Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Nieuwe klomp!

Schrijver wolter
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 juni 2008 11:14 
Na geconstateerd te hebben dat mijn GL een gevaar op de weg dreigt te worden heb ik op internet gezocht naar een andere GL/CX.

Inmiddels ben ik in het bezit van een 'nieuwe' cx. Het is voorzover ik kan terugvinden een cx-a uit 79, mijn geboortejaar. Nota bene is de motor 2 dagen jonger dan ik. Superfijn om met een goed blok te rijden. De motor is in gebruikte staat maar voldoet eigenlijk nog prima. Steeds spoot ik mijn motoren zwart maar deze is al zwart. Er zit een klein kuipje op en een M-stuurtje. Tegen de winter zal ik wel meer uit de wind willen zitten maar voor nu is dit eigenlijk ook wel heerlijk! Ik vind het zo leuk dat de motor van mijn leeftijd is dat ik van plan ben om deze motor in bezit te houden... Help, nu heb ik er twee...

Nu kan ik op mijn gemak de andere motor uit elkaar gaan trekken om de ketting te vervangen en te zien wat de overige schade is.

Groeten,

Wolter

Schrijver startweer
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2008 13:07 
Ja, zo gaat dat als je een CX hebt. Op miraculeuze wijze worden het er altijd meer. Hierbij is over het algemeen de WAF de bepalende factor voor het uiteindelijke aantal motoren dat een CX liefhebber herbergt.

Succes ermee en veel plezier!

Gea (die nooit problemen heeft met de WAF)

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 juni 2008 17:28 
Eigenlijk heb je er het beste twee denk ik als je lievelingsmoto van 79 is..
Zelf ben ik van 66, toen was er nog geen cx. Mijn custom van 82 is "hoop ik" in topconditie, maar ik ben toch ook aan het rondkijken voor een tweede, liefst in redelijke staat om op te oefenen, als donor, pekelfiets of desnoods gewoon naar te kijken zo af en toe. Mag wel niet te duur zijn.
Succes ook met de eerste klomp uit te zoeken (behoorlijk cryptisc?-maar dan nog, waarom blaft Gea?)
Mvg, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 13 juni 2008 18:04 | Aangepast door: MAST 
WAF= woman acceptation factor.
De hoeveelheid CX'en hangt volgens mij niet alleen daar vanaf, maar ook van de "SAF"en de "MAF".
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 juni 2008 19:32 
Ik ben errug maf, dat wel, en ik had er ooit ook twee, totdat de WAF verlaagde, mede doordat de SAF hetzelfde bleef.

Maar het is wat met die CX-en... amper heb je er eentje of hups, een tweede staat ernaast.l Succes met het zoeken naar de 'Kleng' en 'Deng' om nog maar te zwijgen van een 'Kloink'

Harmony,
Hans.
( heeft nu één CX en is er blij mee )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juni 2008 20:03 
Misschien niet zo'n (volgens sommige) WIJZE opmerking als ik zeg dat ik geen idee heb wat WAF en SAF betekend???
Tja weer zo iets waar ik nog niet mee te maken heb gehad.
Wie maakt me wijs.

Greetzzzz pjot. (die even geen scherpe opmerking heeft hier)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 13 juni 2008 21:36 
@Pjotter, WAF= woman acceptation factor. en SAF is een door mij verzonnen variant daarop, waarbij de S voor Space staat, en ook MAF is een variant, en daarbij staat de M voor Money.
LOL
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver wolter
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 juni 2008 10:45 | Aangepast door: wolter 
Ik merk het al... In ben bang dat ik toch allerlei lage waarden scoor... WAF, SAF en MAF, gelukkig geeft mijn olietemperatuurmeter wel een gemiddelde waarde aan. Ook TAF (tijd) is geen onbelangrijke factor in het krachtenveld.

De cryptische klomp heeft te maken met mijn vorige topicnaam.

Kleng, deng en toink doen het overigens nog steeds maar zijn niet meer verzekerd.

Mijn nieuwe aanwinst heeft zelf overigens ook een laag SAF gehalte.
Ik denk er dus aan om de kofferset van de GL aan de CX te hangen. Het is een krauser set die volgens mij redelijk universeel lijkt.

Hieronder zoals de CX er nu uitziet:
(foto uit de advertentie van de vorige eigenaar)

URL

Groet,

Wolter

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Nieuwe klomp!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven