Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

SPOOK VERLICHTING

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 juni 2008 00:09 
Het zal weer eens niet zo zijn.
Valt op weg naar tamara mijn verlichting uit.
Thuisgekomen mijn kuip er af en alles doormeten. Alles heeft stroom en kan nix bijzonders vinden. Verlichting doet het nog steeds niet maar groot licht wel. Geheel spontaan gaat alles het weer doen, dus alles weer in elkaar gezet. Vandaag op de snelweg valt het opnieuw uit en ook mijn toeter doet het niet meer. Groot licht doet het wel. Wat opviel is dat het grootlicht het niet deed toen mijn dimlicht het wel deed. Waar zou dit aan kunnen liggen als alles na doormeten gewoon stroom heeft???

Greetzzz pjot. (die in het donker toch zijn lampie nodig heeft. kaarsje waait steeds uit)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 20 juni 2008 00:45 
Hallo pjotter, kijk eens of je contactslot niet de boosdoener is van dit gespook.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver oldsnowman
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 juni 2008 01:39 
Hoi Pjotter,
heb er zelf ook wel eens last van, is het inderdaad je contactslot. Als ik het sleuteltje helemaal naar rechts duwt werkt alles goed, Doe ik dat niet dan heb ik dezelfde "spooky"verschijnselen. Dus het contactslot zal ik een keer moeten reviseren/schoonmaken of vervangen.
Gr. Hans

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 juni 2008 07:52 
Contactslot denk ik. Heb ook spookachtige electriek gehad en toen was het dat ook.
Let vooral op dat de contacten 'gefelst' zijn binnen in het slot. daar is vaak de boosdoener te vinden. Misschien dat je wat aan mijn reparatieverhaal hebt. Ik zou zeker de felsrandjes gaan solderen. En als het dat niet is heb je vast ergens een massa probleem. En dan kan ik alleen maar zeggen "succes".
Oh ja. Contactslot kan uit elkaar als de sleutel op 'ON' staat.

Harmony,
Hans.
( die het probleem een beetje kent )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 juni 2008 13:37 
thnx allemaal.
Ik ga het gelijk ff bekijken. had wel al een kapotte zekering gevonden en vervangen. is misschien toch het contactslot de oorzaak van mijn zekering.

Greetzzz pjot. (die hier nog op terug komt)

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 juni 2008 14:02 | Aangepast door: Johan de Vries 
Het wordt een beetje eentonig,
maar grote kans dat het in het contactslot zit.
heb een tijdje zonder het te weten
gereden zonder achterlicht ...
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 juni 2008 19:23 
Ik had het na vervanging van mijn contactslot. Na lang zoeken, ook op vakantie, lag het bij mij aan de stekker in de cockpit. die maakt geen goed contact meer en ik moet er druk op houden om het licht te laten werken.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 juni 2008 20:33 
Beste allemaal.
Spoken blijven spoken.... hoe je het ook bekijkt.
Daar ik mijn kuip er weer af moest halen (zat er net weer een uurtje op) heb ik mijn contactslot er nog niet afgehaald.
Echter heb ik hem wel ingespoten met contactspray en zie daar... alles doet het weer... (nog steeds)
Ik hoop dat mijn spook door gevlogen is.....
Zo niet weet ik waar ik moet zoeken.....

Greetzzz pjot. (die liever zelf spookt)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 SPOOK VERLICHTING

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven