Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

St. Jansklooster viel dus tegen dit jaar

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 sept. 2008 20:39 
Volgens 60% vd stemmen op dit moment en niet zoals het bestuur suggereert: het was top!
Ik heb dit jaar verstek laten gaan omdat ik een onfatsoenlijke behandeling van het bestuur te verwerken kreeg vlak voor het evenement.
Vorig jaar had ik mijn 2 partytenten aangeboden om een beschutte en gezellig onderkomen te realiseren met zitgelegenheid die er de jaren ervoor niet was.
Het werd een succes en dit jaar vroeg het bestuur mij of ze weer van mijn tenten gebruik konden maken.
Ik heb geantwoord dat ze weer op mij konden rekenen en zo afgesproken.
Heb zelfs nog aangeboden om een 3e tent voor de catering aan te schaffen.
Hoorde uiteindelijk niets meer en ging een week van te voren informeren over het hoe en wat.
Ik kreeg te horen dat het bestuur zelf 3 tenten aangeschaft had zonder mij te informeren.
Ik was met stomheid geslagen, waarom zoveel van ons gedoneerde geld uitgeven??
Vorig jaar vond het bestuur dit nog een ideale oplossing, opslag was geregeld, transport was geregeld, verantwoordelijkheid voor mij.
Ideaal dat het bestuur dit nou eens niet hoefde te regelen en te beheren juist omdat SJK naast hun drukke dagelijkse baan georganiseerd moet worden.
En nu neemt het bestuur nog meer werk en verantwoordelijkheid op hun nek.
Jammer, maar voor mij was dit jaar de lol er af.

Er is een persoonlijke mailwisseling met een bestuurslid geweest en de voorzitter heeft hiervan CCtjes gehad.
Het ergste vind ik nog dat de voorzitter niets van zich laat horen, zoals zo vele malen.
Maar dat is weer inherent aan een Stichting, waar het bestuur geen rekening en verantwoording af hoeft te leggen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2008 21:28 
Sieds,
Om met een bekend TV psycholoog te spreken "No matter how flat you make a pancake...it still has two sides ..."

Één kant van het tent verhaal staat hierboven duidelijk beschreven. Ik kan me zo voorstellen dat er ergens een communicatie probleem is geweest.
Ja, ik ben zelfs in staat om twee, drie misschien wel vijf scenario's te vinden waardoor de "mijn tent-jouw tent" situatie is ontstaan......
Ik doe het lekker niet, ook al zou het machtig interessant leesvoer voor velen kunnen zijn.

Maar de laatste regel, over een stichting en geen vereniging: Ik ben zeer content met het feit dat de CX-club een stichting is. Louter en alleen om persoonlijke redenen.

En bovenal ben ik, weer om louter persoonlijke redenen, erg blij, ja heel erg blij met het afgelopen CX-club weekend van 2008. En wat een ander daar van vind....... dat is haar of zijn mening, en net als ik, heeft die ander daar recht op.

Harmony,
Hans.
( kampvuur, sterren, maansverduistering en goed gezelschap, wat wil een mens nog meer ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2008 21:30 
Beste Sieds,

Na je vorige 'suggesties' op het prikbord had ik gevraagd om even contact op te nemen. Ik had toen je telefoonnummer niet. Ik heb niets gehoord. Gelijk na SJK zijn we op vakantie gegaan en bellen vanuit Spanje is toch vrij prijzig.

Ja, in de communicatie rond de tenten heb ik als voorzitter een steek laten vallen. Ik wil dat graag met je bespreken. Ik heb je tijdens SJK een hand gegeven, maar je was zo weer weg. Maar ik wil graag een afspraak maken om een en ander te bespreken. Nee, ik heb geen contact met je opgenomen. Theo heeft je wel een paar keer gesproken. Ik vind het niet erg chique dat je dit soort zaken op het prikbord meent te moeten zetten en niet gewoon persoonlijk contact met mij opneemt als je iets dwars zit. Als je het moeilijk vind om mij te benaderen, zal ik wel contact met jou op nemen.

Je cynisme bij het draadje over mijn verjaardag stel ik al helemaal niet op prijs en past niet bij deze club.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2008 23:26 
Oh ja, wat betreft dat stemmen: de poll is aardig maar nooit 100% betrouwbaar. Als je je cookies weggooit kun je gewoon opnieuw stemmen. Het is wat dat betreft opvallend dat er ongveer 80 mensen SJK hebben bezocht, maar er 128 hun mening hebben gegeven. We hebben dus doublures of mensen die hun mening geven zonder echt aanwezig te zijn geweest. Ik hecht het meest aan de woorden van de mensen die bij het vertrek op zondag hun mening geven.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 sept. 2008 10:12 | Aangepast door: sieds 
Coen, is geen cynisme maar ironie/ humor en niet spottend bedoeld en humor past toch wel bij de club?
'Leaver dea as slaef'

Schrijver emiel
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 sept. 2008 10:29 

Hallo Coen en verder iedereen die dit leest,

wij hebben ook gebruik gemaakt van de poll.
We zijn dan wel ffies langs/aan geweest maar we vonden het zo gezellig en goed opgezet dat wij zeker van plan zijn om volgend jaar ook het hele weekend van de partij te zijn!!

Groetjes,

Emiel & Andrea

(die gewoon een heel goed gevoel hebben over SJK)

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 sept. 2008 10:50 
Ik wil me niet te veel moeien, maar even dit, als je ironie gebruikt in een post, kan dit als je een meningsverschil hebt nogal snel verkeerd begrepen worden...
En wie in SJK was, en het niet goed vond....zou dan best even laten weten wat hij volgende keer veranderd zou willen zien! Wat mij betreft (en ik was er gelukkig wel, voor de eerste keer) vond ik het echt top: mooi weer, fijne lokatie en een bont gezelschap, lekker eten, neutje van Beussie, neige moto's, behulpzame mensen, toerritje op eigen kracht met enkele jongens,kinderen die je met plezier aan het kampvuur komen bedienen,...
Ik zou echt niet weten wat je nog meer kan doen als club. Volgende keer ben ik er weer bij als het even kan! Nen dikke proficiat aan iedereen die er zijn steentje toe bij gedragen heeft!
O ja, Coen, als er al eens iemand kritiek heeft (terecht of niet, laat ik in het midden) bedenk dan dat er velen je dankbaar zijn maar niet altijd de moeite doen om het even te schrijven....
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 sept. 2008 11:18 | Aangepast door: sieds 
Hans, klopt het is één kant van het verhaal maar wel feitelijk.
Klopt dat het een communicatieprobleem is geweest van het bestuur.

Maar neemt niet weg dat hierdoor mijn initiatief en positieve bijdrage aan SJK door het bestuur om zeep is geholpen waaruit ik mijn conclusies heb getrokken.

Hans jij blij met een stichting, ik niet.
Een stichting kan namelijk geen club zijn zoals de CX club suggereert.
club = vereniging, mensen/ leden die gezamenlijk een activiteit uitvoeren.

Een vereniging is een verzameling mensen die zich met een bepaald doel georganiseerd hebben. Een vereniging heeft leden. Dit zijn mensen die lid zijn van de vereniging omdat zij het doel steunen. De leden betalen meestal contributie om de vereniging draaiend te houden. Leden hebben invloed in het beleid van de vereniging via een algemene (leden)vergadering (ALV). Zo'n vergadering wordt minstens jaarlijks gehouden en elk lid is hiervoor uitgenodigd en stemgerechtigd. Bij een jaarlijkse ALV worden de afgelopen prestaties van het bestuur besproken en nieuwe plannen gepresenteerd en de financiën gecontroleerd (via een accountant of een kascommissie). Ook kan een ALV worden gehouden als er een bestuurswisseling is, als de statuten gewijzigd worden of als een bepaald aantal van de leden een ALV wenst te houden. De ALV heeft alle bevoegdheden die niet door de wet of de statuten geregeld zijn en is dus het hoogste orgaan van de vereniging.

Een stichting is een organisatie om een bepaald doel te verwezenlijken (zie statuten op de site)
Een stichting mag donaties innen en winst maken, maar de uitkering hiervan moet een ideële of sociale strekking hebben.
Het bestuur is het enige verplichte orgaan van een stichting.

Dus geen leden,
geen Algemene Leden Vergadering,
geen invloed op het beleid,
geen invloed op de financiën,
geen invloed op het bestuur,
geen invloed op bestuurswisselingen

M.a.w wij kunnen geen enkele invloed op de "CX-club" uitoefenen en zijn helemaal afhankelijk wat de 5 bestuursleden willen en doen.

De Honda Silverwing Club is overigens wel een vereniging.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 7 sept. 2008 12:05 
Sieds,

Naar aanleiding van een eerder bericht op het prikbord hebben we ons inderdaad gerealiseerd dat meer openheid niet verkeerd zou zijn.

In dat kader wil ik graag voor iedereen nog eens toelichten waarom we een stichting wilden:

Aanvankelijk wilden Frans en ik alleen maar een goede website als virtuele ontmoetingsplek. De bijeenkomsten zijn ontstaan omdat mensen daar om vroegen. Is het summum van invloed lijkt me. Aanvankelijk wilden we helemaal geen officiële organisatievorm. Helaas betekent dit dat we dan persoonlijk aansprakelijk zijn, bijvoorbeeld als er schade ontstaat aan een gehuurde tent op SJK, of erger nog, persoonlijk letstel. We hebben vervolgens een weloverwogen keuze gemaakt voor een stichting met als doel het behoud van de CX500. Voornaamste redenen: minder rompslomp, geen gedoe met ledenvergaderingen (ik weet niet of je die in Engeland wel eens meegemaakt hebt ?) en geen contributie. De site is gratis toegankelijk en het donateursschap geheel vrijblijvend, zelfs geen opzegtermijn. Kan het mooier?

De meeste verenigingen hebben al de nodige bestuurscrises meegemaakt. Wij werken met een goed op elkaar ingespeeld bestuur zonder interne ruzies. We kunnen ons daardoor gewoon bezig houden met waar het om gaat.

Wat betreft de invloed: Donateurs stemmen 'met hun voeten'. Als ze wegblijven kunnen we wel stoppen. Dus we hebben wel degelijk rekening te houden met hun mening. Ik heb overigens in dat kader een mooie suggestie van een donateur binnen waar we zeker iets mee gaan doen.

We gaan wat stappen ondernemen om dit soort zaken - voor degenen die daar behoefte aan hebben - wat beter uit te leggen op de site. Wat dat betreft wil ik je bedanken voor het feit dat je me hiervan bewust hebt laten worden. Voor het overige hoop ik een persoonlijk gesprek met je te voeren over een aantal zaken. Ik voel geen behoefte die discussie hier te voeren aangezien het risico te groot is dat dit één van ons persoonlijk beschadigd.

Mocht dit draadje de verkeerde kant op gaan dan zal ik hem sluiten.
Coen

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 sept. 2008 12:24 | Aangepast door: Erik1 
Heey Allemaal,

Hier zal dan ook ik mijn positieve reactie op het SJK weekend schrijven! Dit jaar ben ik voor het eerst vrijwilliger geweest! Omdat er na de oproep van Floris niet genoeg reacties kwamen heb ik mij alsnog aangemeld als vrijwilliger. En dat is mij prima bevallen. De samenwerking van de vrijwilligers was gedreven en perfect georganiseerd. Ook dusdanig ingedeeld dat er tijd genoeg over was om aan je eigen dingen toe te komen.

Ook mijn gasten, Guido, Jan, Leon en Anouk kwamen vol enthousiasme terug van SJK! Zelfs zo enthousiast over de club en de mensen dat Jan nu op zoek is naar een CX! Weer bijna een CXer erbij dus. Hier uit blijkt voor mij dat het CX weekend zeer zeker positieve wendingen teweeg heeft gebracht!!

En wat betreft de poll, daar zal ik nooit negatief op stemmen als het SJK betreft!!

En wat betreft een stichting of een vereniging, ook de bestuursleden van de Stichting CX motorVrienden zijn gewoon mensen, die je gewoon aan kan spreken. En als dat op een normale, menselijke manier gebeurd dan zullen zij dat, als zij overtuigd zijn van het gelijk van het besprokene dit zeker meenemen in de beleid vorming van de Stichting CX motorVrienden. Daarvan ben ik overtuigd!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 sept. 2008 12:51 
Sieds,

Jij en ik zullen het waarschijnlijk eens moeten worden over het feit dat jij een vereniging, en ik een stichting prettiger vind. Het zij zo.

Wat de rest betreft, daar wil ik het hier op het prikbord niet verder over hebben, omdat het veel persoonlijker kan worden dan dat ik het op een dergelijk zeer openbaar forum nodig vind. Woorden, vooral geschreven woorden, kunnen soms 'feitelijk' verkeerd overkomen.

En soms zullen opvattingen, helaas, uit elkaar blijven liggen. De meeste van ons zijn tenslotte menselijk.

Harmony,
Hans.
( menselijk, alhoewel ......... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beussie
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 sept. 2008 19:26 
Sieds, Bestuur en allen die het aangaat het lijkt mij het beste om doodgewoon de personen die het aangaat even een telefoontje te geven en de personen uit te nodigen voor een gesprek(evt. onder vier ogen) en zoek een leuke lokatie met mogelijkheden om een lunch oid. te gebruiken maar maak er een leuke dag van en praat met elkaar want dit soort discussies leid nergens naar toe als alleen een nietes welles spelletje maar probeer in ieder geval als VOLWASSENEN dit probleem op te lossen want ik ben van mening dat dit soort discussies niet op deze site thuishoren
mvg. Beussie

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 sept. 2008 23:56 
Pffff wat een gezeur over een paar tenten.
Ga er heen en maak lol.... dat is toch waar het om gaat.
Dit soort gezeur maakt het nou dat ik niet rouwig ben om te vertrekken.
Moedeloos wordt je er van.

Greetzzz pjot. (die maar 1 tent heeft die mee naar spanje gaat).
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 8 sept. 2008 13:38 
Beste pjotter,

Helemaal met je eens maar voor mij was de lol er af door de onfatsoenlijke behandeling van het bestuur.
Ik voelde mij letterlijk aan de kant gezet.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 8 sept. 2008 16:11 | Aangepast door: coenox 
Quote van Beussie: '
even een telefoontje te geven en de personen uit te nodigen voor een gesprek(evt. onder vier ogen) en zoek een leuke lokatie met mogelijkheden om een lunch oid. te gebruiken maar maak er een leuke dag

'

Precies, dat gaan we doen

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 St. Jansklooster viel dus tegen dit jaar

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven