Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

windscherm, to be or not to be?

Schrijver Steve
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 juli 2008 22:46 
Sinds kort maar weer het windscherm erop gezet, wat er orgineel ook op zat. Het scherm komt redelijk hoog, kan er net overeen kijken richting weg/horizon.
Ook hier zijn de volgende bevindingen van toepassing; een flink geklapper/gebulder rond je helm. Of het nu een verbetering is t.o.v. zonder scherm met de continue windruis/winddruk, ik weet het niet.
Opvallend is, als ik mn hoofd omlaag naar voren achter het scherm houdt, het een stuk aangenamer is qua geklapper/herrie.
Is er nog wat te verbeteren qua montage/stand (foto)? Anders begrijp ik niet goed waarom er toch zoveel mensen met zo'n dergelijk scherm rondrijden CX op de diek bij Westkapelle

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 juli 2008 23:48 
Heey Steve,

Door je scherm iets rechter op te zetten (indien mogelijk) zal de wind net iets meer over je helm gaan. dit is wel per scherm verschillend. andere mogelijkheid is een laag, recht stuur monteren waardoor je iets lager komt te zitten. de originaliteit wordt dan wel een beetje aangetast maar de zithouding verbeterd een heel stuk (vindt ik) op mijn 50's CX heb ik dat ook gedaan.

Suc6 met uitproberen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Steve
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 juli 2008 01:02 
bedankt Erik, ik ga ermee aan de slag. Moet je voor een lager stuur ook kortere kabels bestellen?

Schrijver Ratz
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 juli 2008 07:50 
Als je een hoog stuur had, zullen de kabels her en der 'uitsteken', wat weer het gevolg kan hebben dat de kabels om je heen gaan klapperen :P

Maar je zou het gewoon eens kunnen aanzien, toch? :-)(laag en breed stuur misschien?)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 juli 2008 09:12 | Aangepast door: Erik1 
Hier zie je het resultaat van een laag smal stuur op de CX500c

http://www.vanengelenhoven.net/CX500_bestanden/image164.jpg

Hier is wel een ander gashandel en koppelings handel gemonteerd.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 juli 2008 22:45 
Hey steve.
Ik heb zelf eerst "naked" gereden voor ik mijn windjammer er op zette.
Ik moet zeggen dat het een hele verbetering was. Heb inderdaad wel wat wind gebulder rond mijn helm maar is altijd nog beter dan "naked"
suc6

Greetzzz pjot. ( die strax niet meer achter zijn schermpje zit)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver renevandenbrug
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 juli 2008 10:10 
Ik heb zelf een wind scherm op mijn cx 500 c maar zou hem niet willen missen
van geruis door wind geen last rij altijd zonder oor doppen.
bij regen word ik niet klets nat .(wel bij de stop lichten).
als ik ongeveer 80 rijd drukt de wind mij in de rug.
als mijn wind scherm stuk zou gaan koop ik eerst een ander voor ik weer ga rijden.
dit wind scherm scheelt mij een dikke jas.

voor mij is het wind scherm een must.

groetjes rene

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 juli 2008 19:18 
To be,,, wel dus.
Maar herken die probelem dus wel met dat gebulder rond om de helm.
Wat ik ook weet is dat de helm zelf ook een bepalende vactor is. Ik had een oude helm en daarvan ging het viezier altijd erg klapperen. Dat in kombinatie met een wat te grote vlodder jas, nouw je kan het wel raden. Ik kon bij 150 kilometer per uur die yamaha xs650 niet op de weg houden.

Nu met een motorjas en goed helm, gaat ik zomaar naar de 170 kilometer per uur. En dat zonder problemen.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver leos
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 aug. 2008 20:34 
hallo rene hoe hoog is jou scherm ?
ik ben zelf 1.85 lang

gr leo

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 windscherm, to be or not to be?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 2 [ Ron, sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven