Ik heb het even snel doorgelezen, maar wat ik eiegenlijk mis is dat als je een andere oude CX500 op koopt voor onderdelen en of sloop je vaak ook troep koopt. Zo ben ik namelijk ook begonnen. Dus, distributie kettingen en geleiders gebruik ik zelden of nooit voor een reparatie. Altijd nieuw. Het kost naemlijk al zo duur, dus je wil er wel weer voor 70.000 kilometer mee rijden.
Kosten spanner:
kort 48 euro
lang 28 euro
ketting 67 euro DID imitatie
pakking groot is imitatie 17 euro
pakking klein is 7.50 euro
dif. o ringen drie stuks, 3.00 euro imitatatie en origineel 12 euro
Keerring schakel as 5 euro imitatie
keerring nokken as 5.60 orgineel
keramiche keerring 22.60 euro, jawel Yamaha origineel.
Dan zijn we geloof ik er wel.
Het is grof weg wel 10 uur werk om het los te krijgen. De uitlaat is het grootste probleem.
Werk aan het blok zelf kost ongeveer 2 uur.
En dan heb je het helemaal weer voor elkaar.
Wel is het zo dat als je een goed (lelijke) rijdende CX kunt kopen voor heel weinig, je een CDI unit goedkoop op de kop tikt. Prijzen lopen ver uit een voor een goede CDI unit. Op de site gaan ze voor 25 euro tot 125 euro de deur uit. Daarnaast is een extra dynamo ook nooit weg.
Je moet dit zien als extra informatie. Ik hoop dat je hiermee je kosten plaatje op de rit weet te krijgen.
Mochten er nog vragen zijn, Tel 0321 312336
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html