Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Ra-Ra-Ra

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 juni 2008 18:22 
Ik heb gisteren een lekker ritje gemaakt van meer dan 200km.
Er gebeurde iets raars met mijn richting aanwijzer.
Als ik op de snelweg reed werkte mijn richting aanwijzer niet.
Aleen knipperde hij 1 keer en dan stopte hij.
Toen ik op de autoweg kwam, dus langzamer reed deed hij het weer goed .
Ook in de bebouwde kom werkte hij prima,aleen niet boven de 110 km/uur.
Is dat niet vreemd ????

Groetjes

Arnold V
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 juni 2008 19:09 
Heel vreemd een richting aanwijzer die neit van snel rijden houd, maar zou het kunnen zijn dat door de snelhied de wind tegen een kabel of aansluiting aanblaast die niet helemaal goed vast zit????

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 juni 2008 20:08 
Het gekke is dat iedere keer als ik hem aan deed hij wel een keer aan ging. dus dat moest ik steeds herhalen voor het knippereffect. :)
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 19 juni 2008 20:27 
Meet eens hoeveel spanning(Volt) de accu heeft bij stationair toerental en bij belasting, en vergelijk of dat klopt met het handboek.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 juni 2008 20:30 
kijk je dan alleen naar je voorste aanwijzer ??
als de achterste om wat voor reden dan ook niet brand knippert het spul ook niet
heeft namelijk een belasting van 2 x 21 wat nodig om te knipperen en anders brand er dus maar 1 tje degene die nog wel een goede verbinding heeft met je knipperautomaat
kijk de bedrading van de achterste knippers eens na of die echt goed vast zitten en niet een sluimer kontakt heeft

gr Arnold

Schrijver HEKMAN
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 juni 2008 22:15 
Ik had het zelfde probleem met de 650E,geen storing te vinden,ten leste kwam ik uit bij de schakelaar op het stuur, van binnen nogal wat smerig; nadat ik deze had geopend er wat contactspray ingespoten en vrijwel gelijk functioneerden de knipperlichten weer.
Wellicht kun je hier je voordeel meedoen?

Succes!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 juni 2008 22:43 
Ik krijg het idee dat er bij hard rijden, dus hoger toerental er meer spanning op het knipper relay komt. De standaard knipper relay's kunnen daar last van hebben. die zijn selectief op dat voor en achter samen 42Watt moeten zijn. Als nou de spanning wat hoger wordt zal het relay dus vinden dat er meer dan 42Watt aan lampen aan hangt en het niet meer doen. Het beste is denk ik om Marco's beschrijving te volgen, die vindt je HIER.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 juni 2008 09:08 | Aangepast door: ouwe_jan 
Heren en Dames er is een mooi ding om te onthouden en uit te proberen als men storing met de Richtingaanwijzers heeft
Haal de twee draden van de automaat af verbind deze twee door en walla ,probeer de linkse kant of deze branden en zo waar ook de rechtse kant [denk wel dat er soms automaten zijn met een aarde draad exstra deze dus laten zitten.
Er zijn dan Drie problemen
Een lampje stuk of brand heel zwak [lampje niet goed vernieuwen ]
Een automaat stuk [Vernieuwen ]
Een schakelaar defect [maar dan branden de lampjes ook niet ]
En de laatste is ZEKERING stuk of maakt geen goed contact [ vernieuw alle zekeringen eens in de twee jaar ] want ouderdom komt met gebreken
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ra-Ra-Ra

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven