Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

windscherm

Schrijver leos
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 juni 2008 16:21 | Aangepast door: leos 
hallo cx mannen en vrouwen
hoe hoog moet een wind scherm zijn om een beetje uit de rijwind te zitten
ik heb er 1 van 27 cm hoog er op gehadt
de wind klappert bij 80 - 90 km/h erg op je helm is niet fijn rijden
deze lijkt me wel wat zie url is wel 52 cm hoog
gr leo

URL

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 juni 2008 17:14 
Ik heb ook een wat kleiner scherm op de CX gehad. Zo-wie-zo is het al een stuk beter als helemaal 'naakt' dwz schermloos. Het zal iets van 30 cm hoog zijn geweest, gebogen, en was al een hele stap naar beter rijden.

Nu heb ik sinds kort een Rickman Polaris gemonteerd, en dat is nog eens wat anders. Ik rij nu bijna helemaal "aangekleed", alleen nog geen lowers. In plaats dat de wind tegen mijn voorkant aankomt, waait 'ie (lijkt het wel) om me heen, en geeft een duwtje in de rug. Rare ervaring, na al die weken nog steeds. Maar het is wel erg stil geworden, wind-wijs gesproken.

Harmony,
Hans.
( gaat waarheen de (schijnbare) wind waait )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 juni 2008 19:47 
Leo.
Ik heb een windjammer met een ruithoogte van 54cm. (gemeten van het laagste glaspunt tot midden boven) en ik moet zeggen dat ik goed uit de wind zit. Ook bij regen blijft het lang droog (of het moet storten)
Ben er zeer tevreden over.

Greetzzz pjot (die in schotland toch wel slecht weer heeft mee gemaakt)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver voorbijganger
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 juni 2008 20:34 
Het hangt natuurlijk ook van je eigen lengte af he.?
En dan nog de een heeft een langer bovenlijf de ander langere stelten dus het is een beetje meten met de natte vinger..

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 juni 2008 21:05 | Aangepast door: Johan de Vries 
Hallo Leo,

Het is waar,
een windscherm kan
ontzettend mooi staan op een CX.

Twee maal heb ik op mijn Custom
verschillende Streetshield windschermen gehad,
met een hoogte van 43 centimeter.

Ik bleef echter tegen het euvel aanlopen
dat de 'strakke gelijkmatige rijwind'
veranderde in een onregelmatig
gebulder rond mijn helm.

Na twee maal een windscherm
aangeschaft te hebben (het staat immers zo mooi ...)
rijd ik dus overtuigd 'naakt' (met motorpak aan welteverstaan).

Groet, Johan de Vries
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 juni 2008 21:33 
Heey Leo,

Je moet even het verschil bedenken tussen een kuip en een scherm. Een kuip zit vast aan je frame en een ruit zit aan je stuur vast. Ik heb met beide gereden en vind zelf een kuip prettiger. Buiten dat die veel meer "bescherming" bied is die ook veel stabieler. Hoe hoger de ruit hoe minder wind herry. De Zilveren SilverWing heeft een originele ruit die 8cm lager is dan de ruit van de ArmyWing Span, die komt van een GoldWing. Mij bevalt een kuip dus prima!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Steve
Gast 
#7 | Geplaatst: 13 juli 2008 20:46 
cx-je op de zeediek van Westkapelle
Sinds kort maar weer het windscherm erop gezet, wat er orgineel ook op zat. Het scherm komt redelijk hoog, kan er net overeen kijken richting weg/horizon.
Ook hier zijn bovenstaande bevindingen van toepassing; een flink geklapper/gebulder rond je helm. Of het nu een verbetering is t.o.v. zonder scherm met de continue windruis/winddruk, ik weet het niet.
Opvallend is, als ik mn hoofd naar voren achter het scherm houdt, het een stuk aangenamer is qua geklapper.
Is er nog wat te verbeteren qua montage/stand (foto)? Anders begrijp ik niet goed waarom er toch zoveel mensen met zo'n scherm rondrijden. Superfraai staat het nu ook weer niet (PERSOONLIJK, haha)

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 windscherm

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven