Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Ondertussen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ratz
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 juli 2008 19:17 | Aangepast door: Ratz 
Zit er een nieuwe band op mijn opgeknapte velg, is de motor gedeeltelijk gedemonteerd(de rest volgt nog) voor het begin van een cosmetische opknapbeurt.

Schrijver Ratz
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 juli 2008 19:02 | Aangepast door: Ratz 
Bedankt voor de overweldigende reacties

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 23 juli 2008 19:43 
Het is vakantie, vandaar de overweldigende reacties. (denk ik.) Ziet er wel stoer uit met die gechopte kont. Heb je bewust een choppervoorkant op een A gezet? En ook nog een enkele schijf, dat is een Amerikaanse uitvoering.
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ratz
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 juli 2008 19:56 | Aangepast door: Ratz 
Hahahaha, was ook maar met een knipoogje gezegd hoor :-)

Nee niks gechopped hoor, gewoon de achterkant er af gehaald(mede omdat het spatbord in de weg zat met de wielwissel). Ik zat er zowat aan te denken om er weer een ratbike van te maken, net zoals mijn eerdere GSX1100, maar deze wil ik graag zo 'behouden'(misschien dat er dit weekend een CX(staat nu in Culemborg) bij komt, maar dat staat op een laag pitje))
Dit is trouwens een Deluxe-uitvoering, en Wouter heb ik al een zoektocht bespaard doordat hij deze kapjes mag overnemen :-)

Ondertussen het frame wat bijgeschilderd met hammerite waar nodig(waren maar een paar plekjes).
De uitlaat ligt er ook af voor een goede poetsbeurt en de balanspot krijgt een nieuw fris kleurtje(misschien dat de bochten in de uitlaat-tape gaan, maar weet nog niet zeker of dit door gaat). De onderkant van het zadel wordt ook aangepakt met een kwast.
Cardan krijgt een fris zwart kleurtje, en zo langzaam aan naar voren werken.
Wil op den duur toch overstappen naar een dubbele remschijf voor.
Het voorwiel wordt ook nog onderhanden genomen zodat het dezelfde kleur krijgt als het achterwiel. Tegen die tijd zal er wel een nieuwe voorband op gaan.

Het grote werk(plamuren, spuiten en wat aanpassingen) gebeuren naar verwachting na September(na de dierenvoertoer van 7 September).

Genoeg te doen dus :-)

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 juli 2008 21:47 
het wordt een leuke motor!!
groet, theoj.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 24 juli 2008 13:35 
Zo op de foto ziet het er al strak uit. Ik ben in omgekeerde volgorde bezig met mijn 'ouwe rooie' en ben nog lang niet zo ver.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Ratz
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 juli 2008 15:20 | Aangepast door: Ratz 
Bedankt voor de reacties

@coenox: op de foto ziet het er idd strak uit, maar het zijn 'de plekjes' die het minder maken: 'aangetast chroom' rondom bijvoorbeeld(flinke!! poetsbeurt nodig), uiterlijk minder zijnde balanspot(is ondertussen een beetje bewerkt en gespoten(zwart), deukje in de tank(is te verhelpen met plamuur;wordt gedaan voordat het spuitwerk gaat beginnen), draadjes/kabels fatsoeneren etc. etc. etc.en na het 1 kom je het ander tegen(wel herkenbaar denk ik voor de meesten )

Schrijver Ratz
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 juli 2008 15:40 
Dit weekend de boutjes/moeren/schroefjes van de losgehaalde onderdelen vervangen zover nodig door gave exemplaren(ik heb een hekel aan misbruikte schroefjes e.d., die dan weer gewoon teruggezet worden),
Rem-pendaal, achterrek en de schakelpook in zoverre opgeknapt, verder wat met hammerite in de weer geweest.
Voorspatbordje zit provisorisch vast met wat lijm en ductape(waarschijnlijk dit of bordeaux wordt de kleur van de motor...ben er nog niet in uit).

Schrijver Ratz
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 juli 2008 18:39 

Schrijver Ratz
Gast 
#10 | Geplaatst: 28 juli 2008 19:35 
Vandaag o.a. een ander breder (5cm en iets naar je toelopend) stuurtje er op gezet, hoofdzekeringkapje van verf ontdaan en gepolijst. Helaas moeten stoppen omdat mijn DREMEL attributen op waren
Netjes de benodigde boutjes/moertjes/schroefjes/revetten geïnventariseerd en deze met opschrift en gesorteerd in zakjes gedaan met daarbij geschreven hoeveel ik van wat nodig heb.
Ik vergeet nogal veel, dus meteen goed gedaan deze keer
(tip: gooi je boterkuipjes nooit weg, maar zet ze schoon in je sleutelhok. Altijd handig.
Ook boterham/diepvries-zakjes zijn erg handig voor dit soort 'klusjes'.)
A.s. woensdag de lokale ijzerboer even bezoeken dus.

Zit even te twijfelen of ik de huidige voorpoten(met luchtafstelling) er op laat zitten, of de al in mijn bezit zijnde stuggere voorpoten er onder zet.
iemand een tip voor me?

Verder worden ook de klokkies onder handen genomen.
Ik plaats, voor de oldlook alleen de km-teller en de toerenteller terug.
Zat nog te twijfelen over die chromen toeren en km-tellers die bij louis/motozoom te koop zijn er op te zetten.
Maar vind ik op dit moment iets te prijzig.

Schrijver Ratz
Gast 
#11 | Geplaatst: 20 aug. 2008 14:06 

Schrijver Ratz
Gast 
#12 | Geplaatst: 20 aug. 2008 14:07 

Schrijver Ratz
Gast 
#13 | Geplaatst: 20 aug. 2008 14:11 
Verder ben ik een beetje aan het rommelen geweest met de op luchtdrukwerkende voorpoten.
Iig om de keerringen doe loeivast zaten, te vervangen.
Helaas door stommiteit is dit bij beide poten niet gelukt.
(1) was ik vergeten de opvulring eerst te plaatsen.
(2) was ik gewoon lomp aan d egang gegaan.

Dus nieuwe keerringen bestellen. Gelukkig is dat de duurte niet.

Bij de 'originele' vorkpoten heb ik 1 dop er afgehaald, en hoewel ik het tegen hield, is er toch een ring tussenuit geglipt, dus die moet ik er nog bij halen.
Wat een kracht staat er op deze verstevigde poten. Lukt me niet echt om de dop er terug op te krijgen dus even wat meer spinazie eten

Schrijver Ratz
Gast 
#14 | Geplaatst: 20 aug. 2008 14:14 
De 4kante rempot wordt ook vervangen door eentje die rond is.
Wil deze nog wel reviseren.

Ook elk boutje moertje of wat dan ook wordt vervangen(als dit nodig is). Ik heb nogsteeds een bloedhekel aan misbruikte onderdelen, die dan nog gewoon terug worden gezet.

Ook de koelvloeistofstang die over het blok loopt, wordt onderhanden genomen.

Ondertussen is ook het voorwiel gespoten. Deze wordt ook ter zijnertijd voorzien van een nieuwe band.

Schrijver Ratz
Gast 
#15 | Geplaatst: 20 aug. 2008 14:15 
Dit weekend hoop ik nog voor wat spulletjes te slagen op de VEHIKEL.

Voorlopig verwacht ik niet eerder klaar te zijn dan ergens volgend jaar.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ondertussen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 2 [ coenox, brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven