Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Wie heeft er een onderhouds beurt nodig?

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2008 22:13 
Ja CX "vrienden", dit gaat mij nou te ver.
Waar haalt een moderator het lef vandaan om op het forum een onderwerp te sluiten.
Adh van welke (objectieve) criteria besluit zij dit ineens?
Wordt ons het recht op een mening ineens ontnomen?
Terecht dat te vervelende of beledigende opmerkingen verwijderd worden maar een onderwerp sluiten, wie bepaalt dat en waarom.

Wat mogen wij als "vrienden" nou wel bij deze club.
Geen enkele inspraak is mogelijk bij een Stichting.
Voorstellen worden genegeerd of wordt niet op terug gekomen.
Een terugetreden vice voorzitter wordt niet vervangen
Geen enkele rekening en verantwoording hoeft het bestuur aan wie dan ook te geven zelfs niet aan haar donateurs.

Mag een oprecht CX man als Marco niet zijn diensten aanbieden zonderop- of aanmerkingen? wij moeten hem dankbaar zijn voor zijn grote bijdragen op deze site.
Maar ook OJ, Beussie en Terry doen dit en ieder op zijn manier, echt HULDE.

Gezamelijk inkopen, meedoen met een rescue project uit Denemarken, vergeet het maar, het bestuur neemt geen initiatief.
Tot mijn grote verbazing regelt het bestuur wel weekendjes voor selecte groepen.

En nu niet denken dat ik kwaad ben maar tegen muren lopen voelt niet goed en dan wil ik wel e.e.a. kwijt kunnen.

Hoe op te lossen:
- stichting omzetten in een vereniging met inspraak
- commissies
- openheid van bestuur

of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Maar bovenal vind ik het wel een gezellige club met heel veel leuke CX liefhebbers en ik heb ook al meerdere malen mijn waardering uitgesproken over de site.

Groeten Sieds die zich afvraagt wie een onderhoudsbeurt nodig heeft.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2008 22:41 
ik ben het met je eeens, maar de replies in dat topic sloegen nergens meer op, en iedereen herhaalde wat de ander zei.

het punt van het topic was: marco die zijn dienst aanbood, en nu iedereen dat weet kan hij een onderhoudsbeurt regelen of niet, dat was het einde toch. Waarom moet hier over doorgegaan worden, er wordt zoiezo al van een mug een olifant gemaakt??

voor de rest prima club en site, op zulke dingen na.

Gr chris, die hier toch wel blijft komen
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 3 juli 2008 23:03 
Beste Sieds en anderen,

Ongetwijfeld laten we als bestuur, of laat ik het bij mezelf houden, laat ik als voorzitter wel eens steken vallen. Als dat zo is dan hoor ik dat graag, dan kan ik er wat aan doen. Persoonlijk en niet via een prikbord.

Desondanks wil ik op een paar punten wel even kort ingaan. Frans en ik zijn een paar jaar geleden een website begonnen omdat we dat leuk vonden en omdat daar behoefte aan was. Vanuit de bezoekers kwam al snel de vraag om dingen te gaan organiseren. Ook dat vonden we leuk om te doen, Helaas betekent dit ook verantwoordelijkheden, kosten, verzekeringen, Op dat moment konden we niet anders dan kiezen voor een formele organisatievorm. Kern bleef 'vrienden onder elkaar' en geen vergadercultuur. Daarom hebben we gekozen voor een stichting en niet voor een vereniging. Vrijheid staat voorop. Ik heb niet het idee dat het bij motorverenigingen nu per sé beter gaat. Alle toegang tot informatie op de site is gratis en als je dat wilt kun je als donateur een bijdrage doen. Geen aanmaningen omdat je je lidmaatschap weer moet verlengen. Wil je niet meer, dan stop je gewoon.

Internet is een mooi medium. Iedereen kan zijn mening geven en dat mag ook. Maar soms gaat iemand te ver. Dan doen we daar iets aan. Soms is dat inderdaad subjectief, maar niet anders dan op andere sites. Ik ken genoeg mensen die niet altijd even handig zijn in het plaatsen van opmerkingen. Maar zolangzamerhand kent iedereen zijn pappenheimers en is dat geen probleem.

Gezamenlijk inkopen geeft ellende. Uit Engeland zijn daar genoeg voorbeelden voor.

Je opmerking dat het bestuur weekendjes regelt voor selecte groepen vindt ik ronduit beledigend en getuigt van te weinig kennis van zaken. Ik weet dat er vanuit een stamtafel een weekendje is geregeld en dat daar bestuursleden bij waren. Dat is wat anders dan een bestuur dat een weekendje regelt. Er is geen budget vanuit de club mee gemoeid. Het staat iedereen vrij om er met elkaar een weekendje op uit te trekken lijkt me. Als ik (voorzitter) met Lieke (lid), en Michael (Iid) er een weekendje op uit trek, is dat dan een weekendje gereleld door het bestuur?

Je opmerking over te weinig openheid van bestuur neem ik ter harte, Dat kan inderdaad beter en daar zullen we wat aan doen. Omzetten naar een vereniging zal wat mij betreft niet gebeuren en ook lijkt het me niet nodig om een omslachtige manier met commissies op te zetten. Bureacratie heb ik in mijn werk al, mijn vrije tijd besteed ik liever anders.

Deze site en de mensen zijn onlosmakelijk met mijn leven verbonden. Ik krijg daar hele warme gevoelens van. We staan open voor suggesties en als we daar niet aan kunnen voldoen hebben we de plicht om aan te geven waarom. Maar iedereen tevreden houden zal nooit lukken.

Ik ga dit draadje hier nu sluiten. Dat is geen censuur. Maar simpelweg omdat ik vind dat vrienden niet op die manier zaken met elkaar bespreken. Kom bij me langs tijdens SJK of, als dat te lang duurt, bel me of mail me.

Coen Berends
Stichting CX motorVrienden
voorzitter
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wie heeft er een onderhouds beurt nodig?

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven