Marcel - 41 - Oostvoorne Nieuw op dit forum? Ja en nee. Het leven hangt soms van toevalligheden aan elkaar. Toen ik enkele jaren geleden op zoek was naar een 'nieuwe' Citroen CX, kwam ik toevallig uit bij advertenties voor Honda CX-en. En dat leek me wel wat. Ik heb toen wat verdere informatie gezocht, en dat was onder andere hier. Ook heb ik toen op twee CX-en 500 proefgereden, maar die zijn het niet geworden. Maar wel ben ik toen voor uiterlijk en motorkarakter gevallen. Sinds die tijd ben ik af-en-toe hier blijven meelezen. Maar reageren nooit. Toen ik deze winter na een klein ongelukje -niet mijn schuld!- mijn vorige motor bij de verzekering heb ingeleverd, ben ik voorzichtig opnieuw gaan zoeken. Niet met al te veel haast, maar toch. Motorloos is ook niet de bedoeling. De CX was daarbij één van de mogelijkheden, maar ik had hiervoor wel iets moderner gereden en dat was niet slecht bevallen. Tijdens de zoektocht kwam ik een CX 650E tegen die wel paste: strak, netjes, zo te zien goed onderhouden, 75.000 km, dynamo en nokkenasketting al vervangen, binnen het budget. Een witte, van 21 maart 1987, een echte oldtimer in wording. Het proefritje viel niet tegen, en we zijn het eens geworden. Vandaar dat bij mij nu al een tijdje een mooie CX staat te pronken (binnenkort in de showroom; ik schat zo nummer 63). En er wordt natuurlijk ook op gereden !
Sinds die tijd lees ik vrijwel dagelijks mee. Nu vond ik dat het er ook hier maar van moest komen qua voorstellen, meepraten en zo. Dus dat zal gaan gebeuren. De toerritten en stamtafels zal ik waarschijnlijk aan me voorbij laten gaan omdat die dingen stelselmatig lijken te vallen op dagen die al met andere dingen volzitten (kids en voetbal). Maar van iemand hier zou ik wel wat hulp willen vragen. En dat valt eigenlijk wel mee. Ik denk geen slechte motor gekocht te hebben, en ik heb bij vorige motoren ook wel gesleuteld als dat aan de orde was, maar om nou te zeggen dat ik er alles van weet - nee dat niet. Dus: bij welke 650-deskundige hiero zou ik met mijn motor eens een uurtje langs mogen komen ? Om hem te laten beoordelen, ik heb een paar gerichte vragen en wil ook wel wat tips krijgen over instellen van vering etcetera enzovoort. Een soort aankoopkeuring als je niet meer terug kunt ! Ik woon in Oostvoorne (regio Rijnmond-Zuidhollandse Eilanden), maar ik ben wel bereid er best een lekker eindje voor te rijden. Zo kom ik bijvoorbeeld regelmatig in Zwolle (LAT-relatie). Afspreken op donderdag, vrijdag, zaterdag kan ik niet, maar op de andere dagen wel. Door 'omstandigheden' op dit moment zelfs ook overdag. Ben benieuwd. |