008 21:31 
Welkom bij de club. Je hebt een goede keus gemaakt. Het zijn zeer fijne motoren. ik rij ook dagelijks weliswaar op een gewone 500 maar het is elke dag weer plezier om ermee tussen de files door te knutselen.

Veel plezier ermee en we steken altijd allemaal de koppen bijelkaar om enige vragen te proberen te antwoorden dus brand maar los.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver steenmar
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 juni 2008 12:56 
Alvast bedankt, allemaal.

Dat van die woensdag komt wel uit. Ik zal een afspraak maken met Marcel. Betekent wel dat ik mag gaan poetsen, want je wil toch een beetje netjes voor de dag komen.
En misschien dat Nijkerk er dan ook nog een keer van komt, Erik.

Ik heb vragen over onder andere luchtvering, oliedruk, slepende remmen, trillen, brandstofverbruik. Allemaal dingen die waarschijnlijk/hopelijk vooral bevestiging door een kenner vragen. En Marcel heeft zich als zodanig opgeworpen (voel je de druk al ?). Mochten er na de afspraak nog vragen overblijven, dan komen ze ongetwijfeld weer hier terecht.

Marcel

Ten tijde van SJK is de start van mijn tweede vakantie dit jaar. Daar verwacht ik niet bij te zijn.

Schrijver steenmar
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 juni 2008 18:55 
En nu ben ik dan dus gisteren bij Marcel (Mast) geweest voor de 'keuring'.

Van hem heb ik twee duimen omhoog gekregen !

Ik was al erg tevreden over mijn aanschaf, maar nu kan ik er des te meer van genieten. Ik heb zitten zingen in mijn helm (ik hou maar even geheim welk lied).

Marcel

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 19 juni 2008 22:46 
Inderdaad, het is een heel mooi exemplaar die 650 van je! Ik hoop dat je er eel plezier van zal hebben.
Kom hem een keer laten zien op een van de stamtafel avonden (BV 25 juni= stamtafel Veluwe), dan kunnen andere CX'ers jou motor ook bewonderen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voorstellen en vraag over 650E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven