Technisch reglement voor kleppendekselraceOpgelegde technische voorschriften:
-Kleppendeksel van CX500, 650 of GL500, 650.
-Gewicht maximaal 4,50 KG, alles inbegrepen.
-Lengte maximaal 700 mm, alles inbegrepen.
-Breedte maximaal 200 mm, alles inbegrepen.
-Hoogte maximaal 250 mm, alles (ook spoilers) inbegrepen.
-Diameter van de wielen maximaal 152 mm, banden inbegrepen.
-Afstand tussen de wielassen maximaal 600 mm.
-Hoogte van de grond minimaal 20 mm.
-Zijdelingse stabilisatie of geleidewielen zijn NIET toegestaan.
-Spoilers of vleugels zijn binnen de toegestane maximale afmetingen toegestaan.
-Geen enkele aandrijving is toegestaan, noch motorisch, noch mechanisch, noch elektrisch, noch elektronisch, ook niet door middel van veren, rekkers, zonne-energie en windenergie.
-Decoratie is aanbevolen. (buitenmaten respecteren)
OPGELET:
Een technische controle is verplicht vóór deelname aan de wedstrijd.
Het wedstrijdveld
Een piste is samengesteld uit 2 sporen van 240 mm inwendige breedte, opgesteld in dalende richting met een lengte van 7,50 M en vertrekkende van een hoogte van 1,20 M (helling 16%) en aansluitend een vlakke zone van 2,50 M. De start wordt gegeven door het opheffen van een balk door middel van een centrale hefboom zodat de twee bolides tegelijkertijd vertrekken. De snelheid wordt door de bolide zelf bepaald.
Doel van de wedstrijd
Zo vlug mogelijk en zo recht mogelijk op de piste blijven. De snelste wint. Eerst zijn er kwalificaties en daarna 1 /8 , 1 /4, 1 /2 finales, en daarna een finale.
Ik had al eens wat voorwerk gedaan en de regelementen opgeslagen. Naast de kleppendeksels zal er ook een baan moeten komen. Hier moet wel "even" aan gedacht worden.
Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~