Hans, klopt het is één kant van het verhaal maar wel feitelijk.
Klopt dat het een communicatieprobleem is geweest van het bestuur.
Maar neemt niet weg dat hierdoor mijn initiatief en positieve bijdrage aan SJK door het bestuur om zeep is geholpen waaruit ik mijn conclusies heb getrokken.
Hans jij blij met een stichting, ik niet.
Een stichting kan namelijk geen club zijn zoals de CX club suggereert.
club = vereniging, mensen/ leden die gezamenlijk een activiteit uitvoeren.
Een vereniging is een verzameling mensen die zich met een bepaald doel georganiseerd hebben. Een vereniging heeft leden. Dit zijn mensen die lid zijn van de vereniging omdat zij het doel steunen. De leden betalen meestal contributie om de vereniging draaiend te houden. Leden hebben invloed in het beleid van de vereniging via een algemene (leden)vergadering (ALV). Zo'n vergadering wordt minstens jaarlijks gehouden en elk lid is hiervoor uitgenodigd en stemgerechtigd. Bij een jaarlijkse ALV worden de afgelopen prestaties van het bestuur besproken en nieuwe plannen gepresenteerd en de financiën gecontroleerd (via een accountant of een kascommissie). Ook kan een ALV worden gehouden als er een bestuurswisseling is, als de statuten gewijzigd worden of als een bepaald aantal van de leden een ALV wenst te houden. De ALV heeft alle bevoegdheden die niet door de wet of de statuten geregeld zijn en is dus het hoogste orgaan van de vereniging.
Een stichting is een organisatie om een bepaald doel te verwezenlijken (zie statuten op de site)
Een stichting mag donaties innen en winst maken, maar de uitkering hiervan moet een ideële of sociale strekking hebben.
Het bestuur is het enige verplichte orgaan van een stichting.
Dus geen leden,
geen Algemene Leden Vergadering,
geen invloed op het beleid,
geen invloed op de financiën,
geen invloed op het bestuur,
geen invloed op bestuurswisselingen
M.a.w wij kunnen geen enkele invloed op de "CX-club" uitoefenen en zijn helemaal afhankelijk wat de 5 bestuursleden willen en doen.
De Honda Silverwing Club is overigens wel een vereniging.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'