Hallo allemaal,
Ik wil mij graag even voorstellen.
Mijn nickname is JiMi en ik ben sinds vandaag in het bezit van een Honda CX500 uit 1978. Al enkele weken ben ik op zoek naar meer informatie over de CX500 en zodoende kwam ik op deze site terecht. Zo te lezen is hier een schat aan informatie te vinden, daarom heb ik me gelijk aangemeld. Het is een prachtige, waardevolle site, dus bij deze gelijk mijn complimenten aan de maker(s) ervan!
Wat is mijn doel?
Ik had al jaren de wens om te sleutelen aan een ouwe auto en deze te restaureren maar daar heb ik helaas de ruimte niet voor. Daarom dacht ik waarom koop ik niet gewoon een motor? Want dat neemt niet veel ruimte in beslag en dan kan ik toch lekker sleutelen. Zo gezegd zo gedaan en voor 150 euro heb ik vandaag de CX500 gekocht. Eén probleem: ik heb totaal geen verstand van motoren. Heb vroeger ook nooit een brommer gehad. Doe wel het reguliere onderhoud aan mijn auto zelf. Ik ben redelijk handig en hopelijk ook slim genoeg om e.e.a. over motortechniek te leren. Ik hoop hier op het forum én in het Peters handboek veel nuttige informatie te vinden. Ik zal ook vragen gaan stellen op het forum als ik er zelf niet meer uitkom. Ik heb nog geen enkel idee hoe lang het project gaat duren. Kan een jaar zijn, of drie, of misschien komt ie wel nooit af...
De motor zelf:
Framenummer CX500-2020401.
Kleur blauw.
35000km op de 5 cijferige teller, onbekend hoe vaak ie het klokje rond geweest is.
Er schijnt ooit een Silverwing-scherm bij deze motor gezeten te hebben maar onduidelijk is of die er van origine bij hoorde. Hij is nu in elk geval weg.
Motor loopt lekker.
Roest op diverse onderdelen, hoewel het frame er redelijk uitziet.
Er is iets met de electriciteit aan de hand want diverse electrische onderdelen (met name verlichting) functioneren niet.
De voorvork lekt.
Tot zover mijn verhaal. Hopelijk tot sprekens hier op het forum! Ik probeer zo dadelijk ook wat foto's te plaatsen. Eerst kijken of deze posting (mijn eerste op dit forum!) goed gaat.
Groet,
Jimi